Google

סלימאן אבראהים שליוט (המנוח), אבראהים שליוט, יוסף שליוט, ריאד שליוט ואח' - מדינת ישראל, רשות מקרקעי ישראל חיפה, משרד האוצר/אגף נכסי נפקדים

פסקי דין על סלימאן אבראהים שליוט (המנוח) | פסקי דין על אבראהים שליוט | פסקי דין על יוסף שליוט | פסקי דין על ריאד שליוט ואח' | פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על רשות מקרקעי ישראל חיפה | פסקי דין על משרד האוצר/אגף נכסי נפקדים |

40427-03/16 א     08/11/2017




א 40427-03/16 סלימאן אבראהים שליוט (המנוח), אבראהים שליוט, יוסף שליוט, ריאד שליוט ואח' נ' מדינת ישראל, רשות מקרקעי ישראל חיפה, משרד האוצר/אגף נכסי נפקדים








בית המשפט המחוזי בחיפה



ת"א 40427-03-16 אבראהים שליוט
(המנוח) ואח'
נ' מדינת ישראל
ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופט
דאוד מאזן


תובעים

1
.
סלימאן אבראהים שליוט
(המנוח)

2
.
אבראהים שליוט

3
.
יוסף שליוט

4
.
ריאד שליוט

5
.
זיאד שליוט

6
.
עפיף שליוט

7
.
עפאף שליוט


נגד


נתבעים

1. מדינת ישראל
2. רשות מקרקעי ישראל
חיפה
3. משרד האוצר/אגף נכסי נפקדים



החלטה

1.
ביום 22/10/17 ניתן

פסק דין
, לבקשת התובעים, המורה על מחיקת התביעה. מאחר ולא דנתי בהוצאות, הוריתי לצדדים לטעון בעניין ההוצאות. הצדדים השלימו טיעוניהם.

2.
עניינה של התביעה בפיצוי בגין הפקעה בה נטען כי לתובעים ( יורשי הבעלים המקורי) , מגיע פיצויים בגין הפקעת
המקרקעין שפורטו בכתב התביעה.

3.
לאחר הגשת כתב ההגנה התברר כי הבעלים המקורי , שבינתיים הלך לבית עולמו, , קיבל פיצוי כבר ב-1958, בכסף ובקרקע תמורת החלקות שהופקעו. עוד הובהר כי
לגבי חלקה 13 לא זכאים התובעים לפיצוי בהעדר מגבלה לשימוש בפועל במקרקעין.

4.
בדיון שבפני
ולאחר שהובהרה התמונה- ביקשו התובעים שהות להודיע אם הם מסכימים לדחות את התביעה.

5.
התובעים הודיעו
שהם חוזרים בהם מתביעתם, ובעקבות הודעה זו התביעה נמחקה על פי פסק דיני מיום 22/10/17.

6.
אכן על התובעים חובה ראשונית לברר את העובדות המקימות את עילת תביעתו, וכאשר אינו עושה כן , גרם לנתבעת להוציא הוצאות מרובות ומיותרות.

7.
עם זאת ולאחר ששקלתי את טענות הצדדים, נוכח השלב המקדמי בו הסתיימה התביעה, העובדה כי הפיצוי ניתן בשנות ה 50 למאה הקודמת, ומשימת איתור מסמכים על ידי התובעים גם היא משימה לא קלה בסד הזמנים שנקבע בדנ"א 1595/06 עזבון ארידור נ' עיריית פתח תקווה, הגעתי לכלל מסקנה כי אין צו להוצאות.

8.
לתובעים זכות לקבל פיצויים- ואכן קיבלו, ובנסיבות בהן ליורשים לא הייתה ידיעה- או העסקה בוצעה עם קום המדינה , בנסיבות מיוחדות אלו, איני מטיל הוצאות.

אני ער לכך , שאי בדיקה מטעם התובעים ביחס לבסיס
התביעה , בכך הטילו התובעים על הנתבעים לבדוק את שהיה על התובעים לבדוק מלכתחילה. המשימה שהוטלה על הנתבעים לא הייתה קלה כלל וכלל.

מכתב ההגנה נראה, שנעשתה על ידי הנתבעים עבודה רחבת היקף כדי לברר את כל העובדות הטעונות ברור, ונאספו מסמכים רבים להוכחת טענות הנתבעים.

מקרנו- עם זאת , מצדיק אי השתת הוצאות, מאחר והפיצוי נתקבל לפנים עשורים טרם הגשת התביעה, ולא היה ניתן לברר מהבעלים המקורי, סד הזמנים שנקבע להתיישנות, והסכמת התובעים בשלב מוקדם להסיר את התביעה מסדר היום.

9.
יתכנו מקרים בהם יש הצדקה להטיל הוצאות, כאשר עסקת החליפין או הפיצוי הינה בידיעת היורשים או בנסיבות שהיו אמורים לדעת עקב סמיכות הפיצוי להגשת התביעה (מספר שנים מועטות).

10.
לסיכום, עקב נסיבות מיוחדות אלו, אין צו להוצאות.

ניתנה היום, י"ט חשוון תשע"ח, 08 נובמבר 2017, בהעדר הצדדים.










א בית משפט מחוזי 40427-03/16 סלימאן אבראהים שליוט (המנוח), אבראהים שליוט, יוסף שליוט, ריאד שליוט ואח' נ' מדינת ישראל, רשות מקרקעי ישראל חיפה, משרד האוצר/אגף נכסי נפקדים (פורסם ב-ֽ 08/11/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים