Google

יוסף חליל אנדראוס, ג'יריס חליל אנדראוס, אליאס חליל אנדראוס - מדינת ישראל - רשות מקרקעי ישראל

פסקי דין על יוסף חליל אנדראוס | פסקי דין על ג'יריס חליל אנדראוס | פסקי דין על אליאס חליל אנדראוס |

21140-03/16 א     02/01/2018




א 21140-03/16 יוסף חליל אנדראוס, ג'יריס חליל אנדראוס, אליאס חליל אנדראוס נ' מדינת ישראל - רשות מקרקעי ישראל












בית המשפט המחוזי בנצרת
ת"א 21140-03-16 אנדראוס ואח' נ' רשות מקרקעי ישראל
חיפה

02 ינואר 2018

בפני
כב' השופט הבכיר שאהר אטרש




התובעים
:
.1
יוסף חליל אנדראוס

.2
ג'יריס חליל אנדראוס

.3
אליאס חליל אנדראוס

.4
בולוס חליל אנדראוס
.5
ואקים אנדראוס אנדראוס
.6
מובדא אנדראוס אנדראוס
.7
סלימאן אנדראוס אנדראוס
.8
דאוד אנדראוס אנדראוס
.9
רזקאללה אנדראוס אנדראוס

ע"י ב"כ עוה"ד נג'יב אבו שרקי ואח'


נגד

הנתבעת:

מדינת ישראל - רשות מקרקעי ישראל
ע"י פרקליטות מחוז צפון

החלטה
1.
בהמשך לישיבת קדם המשפט שהתקיימה ביום 14.12.2017, הגישו התובעים ביום 19.12.2017 הודעה בגדרה הודיעו כי הם מסכימים למחיקת התביעה ללא צו להוצאות (בקשה 11).

בתגובתה מיום 28.12.2017
הודיעה הפרקליטות כי היא מתנגדת למחיקת התביעה ועומדת על דחייתה וכן על פסיקת הוצאות ריאליות בהליך זה, בהתאם ל"עלויות המשפט" לפי שיקול דעת בית המשפט.

2.
יצויין, כי בישיבת קדם המשפט הבהירה ב"כ הנתבעת כי המנוח יוסף חליל אנדראוס
, שהתביעה הוגשה כביכול בגין הפקעת זכויותיו, מכר את זכיותיו לקק"ל על פי ייפוי כוח בלתי חוזר מיום 26.3.1951 – נספח א' לכתב ההגנה (שהעתק צבעוני וברור ממנו הוגש במהלך הדיון ונסרק בתיק האלקטרוני), טרם הרכישה מושא התובענה (משנת 1953).

לאור זאת, נתבקשו הצדדים להודיע את עמדתם באשר להמשך ההליכים בתיק.

3.
סמוך לאחר מכן, הוגשה בקשתם של התובעים למחיקת התביעה ללא צו להוצאות, אך כאמור הנתבעת מתנגדת לכך ועומדת על דחיית התביעה תוך חיוב התובעים בהוצאות בהדגישה, כי התביעה הוגשה למעלה מ- 60 שנה לאחר ההפקעה והסתבר לאחר בדיקה מקיפה שנערכה באמצעות עו"ד חיצוני, שבעל הזכויות המקורי מכר את זכויותיו לקק"ל טרם הרכישה מכוח חוק רכישת מקרקעים (אישור פעולות ופיצויים), תשי"ג – 1953.


עוד נטען בתגובת הנתבעת, כי "נוכח העובדה שהנתבעת נאלצה להשקיע זמן, משאבים וכסף בפענוח התביעה, לרבות עבודות תרגום, וחיפוש חומר היסטורי, בעוד שהתובעים התנהלו בזלזול, ולא טרחו למצות את ההליך המנהלי בטרם הגישו את תביעתם לביהמ"ש הנכבד, ובתוספת השיהוי הניכר בהגשת התביעה, מן הדין והצדק לחייב אותם בהוצאותיה, לרבות בתשלום שכ"ט ומע"מ כדין, לפי שק"ד בית משפט נכבד זה" (סעיף 13 לתגובת הנתבעת).

4.
בתגובתו לתגובת הנתבעת טוען ב"כ התובעים כי בתיק זה לא נשמעו עדים ולא ראיות וטרם הוכחו טענותיה של הנתבעת. עוד נטען, כי התובעים ידעו על זכויות המנוח במקרקעין רק באמצע שנת 2015, ומשכך בטרם הגשת התביעה נשלחו מכתבים בדואר רשום לנתבעת לגבי פיצויים בגין אותן חלקות, אולם הנתבעת לא טרחה לשלוח כל מענה ולא העלתה כל טענה מהטענות שהועלו בכתב ההגנה. בנוסף נטען, כי כך או כך המסמכים שהציגה הנתבעת הוכנו גם עבור תיקים אחרים בהם הוגשו תביעות של בעלי הזכויות במקרקעין. משכך התובעים שבים ומבקשים להורות על מחיקת התביעה ללא צו להוצאות.

5.
לאחר עיון בנימוקי הבקשה והתגובות, סבורני כי הדין עם הנתבעת.

אין זה ראוי לאחר שהוברר כי הבעלים המקורי מכר את זכויותיו לפני רכישת המקרקעין על ידי הנתבעת, כי הנתבעת תישאר חשופה לתביעה בעניין זה מטעם התובעים או מי מהם, לא כל שכן, כשעסקינן ברכישה שהתרחשה לפני למעלה מ- 60 שנה. בנסיבות אלה, מן הראוי להורות על דחיית התביעה ולא להסתפק במחיקתה.

6.
באשר להוצאות המשפט – אמנם נגרמו לנתבעת הוצאות משמעותיות בעקבות הגשת התביעה אך בשים לב לעובדה כי התובעים לא זכו לקבל מענה ענייני לפנייתם עובר להגשת התביעה והשכילו לבקש סילוק תביעתם בעקבות ישיבת קדם המשפט הראשונה, ניתן להסתפק בהוצאות בשיעור נמוך.

7.
נוכח המקובץ לעיל, אני מורה על דחיית התביעה ומחייב את התובעים יחד ולחוד לשלם לנתבעת הוצאות משפט בסך 5,000 ₪ תוך 45 יום מהיום, שאם לא כן, יישא סכום זה הפרשי הצמדה וריבית החל מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

8.
אני נעתר לבקשת התובעים ומורה על החזר האגרה לתובעים באמצעות ב"כ כפוף לתקנות בתי המשפט (אגרות).

ניתנה היום,

ט"ו טבת תשע"ח
,
02 ינואר 2018
, בהעדר הצדדים.







א בית משפט מחוזי 21140-03/16 יוסף חליל אנדראוס, ג'יריס חליל אנדראוס, אליאס חליל אנדראוס נ' מדינת ישראל - רשות מקרקעי ישראל (פורסם ב-ֽ 02/01/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים