Google

מדינת ישראל - יפת רפאל חיים

פסקי דין על יפת רפאל חיים

23073/05 ת     19/06/2005




ת 23073/05 מדינת ישראל נ' יפת רפאל חיים




4
בית המשפט לתעבורה
ת 023073/05
בית משפט לתעבורה ת"א - יפו
19/06/2005
תאריך:
כב' השופט ישראל ויטלסון

בפני
:

מדינת ישראל

בעניין:

עוז

ע"י ב"כ עוה"ד

המאשימה
הנאשם

יפת רפאל חיים
הכרעת דין

אני מזכה את הנאשם מחמת הספק.

נגד הנאשם הוגש כתב אישום, מסוג ברירת משפט, לפיו, ב- 2.11.03 בשעה 03:25, ברחוב אלנבי בתל-אביב, נהג הנאשם ברכב והניח לנוסע לשבת במושב הקדמי, מבלי שהיה חגור בחגורת בטיחות, בניגוד לתקנה 83(ב) לתקנות התעבורה, תשכ"א - 1961.

הנאשם כפר בהאשמה המיוחסת לו ונשמעו הראיות.

מטעם התביעה העיד השוטר בן ארוש דורון. עדותו נשענה רובה ככולה על הדו"ח אשר הוא רשם ביום המקרה - ת/1-. על פי עדותו הוא הבחין ברכב בו נהג הנאשם ואשר היה חגור בחגורת בטיחות, כאשר הנוסע לידו - לא היה חגור. הוא הבחין כי הנוסע אחז בחגורה, וכאשר הגיע אליהם - שניהם היו חגורים. עוד הוא מצא כי ברכב הנאשם דלקו פנסי ערפל , על כך הוא לא רשם דו"ח.

הנאשם הכחיש את המיוחס לנוסע לידו וטען כי הוא היה חגור.

הנאשם העיד להגנתו כי בתחילה ביקש השוטר לרשום לו דו"ח בגין עבירה אחרת, של אי ציות לתמרור "עצור". הוא שכנע את השוטר כי לא כך היה, או אז טען השוטר והוסיף כי עבירה של חגורת בטיחות - בוצעה.

סוף דבר, לאחר ששמעתי את הצדדים, הספק נותר. המדובר באירוע שהתרחש בשעת לילה מאוחרת והתבצע, לכאורה, בתוך תא הנהג. השוטר צפה בנוסעי הרכב ממקום בלתי ידוע.

השוטר לא ציין ברישומיו מאיזה מרחק הוא הביט על רכב הנאשם, עבירה שהנאשם הכחיש באופן מיידי. בתנאים המתוארים כאן, כאשר אין ידיעה על מקום המצאות השוטר, יש מקום לנהוג בזהירות מופלגת טרם מרשיעים נאשם בדין. אמירה סתמית של השוטר, אין בה די.

לטעמי, מאחר שקיים קושי אובייקטיבי לזהות עבירה מסוג זה, המתרחשת בתוך תא הנהג, מאחר והשוטר לא ציין באופן מפורט, היכן היה ביחס לרכבו של הנאשם עת הוא הבחין בעבירה, כביכול, אני מזכה את הנאשם מחמת הספק.
ניתנה היום י"ב בסיון, תשס"ה (19 ביוני 2005) במעמד הצדדים.

ויטלסון ישראל - שופט








ת בית משפט לתעבורה 23073/05 מדינת ישראל נ' יפת רפאל חיים (פורסם ב-ֽ 19/06/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים