Google

לוי דוד - הכונס הרשמי מחוז חיפה, עו"ד יונית שניידר

פסקי דין על לוי דוד | פסקי דין על הכונס הרשמי מחוז חיפה | פסקי דין על עו"ד יונית שניידר |

22421-04/17 פשר     23/11/2017




פשר 22421-04/17 לוי דוד נ' הכונס הרשמי מחוז חיפה, עו"ד יונית שניידר








בית המשפט המחוזי בחיפה



פש"ר 22421-04-17 לוי נ' כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון ואח'




תיק חיצוני: 56480


בפני

כב' השופט נאסר ג'השאן

בעניין:
פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980
להלן: "הפקודה"

בעניין:

לוי דוד
להלן: "החייב"
ובעניין:
הכונס הרשמי מחוז חיפה
להלן: "הכונ"ר"
ובעניין:
עו"ד יונית שניידר
להלן: "המנהלת המיוחדת"

החלטה

1.
בקשה להפחתת צו התשלומים החודשי העומד כיום על סך 400 ₪ ולהעמידו על סך 100 ₪. לחילופין מבקש החייב להורות על הפחתה זמנית לתקופה קצובה, עד למועד חקירתו של החייב בפני
המנהל המיוחד.

2.
החייב, בן 30 נשוי ואב לקטינה, מתגורר בדירה שכורה. צו הכינוס ניתן נגדו ביום 27.06.2017 בגין חובות מוצהרים בסך 71,561 ₪ ל-7 נושים. במסגרת צו הכינוס הושת עליו צו תשלומים בסך 400 ₪ לחודש החל מיום 01.08.2017.

3.
ביום 28.06.2017 הגיש החייב בקשה להפחתת צו התשלומים וזאת לאור אי יכולתו מבחינה כלכלית לעמוד בצו שנקבע. בבקשתו טען כי הנו עובד במשרה חלקית בפינוי פסולת ומשתכר בסך 2,075 ₪, וזאת כאשר אשתו אינה עובדת ומטפלת בבתם בת החודש. נטען כי החייב מקבל קצבת הבטחת הכנסה, קצבת ילדים, סיוע בשכר דירה כך שסך הכנסת בני הזוג עומדת על 4,712 ₪ לחודש. נטען כי אי הפחתת צו התשלומים תגרום לחייב נזקים כלכליים רבים, לרבות צבירת חובות נוספים, צבירת פיגורים בצו התשלומים, פתיחת תיקי הוצאה לפועל נוספים ועוד הסתבכויות כלכליות נוספות.

4.
המנהלת המיוחדת התנגדה לבקשה. לטענתה יש לדחות את הבקשה וזאת לאור היעדר שינוי נסיבות המצדיק היעתרות לבקשה. בתגובתה טענה כי טענת החייב שבתו הקטינה הנה בת חודש אינה נכונה, מעיון בנספח תעודת הזהות של החייב עולה כי בתו בת 10 חודשים. המנהלת המיוחדת טענה כי לא ברור מדוע החייב עובד במשרה חלקית ואשתו אינה עובדת כלל. נטען כי די בעובדה שהחייב אינו עושה כל אשר לאל ידו בכדי למצות פוטנציאל השתכרותו, בכדי לדחות את הבקשה. הרי כמדווח בבקשת החייב לצו הכינוס הצהיר החייב כי הוא מסוגל לעבוד במשרה מלאה. מכאן, נטען כי על החייב להשתלב במעגל התעסוקה ולמצות את פוטנציאל השתכרותו. המנהלת המיוחדת התייחסה לדו"ח הדו-חודשי שהוגש מטעם החייב וטענה כי לחייב הוצאות שוטפות בסך של 500 ₪ לחודש אשר לא ברור מהן. וכן החייב לא צירף אסמכתאות לתשלום חשבונות חשמל, מים וארנונה.

5.
בתשובתו לתגובת המנהלת המיוחדת חזר החייב על האמור בבקשתו וטען כי הנו פועל למיצוי כושר השתכרותו, אך לאור כישוריו הדלים הוא מתקשה למצוא עבודה. נטען כי גם אם מדובר בהפחתה זמנית, היא תקל מאד עם החייב בטווח הזמן המיידי ותאפשר לו בפרק זמן קצוב לפעול להגדת הכנסתו.

6.
לאחר עיון בבקשה, בתגובה ובתשובה, נחה דעתי כי דין הבקשה להידחות.
לא הובאה בפני
י כל ראיה לשינוי נסיבות המצדיק לשנות מצו התשלומים שנקבע בצו הכינוס, מלבד הטענה כי החייב אינו יכול לשאת בתשלום החודשי שעל-סך 400 ₪.
יתרה מזאת, החייב טוען בבקשתו כי הנו עובד במשרה חלקית, מטיעוני החייב לא עולה שום סיבה משכנעת ומצדיקה מדוע החייב אינו יכול להשתלב במשרה מלאה ודי בכך כדי לדחות את בקשתו. על החייב לפעול
ולעשות כל מאמץ להשתלב במשרה שתניב לו שכר שהנו לפחות בגובה שכר מינימום, וזאת על מנת לעמוד בחובת תום הלב, בשים לב לגילו ובהיעדר בעיה רפואית אחרת המונעת ממנו זאת.

7.
מעבר לאמור, יצוין כי מעיון בדוחות הדו חודשיים שהובאו לעיוני (המתייחסים לחודשים 7-8/17, 9-10/17) עולה,
כי בשקלול ההכנסות וההוצאות החודשיות של החייב, היה ביכולתו של החייב לעמוד בצו התשלומים החודשי שנקבע לו.
מעבר לכך, יצוין כי לחייב הוצאות שונות שאינן חיוניות ואף מופרזות כגון סיגריות (480 ₪); תשלום בגין שירותי הוט שלטענת החייב מחזיר לאביו! וכן הוצאות שוטפות בסך 1,000 ₪ שלא ברור מקורן. על החייב להפנים כי הנו מצוי בהליך פשיטת רגל ועליו לנהוג בצמצום עליו למצות כושר השתכרותו.

8.

נוכח האמור, הבקשה להפחתת צו התשלומים נדחית אפוא.

ניתנה היום, ה' כסלו תשע"ח, 23 נובמבר 2017, בהעדר הצדדים.










פשר בית משפט מחוזי 22421-04/17 לוי דוד נ' הכונס הרשמי מחוז חיפה, עו"ד יונית שניידר (פורסם ב-ֽ 23/11/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים