Google

אונסט ריאלטי בע"מ, רפאל אשכנזי - יורם הכהן

פסקי דין על אונסט ריאלטי | פסקי דין על רפאל אשכנזי | פסקי דין על יורם הכהן

20062-01/16 א     13/12/2017




א 20062-01/16 אונסט ריאלטי בע"מ, רפאל אשכנזי נ' יורם הכהן








בית המשפט המחוזי בירושלים



ת"א 20062-01-16 אשכנזי ואח' נ' הכהן




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
18

בפני

כבוד השופטת
שירלי רנר


מבקשים

1
.
אונסט ריאלטי בע"מ

2
.
רפאל אשכנזי


נגד

משיב
יורם הכהן










החלטה


1. בקשה לגלוי מסמכים.

המבקשים הגישו כנגד המשיב תביעה בה טענו כי כתוצאה ממצגי שווא, רשלנות והטעיה של המשיב התקשר המבקש 2 באמצעות המבקשת 1 בהסכמים עם חברה מנהלת של קבוצת רכישה בשם מעלות טל (להלן – "החברה") והעביר לה ו/או לבעליה סך של 2,000,000 ₪ וכיום נותר ללא כספו וללא זכויות שהובטחו לו במסגרת ההסכמים. על פי ההסכמים זכאים היו המבקשים, בהתקיים תנאים מסויימים ("במידה ולא יינתן אישור עקרוני מאת הועדה המקומית לתב"ע חדשה המאשרת את שלב ב' וזאת עד ליום 31.10.14...") לדרוש כי החברה תשיב למבקשים את הסכום ששילמו בתוספת 800,000 ₪ מאת הכספים המצויים לטובת החברה אצל הנאמן. הנאמן הוא המשיב.

המשיב טען בכתב ההגנה כי אין בחשבון הנאמנות כספים לטובת החברה ואין באפשרותו להשיב כספים שמעולם לא הועברו לידיו.

2. במסגרת הבקשה לגלוי מסמכים נתבקש גילויים של כל המסמכים הנוגעים למערך הזכויות והחובות שבין החברה עימה התקשר המבקש לבין חברות נוספות שהמשיכו לאחריה לנהל את הפרוייקט וכן עם בעלת הקרקע, כל מסמכי ההתקשרות עם/בין חברי קבוצת הרכישה וביניהם לבין צדדי ג', מלוא הדוחות הכספיים הנוגעים לפרוייקט לרבות חשבון הנאמנות של קבוצת הרכישה המנוהל על ידי המשיב,
וכן כל המסמכים המעידים של מצבו התכנוני של הפרוייקט.

בבקשה נטען כי לשיטת המשיב המסמכים שעיונם התבקש חוסים תחת חיסיון עורך דין – לקוח אלא שטענות המשיב אינן יכולות לעמוד הן משום שהמבקשים ראו עצמם חברים בקבוצת הרכישה ומכח זאת זכאים לעיין במסמכים האמורים
והן משום שהמסמכים שהעיון בהם התבקש כלל אינם חוסים תחת חיסיון עורך דין - לקוח.

3. בתגובת המשיב נטען כי חלק מהמסמכים המבוקשים אינם בידיו, חלקם אינם רלוונטיים למחלוקת, ובעיקר חלקם קשורים לצדדים שלישיים שאינם חלק מההליך, חוסים תחת חיסיון עורך דין – לקוח וחשיפתם תגרום לפגיעה קשה בפרטיותם של הצדדים השלישיים. המשיב הציע בתגובתו כי יומצא חלף המסמכים המבוקשים אישור רואה חשבון בו יצויין אם היתה בחשבון הנאמנות יתרה של כספים בעת העיסקה ומה מצב החשבון היום, וזאת ללא פירוט. באשר למסמכים המעידים על מצבו התכנוני של הפרוייקט נטען כי מדובר בדרישה קנטרנית וטורדנית. מדובר במידע פומבי המפורסם על ידי מנהל התכנון והרשויות המקומיות וניתן לאתרו בפני
ה פשוטה לרשויות.

4. בתגובת המבקשים נטען כי המסמכים המבוקשים רלוונטיים. באשר לטענה בדבר פגיעה בפרטיותם של צדדים שלישיים נטען כי זו הועלתה לראשונה במסגרת התגובה, ולגופו חשיפת המסמכים לא תוביל לפגיעה בפרטיות ואפילו כן, בנסיבות גובר האינטרס לחקר האמת. המבקשים מציינים בתגובתם כי אינם מתנגדים לכך כי במסגרת מסירת המסמכים יושחרו שמותיהם של חברי הקבוצה אשר שילמו/קיבלו כספים מתוך קופת הנאמנות, באופן שיסיר את החשש לפגיעה בפרטיות.

הכרעה
5. המסמכים הנוגעים למערך הזכויות והחובות שבין החברה עימה התקשרו המבקשים לבין חברות נוספות שהמשיכו לאחריה לנהל את הפרוייקט וכן עם בעלת הקרקע. על פי תגובת המשיב ההסכם היחיד המצוי בידיו הוא ההסכם שבינו כנאמן לבין בעלת הקרקע, חברת האחוזה מגורי יוקרה בע"מ. המשיב לא העלה כל טענה ספציפית מדוע לא יומצא מסמך זה, לא במסגרת תצהיר גלוי המסמכים ולא במסגרת התגובה לבקשה ולפיכך אני מחייבת את המשיב בהמצאת מסמך זה.

6. המסמכים המעידים של מצבו התכנוני של הפרוייקט. בשים לב לרלוונטיות של מצבו התכנוני של הפרוייקט למחלוקת נשוא תיק זה, טענת המשיב ולפיה מדובר במידע גלוי ועל המבקשים לפנות לרשויות התכנון אינה מספקת. המשיב ימציא למבקשים את המסמכים המצויים בידיו והמעידים על מצבו התכנוני של הפרוייקט.

7. הדרישה לעיין בכל החוזים שנערכו עם שווק השטח המסחרי של הפרוייקט. בעניין זה טענת המשיב היחידה היא כי מדובר במסמכים שאינם רלוונטיים למחלוקת שכן טענות המבקשים נוגעות להסכם מיום 27.2.14 המאוחר להסכם לרכישת השטח המסחרי. אין בידי לקבל טענה זו. עיון בכתב התביעה מעלה כי למבקשים טענות בכל הנוגע למכירת השטח המסחרי עוד קודם להסכם מיום 27.2.14 (ר' סעיפים 11 ו-18 לכתב התביעה). אני מורה על העברת החוזים האמורים המצויים בידי המשיב.

8. הדרישה לעיין במסמכי ההתקשרות עם חברי קבוצת הרכישה ובינם לבין עצמם, וכן בינם ובין צדדים שלישיים והדרישה לעיין במלוא הדוחות הכספיים הנוגעים לפרוייקט לרבות חשבון הנאמנות של קבוצת הרכישה המנוהל על ידי המשיב.

בתגובת המשיב נטען כי כל ההתקשרויות בין המשיב לחברי קבוצת הרכישה הינם מסמכים החוסים תחת חיסיון עורך דין – לקוח וחשיפתם תוביל לפגיעה קשה בפרטיותם של צדדים שלישיים שאינם חלק מההליך המשפטי. באשר לדוחו"ת הכספיים נטען כי בידי המשיב מצוי דוח כספי ודפי חשבון של חשבון הנאמנות בלבד ואולם בכל מקרה אף כאן מדובר במסמכים הקשורים לצדדים שלישיים שאינם חלק מההליך, חוסים תחת חיסיון עורך דין – לקוח וחשיפתם תגרום לפגיעה קשה בפרטיותם של אותם צדדים שלישיים. לפיכך הציע המשיב בתגובתו כי יומצא חלף המסמכים המבוקשים אישור רואה חשבון בו יצויין אם היתה בחשבון הנאמנות יתרה של כספים בעת העיסקה ומה מצב החשבון היום, וזאת ללא פירוט.

בתגובת המבקשים נטען כי הטענה בדבר פגיעה בפרטיותם של צדדים שלישיים הועלתה לראשונה במסגרת התגובה, ולגופו חשיפת המסמכים לא תוביל לפגיעה בפרטיות ואפילו כן, בנסיבות גובר האינטרס לחקר האמת. המבקשים מציינים בתגובתם כי אינם מתנגדים לכך כי במסגרת מסירת המסמכים יושחרו שמותיהם של חברי הקבוצה אשר שילמו/קיבלו כספים מתוך קופת הנאמנות, באופן שיסיר את החשש לפגיעה בפרטיות.

9. בשים לב לכך שאין למעשה מחלוקת כי המבקש זכאי היה בהתקיים תנאים מסויימים לקבל כספים המצויים לטובת החברה אצל הנאמן הוא המשיב, כספים שלטענת המשיב אינם קיימים, ולאור טענות המבקש בדבר ההתנהלות הכספית של הפרוייקט (ר' למשל סעיפים 14.6, 15.1, 15.4), נראה כי המסמכים הנוגעים להתנהלות הכספית של הפרוייקט והמצויים בידי המשיב, קרי, הדו"ח הכספי וחשבון הנאמנות הינם רלוונטיים. אינני סבורה כי חיסיון עורך דין – לקוח חל על המסמכים האמורים. מדובר במסמכים הנחשפים בפני
צדדי ג' – מוסדות פיננסיים, רשויות המס ואנשי מקצוע המעורבים בפרוייקט ויש בכך כדי ללמד על היעדר החיסיון בעניינם. בצד האמור, חשיפת המסמכים האמורים יש בה אכן להוביל לפגיעה בפרטיותם של צדדי ג' שאינם צדדים להליך ואינם משיבים לבקשה. פתרון ולפיו יימחק מהמסמכים האמורים כל פרט מזהה של חברי הקבוצה עצמם יש בו כדי לספק מענה הולם לפוטנציאל הפגיעה בפרטיות ולפיכך אני מורה על העברת המסמכים האמורים בכפוף לחשיפת כל פרט מזהה של חברי הקבוצה. באשר להתקשרויות עם חברי קבוצת הרכישה, נראה כי אין מקום להורות על חשיפתם בשלב זה שכן אלו רלוונטיות ככל שיש בהן כדי להעיד על התנועות הכספיות ומועדיהן, אך אלו מצויות כבר בדו"ח הכספי.

10. המסמכים כפי שפורטו לעיל, יומצאו עד ליום 28.12.17.


ניתנה היום, כ"ה כסלו תשע"ח, 13 דצמבר 2017, בהעדר הצדדים.










א בית משפט מחוזי 20062-01/16 אונסט ריאלטי בע"מ, רפאל אשכנזי נ' יורם הכהן (פורסם ב-ֽ 13/12/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים