Google

מרים קרבון ואח' - רוני זליכה, נציגות הבית המשותף ואח'

פסקי דין על מרים קרבון ואח' | פסקי דין על רוני זליכה | פסקי דין על נציגות הבית המשותף ואח' |

56824-05/17 א     02/12/2017




א 56824-05/17 מרים קרבון ואח' נ' רוני זליכה, נציגות הבית המשותף ואח'








בית משפט השלום באשדוד



ת"א 56824-05-17 קרבון ואח' נ' שמואל ואח'


תיק חיצוני
:



בפני

כב' סגן הנשיאה, השופט גיל דניאל


תובעים

מרים קרבון ואח'


נגד


נתבעים

רוני זליכה

נציגות הבית המשותף ואח'




החלטה

התובעת 1 רכשה מכונסי נכסים את שטחי האחסנה והשירות במפלס 22 בבניינים מס' 5, 9, 11 ו-13
ברחוב נורדאו באשדוד, למעט שטחים או יחידות המהוות חלק מהרכוש המשותף או כל שטח אחר שאינו ניתן להצמדה או משמש לצרכי ציבור.
התובעים הנוספים הם חלק מבעלי הדירות בבניינים האמורים.

התביעה הוגשה נגד הנתבע 1 כמי שפעל כעורך דין וייצג את בעלי הדירות בבניינים ואת נציגויות הבתים המשותפים בבניינים, וזאת במסגרת הליכים משפטיים שונים ובכלל זאת בתיק הפירוק המתנהל בבית המשפט המחוזי בתל-אביב (פש"ר 1625/08) ובפני
המפקחת על המקרקעין אשר בפני
ה מתנהל הליך רישום הנכסים בבניינים במסגרת רישום הבית השותף. על פי הנטען, הנתבע 1 פעל ללא הסמכה מכלל הדיירים וגרם לתובעים לנזקים שונים במסגרת הליכים ובקשות שונות בהן נקט, ובכלל זאת לעיכוב רישום הזכויות.

כן הוגשה התביעה נגד נתבעים שהינם בעלי דירות בבניינים בטענה כי פעלו בהשתלטות על מחסנים המהווים חלק מהממכר אותו רכשה התובעת 1.

כמו כן, התביעה הוגשה נגד חברי וועד הבית בטענה לפיה פעלו בחריגה מסמכותם וללא הרשאה כדין של בעלי הדירות וגרמו לתובעים לנזקים.

לאחר הגשת התביעה הוגשה מטעם הנתבעים או מי מהם בקשה לסילוק התביעה על הסף. בבקשה הועלו טענות רבות הנוגעות להליכים שונים שהתנהלו ומתנהלים בקשר לבניינים האמורים ובפרט לגבי מפלס 22 בבניינים אלו. על פי הנטען, יש לדחות התביעה מחמת העדר יריבות ובעיקר מחמת שיבוש הליכי משפט וחוסר תום לב.

מהבקשה, התגובה לבקשה ומהתשובה שהוגשה לתגובה עולה, כי בשלב זה עדיין מתבררים בקשר לבניינים האמורים, ובפרט ביחס למפלס 22, הליכים משפטיים שונים אשר יש להם השלכה ישירה על התביעה אותה מבקשים התובעים לברר בתיק זה.

וכך, במסגרת תיק פש"ר 1625/08של בית המשפט המחוזי בתל-אביב, עדיין נדונות בקשות שונות הנוגעות למחלוקות לעניין רישום הזכויות בבית המשותף, ובהמשך לכך מתנהל גם ההליך בפני
המפקחת על רישום המקרקעין.

בנוסף, בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע מתנהל הליך אחר, בתיק ת.א. 19753-02-16 במסגרתו מתבררת שאלה אשר הינה בעלת משמעות קריטית לבסיס התביעה בתיק זה, בדבר הגדרת הממכר שאותו רכשה התובעת 1 במפלס 22 והגדרת החלקים במפלס זה אשר הינם רכוש משותף (ולפיכך, אינם חלק מהממכר).

במצב דברים זה, מצאתי כי לא יהיה זה נכון לדון בשלב זה בתביעה, כאשר במקביל מתנהלים הליכים משפטיים תלויים ועומדים, אשר להכרעה בהם יש משמעות והשלכה מהותית וישירה על בירור ההליך בתיק זה.

ראוי יהיה להמתין להתפתחויות ולקביעות אשר ייקבעו במסגרת ההליכים השונים המתנהלים במקביל.

על כן, בשלב זה יועמדו ההליכים בתיק זה.

התיק נקבע לתזכורת מעקב ליום 16.3.18.

יצוין, כי בכתבי הטענות שהוגשו לתיק בית המשפט נכללו פסקאות רבות שאינן ממין העניין, לרבות תוך שימוש בביטויים שאינם הולמים ואשר חורגים מגדר הנדרש לשם דיון בנושאים הנדונים. על כן יובהר, כי על הצדדים להקפיד הקפדה יתירה בכל הנוגע לניסוח כתבי הטענות אשר מוגשים על ידיהם. כן יובהר, כי במידה ויימצא כי בכתב טענות המוגש לתיק נכללים טיעונים או ביטויים אשר אינם ממין העניין, אשר חורגים מהנדרש לשם קיום דיון ענייני ומכובד בתביעה, אזי יורה בית המשפט על מחיקתם ללא התראה נוספת וכן ישקול בית המשפט חיוב
אותו צד בתשלום הוצאות.



ניתנה היום, י"ד כסלו תשע"ח, 02 דצמבר 2017, מוצ"ש, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 56824-05/17 מרים קרבון ואח' נ' רוני זליכה, נציגות הבית המשותף ואח' (פורסם ב-ֽ 02/12/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים