Google

מדינת ישראל - אריאל שלום מויאל

פסקי דין על אריאל שלום מויאל

1682-01/17 פל     23/11/2017




פל 1682-01/17 מדינת ישראל נ' אריאל שלום מויאל








בית משפט השלום לתעבורה בירושלים

פ"ל 1682-01-17 מדינת ישראל
נ' מויאל

23 נובמבר 2017




לפני כבוד השופט ארנון איתן


בעניין:



1

מדינת ישראל




המאשימה


נגד


1 אריאל שלום מויאל



הנאשם

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בכך שביום 19.6.17 בשעה 12:45 ו/או בסמוך נהג ברכב פרטי מסוג מאזדה לוחית רישוי 13-807-59 ברחוב אבישר לכיוון רחוב אליהו מני בירושלים, כאשר
הוא פסול מנהיגה כדלקמן: תיק בית משפט 5808-11-14 למשך 14 יום בנוכחתו. הנאשם הפקיד את רישיון הנהיגה ביום 7.6.17. עוד הורשע הנאשם בכך שנהג ברכב כאשר אין לו תעודת ביטוח בת תוקף על השימוש ברכב.


תסקיר שרות המבחן
:

תסקיר שרות המבחן עומד בהרחבה על נסיבותיו האישיות של הנאשם. הנאשם משרת בשרות סדיר בצה"ל ומתגורר בבית אמו. ביחס לעבירה ציין שרות המבחן כי הנאשם פעל מול משרד הרישוי לקבלת אישור על סיום תקופת הפסילה, דבר המעיד כי לא פעל בזדון. למרות האמור, נטל הנאשם אחריות על ביצוע העבירה, והדגיש בפני
הם את הקושי שכרוך היה בגיוסו לצבא,
על רקע החברה ממנה בא.
מהאבחון נערך לנאשם עולה, כי המדובר באדם המתפקד בדרך כלל מתוך עולם ערכים נורמטיבי, נעדר רישום פלילי. עוד התרשם שרות המבחן כי הנאשם מגלה חוסר בשלות ובגרות.
ביחס להמלצה סבור שרות המבחן כי עונש של של"צ בהיקף 140 שעות. עונש זה לדעת שרות המבחן, יהווה עונש חינוכי למען אוכלוסייה נזקקת, ויש בו כדי להקטין סיכון לביצוע עבירות, באמצעות תרומה לחברה ופיצוי. יוסף, כי מסגרת שעות זו לוקחת בחשבון את העובדה שהנאשם משרת כעת בשרות סדיר.

טיעוני הצדדים
:

ב"כ המאשימה ציין, כי לנאשם רישיון נהיגה משנת 2013 ולחובתו עשר הרשעות קודמות. עוד הוסיף, כי בשנה זו הורשע בתאונת דרכים והתנהגות הגורמת נזק בגינה נפסל למשך ארבעה חודשים. גם בשנת 2016 הורשע הנאשם בעבירה דומה . בנסיבות אלו ביקש להטיל על הנאשם מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה ארוכה ומרתיעה, פסילה על תנאי וקנס בסך 180 ₪.
ב"כ הנאשם ציין בתחילה כי אינו מבקש לבטל את ההרשעה כמומלץ על ידי שרות המבחן, אך ביקש לאמץ את יתר הרכיבים.

ב"כ הנאשם ציין, כי הנאשם נפסל למשך 14 יום, וכן את העובדה כי הנאשם סמך ידיו על מסמך אותו קיבל ממשרד הרישוי וסבר בטעות כי אינו בפסילה. ביחס לנסיבותיו האישיות של הנאשם ציין, כי הנאשם הינו בחור צעיר בן 20 ממשפחה חרדית, שגויס לצה"ל במסלול התנדבותי, כשבתפקידו היום במסגרת הצבא פועל לגיוס חרדים לשרות. עוד הוסיף, כי הוריו של הנאשם גרושים והנאשם מפלס דרכו בכוחות עצמו. בנסיבות אלו ביקש להעדיף את האפיק השיקומי עליו ממליץ שרות המבחן, הכולל צו של"צ, מאסר על תנאי, פסילה בפועל וקנס כספי.
הנאשם בסיום ציין בפני
בית המשפט את העובדה כי הוא פועל במסגרת הצבא לגיוס חרדים לשרות צבאי.

דיון והכרעה
:

לא יכולה להיות מחלוקת על חומרת העבירה בה הורשע הנאשם. יחד עם זאת, התרשמתי כי מקרה זה שונה בנוף התיקים הבאים בפני
בית המשפט בעבירה ממן זו, גם משום נסיבות ביצוע העבירה וגם משום האופן בו פעל הנאשם מול משרד הרישוי. חיזוק לכך, קיים גם מהאופן בו התרשם שרות המבחן מהנאשם. אוסיף, כי גם לעובדה כי הנאשם התנדב לשרות צבאי בנסיבות המורכבות מהן הגיע, יכולה להעיד כי בפני
נו אדם נורמטיבי שהעבירה בה הורשע אינה מאפיינת אותו.
אוסיף, כי איני מקל ראש בעבירות בהן הורשע הנאשם בעברו, אולם איני מקבל את הקשר שנערך על ידי המאשימה בין אותן עבירות לעבירה שבפני
נו.
בהתאם למתחם הענישה הקבוע לצד עבירה זו הנע בין מאסר על תנאי ועד מאסר קצר בפועל ניתן למקם את הנאשם בתחתית המתחם. יתר על כן, עמדת שרות המבחן ביחס לנאשם אף מאפשרת לסטות ממתחם זה לקולא בקיומם של שיקולי שיקום. כאמור עמדת שרות המבחן, גורסת כי בנסיבותיו של הנאשם וכשעל הפרק תפקוד תקין במסגרת צבאית, ראוי להטיל צו של"צ בהיקף מצומצם. במצב דברים זה ראיתי להטיל על הנאשם את העונשים הבאים:



על יסוד דברים אלה, אני מטיל על הנאשם את העונשים הבאים:

אני פוסל את הנאשם
מלקבל
או מלהחזיק ברישיון נהיגה לתקופה בת 4 חודשים
. הרישיון יופקד עד ליום 4.2.18.
תשומת לב הנאשם כי העונש המקובל על נהיגה בזמן פסילה הינו מאסר בפועל
.

אני פוסל את הנאשם מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה לתקופה בת 3 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים
.

אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסכום של
180 ₪. הקנס ישולם עד ליום 4.1.18.

הנאשם יבצע של"צ בהיקף 140 שעות. התוכנית תוגש על ידי שרות המבחן בתוך 14 יום לאישור בית המשפט.

אני מצווה על מאסרו של הנאשם למשך 60 יום שלא יעבור במשך שנתיים מהיום עבירה בניגוד לסעיף 67 ו/או 10 א לפקודת התעבורה תשכ"א 1961, שעניינם נהיגה בפסילת רישיון או נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף.


הודעה לנוכחים הזכות לערער על גזר הדין תוך 45 יום.


ניתן היום,
ה' כסלו תשע"ח, 23 נובמבר 2017, במעמד הנוכחים










פל בית משפט לתעבורה 1682-01/17 מדינת ישראל נ' אריאל שלום מויאל (פורסם ב-ֽ 23/11/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים