Google

בהייה קאעוד - טריז באדור, באסל בדור, פרח בדור

פסקי דין על בהייה קאעוד | פסקי דין על טריז באדור | פסקי דין על באסל בדור | פסקי דין על פרח בדור |

29153-11/14 א     15/11/2017




א 29153-11/14 בהייה קאעוד נ' טריז באדור, באסל בדור, פרח בדור








בית משפט השלום בירושלים



ת"א 29153-11-14 קאעוד נ' באדור ואח'


תיק חיצוני:


לפני
כבוד השופט
דוד גדעוני


התובעת

בהייה קאעוד


נגד


הנתבעים

1.טריז באדור

2.באסל בדור

3.פרח בדור

פסק דין


1.
התובעת מתגוררת יחד עם בנה בדירת חדר המצויה במתחם ברחוב הכנסיות ברובע הנוצרי בעיר העתיקה בירושלים. בסמוך לחדר ומחוצה לו קיים מעבר או מסדרון (המעבר) המשמש כמטבחון של התובעת. בהליכים שהתקיימו בין הצדדים בעבר נקבע כי התובעת היא דיירת מוגנת בחדר ובמעבר. בקצה המסדרון יש חדר שירותים ומקלחת. הנתבעים הם בעלי הזכויות במתחם ובכלל זה בחלקים המשמשים את התובעת. במעבר האמור יש פתח המוביל לחדר נוסף – שכונה בהליכים בין הצדדים: המחסן – ואשר אף הוא שייך לנתבעים.

2.
המחלוקת המרכזית בתביעה שלפניי נסבה על השימוש במחסן. התובעת טענה, בין היתר, כי יש לאסור על הנתבעים להשכיר את המחסן לצדדים שלישיים או לעשות בו שימוש לצרכי מגורים. הנתבעים טענו, בין היתר, כי אין כל בסיס להגבלת השימוש שיעשו במחסן.

3.
במהלך ההליכים בתביעה הועלו הצעות שונות למתווים להסדרת אופן השימוש במחסן בהסכמה תוך צמצום הפגיעה שעלולה להיגרם בשל כך לתובעת. בסיום שמיעת העדויות בתביעה ביקשו הצדדים כי בית המשפט יערוך ביקור במקום, בכלל זה על מנת לבחון באופן בלתי אמצעי את הטענות ואת אפשרויות הפתרון שהוצעו. הצדדים הסכימו כי לאחר הביקור במקום יינתן פסק הדין על דרך הפשרה ובכלל זה ייקבע אופן השימוש במחסן (ע' 23, ש' 16 ואילך).

4.
ביום 13.9.17 נערך ביקור במקום במעמד הצדדים ובאי כוחם. במהלך הביקור הציגו הצדדים, בין היתר, את החדר בו מתגוררים התובעת ובנה, את המעבר והמטבחון, את חדר השירותים, את חדר המחסן שנכון ליום הביקור שימש, כפי הנראה באורח זמני, למגורי הנתבע 2 ומשפחתו, כמו גם חדר שירותים נוסף המצוי בקומה שמעל הקומה הנדונה ואשר נזכר בהליך קודם בין הצדדים. במהלך הביקור הצביעו הצדדים גם על מתווי פתרון שונים שהוצעו.

5.
לאחר הביקור שבתי ועיינתי בכלל המסמכים שבתיק בית המשפט. עיינתי בכתבי בי הדין שהוגשו בהליכים שהתקיימו בקשר עם בקשת התובעת לסעד זמני. בחנתי את הדברים שאמרו הצדדים, ובאי כוחם, בדיונים שהתקיימו בהליכי הסעד הזמני. עיינתי בכתב התביעה ובכתב ההגנה על שצורף לאלה. נתתי דעתי להליכים הקודמים שהתקיימו בין הצדדים. בכלל זה בחנתי את פסק הדין שנתן תוקף להסכמת הצדדים בשנת 1987 (ת"א 7499/84). בחנתי את לשונה של ההסכמה. הבאתי בחשבון כי המחסן הנדון כונה אף בהליכים אלה מחסן. נתתי דעתי לכך שבמסגרת ההסכמה האמורה ויתרה התובעת על זכותה בקשר עם חדר נוסף. בהקשר זה בחנתי גם את הסכם השכירות הראשון שהוגש ואת תיאור המושכר בו. שקלתי את טענות הצדדים ביחס להסכמה האמורה ולנפקותה לשאלה שבמחלוקת. נתתי דעתי גם להליך נוסף שהתנהל בין הצדדים (ת"א 23118/99). בחנתי את המסמכים שהוצגו מהליך זה, ובכלל זה, תצהיר שהגישה התובעת בגדרו (נ/1) ופרוטוקול דיון שהתקיים בגדרו. שקלתי את העולה ממה שצורף ובכלל זה את טענות הצדדים ביחס לאופן שבו יש באלה כדי ללמד על אומד הדעת בכל האמור בשימוש במחסן. עיינתי בפסק הדין שניתן על דרך הפשרה בגדרי ההליך האמור, על שנאמר בו ועל שלא נאמר בו. נתתי דעתי לטענות שהועלו על רקע זה גם בקשר עם השימוש בשירותים. עיינתי בתצהירי העדויות שהוגשו מטעם שני הצדדים, על נספחיהם. שמעתי את עדויות הצדדים ושבתי ועיינתי בפרוטוקול ישיבת ההוכחות. הבאתי בחשבון, בין היתר, את התמונה שעלתה ביחס לשימוש שנעשה בפועל במחסן לאורך השנים, כפי שעלה גם מעדויות הנתבעים 2 ו-3. בחנתי את עדויות הצדדים והטענות בקשר עם השיפוצים שנערכו במתחם ובכלל זה בחלקים המשמשים את התובעת. שקלתי את הטענות מתחום דיני התכנון והבנייה, על מה שהוצג ומה שלא הוצג בהקשר זה, ובכלל זה נוכח המסמכים שהתקבלו מאת העיריה. הבאתי בחשבון את התרשמותי מן הביקור במקום ואת השלכות השימוש במחסן, ובכלל זה לצרכי מגורים, על התובעת, בשים לב גם לגודלו ומאפייניו של המתחם המדובר. שקלתי את כלל טענות הצדדים ובאי כוחם.

6.
על יסוד התמונה הכוללת שהובאה לפני בית המשפט אני מורה כדלקמן:


א.
על הנתבעים להשתמש במחסן אך לצרכי איחסון ונאסר עליהם לעשות במחסן שימוש לצרכי מגורים. אין באמור כדי למנוע מהנתבעים להשכיר את המחסן לצדדים שלישיים לשימוש כמחסן.


ב.
היות שנכון למועד שמיעת העדויות בתיק ונכון למועד הביקור במקום עברו הנתבע 2 ומשפחתו להתגורר במחסן, עליהם להפסיק את השימוש האמור עד ולא יאוחר מיום 1.7.18.


ג.
חרף האמור לעיל, ככל שיעלה בידי הנתבעים להסדיר כניסה למחסן, שלא דרך המעבר שבו מצוי המטבחון המשמש את התובעת, ובכלל זה מהדופן הפונה לחצר המתחם, אזי יהיו הנתבעים רשאים לעשות במחסן שימוש לצרכי מגורים, ובכלל זה להשכיר את המחסן לצדדים שלישיים לצרכי מגורים. זאת, בכפוף לכך שבמצב דברים כאמור ייעשו הכניסה אל המחסן והיציאה ממנו שלא דרך המעבר ובנוסף תינתן לתובעת זכות שימוש בלעדית בחדר השירותים והמקלחת שבקצה המעבר.

7.
המזכירות תמציא את פסק הדין לצדדים
.

ניתן היום,
כ"ו חשוון תשע"ח, 15 נובמבר 2017, בהעדר הצדדים.













א בית משפט שלום 29153-11/14 בהייה קאעוד נ' טריז באדור, באסל בדור, פרח בדור (פורסם ב-ֽ 15/11/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים