Google

אלירן כהן - מדינת ישראל

פסקי דין על אלירן כהן |

39714-04/17 עפ     30/10/2017




עפ 39714-04/17 אלירן כהן נ' מדינת ישראל








בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לערעורים פליליים



לפני כב' השופט רפי כרמל
, אב"ד
ע"פ 39714-04-17


כב' השופט כרמי מוסק


כב' השופטת שירלי רנר

המערער
אלירן כהן
באמצעות ב"כ עו"ד יצחק בן חמו

נגד

המשיבה
מדינת ישראל
באמצעות ב"כ עו"ד ענת ארוסי כהן
מפרקליטות מחוז י-ם


פסק דין


ערעור על גזר דינו של בית משפט השלום בבית שמש (כב' השופטת מאיה אב גנים ויינשטיין) מיום 9.3.17 בת"פ 6945-02-15.

כללי
1.
המערער הורשע על יסוד הודאתו בעבירת תקיפה סתם ע"י שניים או יותר. המערער נדון לעונש מאסר על תנאי, של"צ בהיקף של 80 שעות וחויב בפיצוי בסך 500 ₪ לכל אחד מארבעת המתלוננים. הערעור מופנה כנגד ההרשעה.

2.
המערער הועמד לדין ביחד עם אחר (נאשם 1), ואלה המעשים בהם הודה: ביום 24.9.13 ישבו ארבעת המתלוננים בסוכה ברחוב יקותיאל בבית שמש. נאשם 1 ניגש למתלוננים וביקש מהם לפנות את המקום ואיים עליהם. המערער הגיע למקום, רץ לרכבו והוציא אלת עץ וגז מדמיע ונתן לנאשם 1 גז מדמיע. שניהם החלו יחד לרסס את המתלוננים ולאחר מכן עזב המערער את המקום. המתלוננים נזקקו לטיפול רפואי ואחד מהם התעלף ואיבד את הכרתו לכמה דקות.

טענות הצדדים
3.
ב"כ המערער עותר לביטול הרשעת המערער וטוען כי הרשעתו תפגע פגיעה קונקרטית ומשמעותית בעיסוקו. המערער עובד כעצמאי בתחום הפרסום. הסנגור טען כי המערער עובד באופן שוטף עם חברות פרטיות וציבוריות, ובכללן מועצות מקומיות ועיריות, והרשעתו תוביל לאיבוד מקור פרנסתו והעסק שהקים, המפרנס גם את משפחתו. שירות המבחן התרשם כי למערער אין דפוסי אלימות מושרשים, תפקודו תקין והוא מבטא הפנמה לחומרת העבירה. הודגש כי למערער אין עבר פלילי והוא נקלע לסיטואציה הנוכחית ולביצוע העבירה בעל כורחו. הוא הודה במיוחס לו, קיבל אחריות ואף פעל מיוזמתו ליישוב ההדורים עם המתלוננים, המתגוררים בסמוך לו. מעת ביצוע העבירות לא נפתחו נגדו תיקים נוספים. לפיכך, עותר הסנגור להעדיף את שיקולי שיקומו של המערער וחזרתו למוטב על פני האינטרס הציבורי. לעניין הפגיעה הקונקרטית בפרנסת המערער, באה הפנייה לנספח ו' להודעת הערעור. הוסף כי המערער הנו המבצע המשני אולם שירות המבחן המליץ דווקא על אי הרשעת המבצע העיקרי (שאומנם הורשע אף הוא) ובאה הפניה לפסיקה התומכת בטיעוני המערער.

באת כוח המשיבה הפנתה למעשיו של המערער שהנם חמורים. בתסקיר שירות המבחן בא תיאור להלך הרוח של המערער לרבות דרכו לסיום סכסוכים. שירות המבחן בחר, במובחן מהנאשם האחר, שלא להמליץ על אי הרשעה ואף בא לכך הסבר בתסקיר. עונשו של המערער מצוי ברף הנמוך ביותר, נזקו מההרשעה הוא מינורי מאחר שבמסגרת עבודתו כאיש פרסום קיים לו מאגר לקוחות. על כן, לא התמלאו התנאים המאפשרים הימנעות מהרשעה.


תסקיר שירות המבחן
4.
מתסקיר שירות המבחן שנערך בעניינו של המערער עולה כי הינו כבן 25 שנים, רווק, מתגורר עם בת זוגו בבית הוריו, לא התגייס לצה"ל, ללא עבר פלילי, עובד כעצמאי בתחום הפרסום מזה כשנה. לדבריו, משכיר שלטי פרסומת ושותף בעיתון מקומי. הוא הודה בביצוע העבירה וביטא חרטה, אך טען כי החזיק רק במיכל גז אחד ולא החזיק באלה. המערער שלל צורך בהליך טיפולי. שירות המבחן התרשם כי העבירה הנוכחית משקפת סגנון חיים כוחני ותפיסת האלימות כדרך לפתרון בעיות. שירות המבחן נמנע מהמלצה לענין אי הרשעתו והמליץ להטיל עליו עונש מותנה ופיצוי למתלוננים.

דיון
5.
דין הערעור להידחות.
לזכות המערער עומדת הודאתו במיוחס לו, שהביאה לחיסכון בזמן שיפוטי ולייעול ההליכים, האחריות שלקח על המעשים, הבעת חרטה, העדר עבר פלילי, גילו הצעיר, וחלוף הזמן מעת ביצוע העבירה, במהלכו לא נפתחו נגדו תיקים נוספים. מאידך, בצד הודאתו בביצוע העבירה, הציג המערער עמדה מצמצמת בפני
שירות המבחן, ושירות המבחן התרשם כי ברקע למעשיו של המערער סגנון חיים כוחני ושימוש באלימות. לחובת המערער נזקפת העובדה
שעשה שימוש בגז מדמיע במטרה לפגוע בארבעה אנשים ובלא שהותקף על ידם. הכלל הוא כי משהוכחה אשמת נאשם בביצוע עבירה, יש להרשיעו. יחד עם זאת, ניתן להימנע מהרשעה או לבטלה במקרים חריגים, בהם אין יחס סביר בין הנזק הצפוי לנאשם מן ההרשעה לבין חומרתה של העבירה (ר': ע"פ 2083/96 תמר כתב נ' מדינת ישראל
, פ"ד נב(3) 337, 341 (1997)). לענין זה אין די בחשש כללי וערטילאי לפגיעה בעתידו, אלא יש להוכיח פגיעה ממשית וקונקרטית שעלולה להיגרם לנאשם בגין הרשעתו (ר': ע"פ 8528/12 צפורה נ' מדינת ישראל
(2013); רע"פ 9118/12 פריגין נ' מדינת ישראל
(2013)). במקרה דנן, לא הוכח כי הרשעתו של המערער תוביל לפגיעה ממשית וספציפית בו באופן הגובר על האינטרס הציבורי שבהרשעה.

אשר-על כן, הערעור נדחה.

ניתן היום, ט בחשון תשע"ז,
30 באוקטובר 2017, בהעדר הצדדים (בהסכמה).




המזכירות תמציא עותק פסק הדין לצדדים.




רפי כרמל
, שופט
אב"ד

כרמי מוסק
, שופט


שירלי רנר
, שופטת







עפ בית משפט מחוזי 39714-04/17 אלירן כהן נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 30/10/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים