Google

הראל חברה לביטוח בע"מ - שלמה נעים

פסקי דין על הראל חברה לביטוח בע"מ | פסקי דין על שלמה נעים

46544-01/17 תאמ     19/11/2017




תאמ 46544-01/17 הראל חברה לביטוח בע"מ נ' שלמה נעים








בית משפט השלום בכפר סבא


19 נובמבר 2017
תא"מ 46544-01-17 הראל חברה לביטוח בע"מ
נ' נעים




בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר


תובעת

הראל חברה לביטוח בע"מ


נגד

נתבע
שלמה נעים



פסק דין


1.
תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 3.4.2016 ברח' שמשון הגיבור ברמלה. התובעת טוענת לזכותה לשיבוב נזקים בסך כולל של 6,301 ₪, בגין עלות תיקונים, ירידת ערך ושכר שמאי.

2.
אין חולק, כי רכב התובעת פנה שמאלה מרח' שמשון הגיבור, וכי רכב הנתבע הגיע מולו. הפינה הימנית-קדמית ברכב הנתבע פגעה בפינה הימנית-אחורית ברכב התובעת. רכב התובעת עצר כ-10 מטרים אל תוך כביש היעד שלו. המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים.

3.
נהגת התובעת סיפרה, כי לא ראתה את רכב הנתבע לפני הפגיעה בה. עיון בתמונות הכביש מלמד כי שדה הראיה פתוח למדי, לפחות כמה עשרות מטרים. היא גם ביקשה לייחס משמעות לפס האטה שהיה בדרכו של הנתבע, אם כי זה ממוקם כ-30 מטר לפני הצומת. היא סיפרה גם, שנהדפה אל תוך כביש היעד, עד שנעצרה, אך לא הסיעה את רכבה לפני שצולם במקום המתואר בסעיף 2.

4.
הנתבע סיפר, כי הופתע על ידי הפנייה שמאלה של רכב התובעת, אולם כי לפני רכב התובעת היה רכב נוסף (שהמשיך ישר, ולא היה מעורב בתאונה), ומשתמע כי רכב זה הסתיר את רכב התובעת מעינו. לדבריו, לא ראה את רכב התובעת אלא ברגע הפניה. לטענתו, רכב התובעת נע במהירות, ולכן המשיך כ-10 מטרים אל תוך כביש היעד, ללא קשר לפגיעה בין כלי הרכב.

5.
לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים, בחנתי את התרשימים המתארים את גרסאותיהם, וראיתי את תמונות הנזקים שנגרמו לכלי הרכב המעורבים ומיקום הפגיעות בהם, אני מעדיף את גרסת הנתבע, המתיישבת טוב יותר עם מנח רכב התובעת בתום הארוע.

6.
לבד מכך, ממילא, גם לגרסת נהגת התובעת, נראה כי עיקר האחריות (לפחות) הוא עליה, שעה שפנתה שמאלה בלא להבחין ברכב המגיע מולה (ואשר לא יכול היה להיות רחוק).

7.
יכול והיה מקום לייחס לנתבע אשם תורם, אם היה מדובר בתביעה לכיסוי נזקיו-שלו, אולם מקום בו התביעה היא לנזקי רכב התובעת, אין מקום לייחס לו אחריות להתרחשות התאונה.

8.
לאור האמור, אני דוחה את התביעה, ומחייב את התובעת לשלם לנתבע את הוצאותיו בניהול ההליך ובהתייצבות לדיון בסך של 900 ₪. סכום זה ישולם תוך 30 יום, אחרת ישא הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום.

המזכירות תשלח העתק פסק-הדין לנתבע ולב"כ התובעת.

ניתן היום,
א' כסלו תשע"ח, 19 נובמבר 2017, בהעדר הצדדים.









תאמ בית משפט שלום 46544-01/17 הראל חברה לביטוח בע"מ נ' שלמה נעים (פורסם ב-ֽ 19/11/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים