Google

מדינת ישראל - סלאח אבו עבייד (עציר)

פסקי דין על סלאח אבו עבייד (עציר)

44467-01/18 עמי     18/01/2018




עמי 44467-01/18 מדינת ישראל נ' סלאח אבו עבייד (עציר)




לך






בית המשפט המחוזי בבאר שבע
עמ"י 44467-01-18 מדינת ישראל
נ' אבו עבייד(עציר)

18 ינואר 2018



לפני כבוד השופטת יעל רז-לוי



העוררת



מדינת ישראל

נגד

המשיב


סלאח אבו עבייד (עציר)


<#2#>
נוכחים:
ב"כ העוררת עו"ד דנה רם
המשיב וב"כ עו"ד אלצענא
החלטה
בפני
י ערר על החלטת בית משפט השלום (כב' השופט צ' פורר) מיום 18.1.18 בה הורה על שחרורו של המשיב אשר נעצר לאחר שנחשד בעבירה של הפרעה לשוטר והסעת תושב זר שוהה שלא כדין.

המשיב נעצר אתמול והובא היום להארכת מעצרו כאשר בפני
בית המשפט עמדה בקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים לצורכי חקירה. בית המשפט קמא ציין כי "לא ברור מדוע תיק זה מובא להליך של הארכת מעצר, על אחת כמה וכמה השוהה שלא כדין שוחרר בגלל שלא עמד בקריטריונים להעמדה לדין". בית המשפט ציין עוד כי גם אם קיים חשד סביר לביצוע העבירה, הוא לא מצא כי קימת עילת מעצר אשר מחייבת את מעצרו של המשיב.

אפתח בכך שאומר שלטעמי נפלה שגגה בהנמקות בית המשפט קמא כפי שפורטו לעיל.
לא ברור מדוע קבע בית המשפט כי אין מקום שתיק מסוג זה יובא להליך של הארכת מעצר כאשר עסקינן לכאורה בעבירה של הסעת שוהים שלא כדין, עבירה שהפסיקה חזרה וציינה את חומרתה ואף ציינה כי זו חמורה מעבירת השהייה שלא כדין שלעצמה. בתי המשפט ובית המשפט העליון חזר וציין כי הוא רואה בחומרה רבה יותר את ההסעה של שוהים בלתי חוקיים, שכן מי שמבצע עבירה מסוג זה (חוטא ומחטיא) ועל כן אף הענישה שנקבעה בעבירה זו על פי ההלכות השונות, מחמירה יותר.
כך למשל קבע בית המשפט העליון ברע"פ 3173/09 פארג'ין נ' מדינת ישראל
, ומפסקי דין מאוחרים יותר – ראה לדוגמא רע"פ 3677/13 מוחמד אלהרוש נ' מדינת ישראל
.

על כן, אף העובדה שהשוהה שלא כדין שוחרר בגלל שלא עמד בקריטריונים להעמדה לדין, אין בה כדי לאיין את המסוכנות הלכאורית העולה מן המשיב ומהעובדה שביצע לכאורה עבירה של הסעה שלא כדין.
בעניינו יש לזכור כי מדובר במשיב שכבר הורשע בעבירה של הסעה שלא כדין בשנת 2014 ואף נידון לעונש מאסר לריצוי בעבודות שירות, ולמאסר מותנה.

באשר לסיכון העולה מעבירה של הסעה שלא כדין, הרי כבר נפסק לא אחת שאף שלא בכוונה יכולה עבירה מן הסוג שבוצעה על ידי המשיב, לסייע למי שעלול להיות מעורב בעבירה ביטחונית, ומכאן שיש בה כדי לסכן את שלום הציבור. עם זאת, הפסיקה הבחינה בין נסיבות ההסעה ומהיכן בוצעה, כאשר אין דין הסעה של שוהה שלא כדין ממקום מגוריו או מן המחסום אל
תוככי מדינת ישראל
, כדין הסעה כפי שהייתה בעניינו אשר נסיבותיה חמורות פחות. שכן בעניינו עולה מתיק החקירה, שלא המשיב הוא שהסיע את השוהה שלא כדין ממקום מגוריו לרהט, שם נעצרו השנים.

האמור עולה אף מחומר החקירה מתיק זה ומעדותו של השוהה שלא כדין, אשר הינו קרוב משפחתו של המשיב וההסעה הייתה בתוך רהט בלבד.

נוכח המקובץ,
קיים חשד סביר וקיימת עילת מעצר כנדרש בשלב זה לצורך הארכת מעצרו של המשיב.

עם זאת, יש לזכור שעסקינן בשלב בו אנו דנים במעצר לצורכי חקירה. בחנתי את פעולות החקירה שנותרו לביצוע כאשר פעולות החקירה אליהם הופניתי (פעולות 3,5 ו – 6) אין בהם כדי לבסס הצדקה להמשך מעצרו של המשיב.

באשר לפעולות 1 ו – 2 הרי מדובר בפעולות שהמשיב אינו יכול להשפיע עליהם. עם זאת, לאור העובדה שלמשיב הרשעה קודמת בעבירה דומה ואשר יש בה כדי ללמד על מסוכנות מסוימת, רואה לנכון לקבל את הערר, באופן שמעצרו של המשיב יוארך עד למחר עד השעה 10:00 וזאת על מנת לאפשר ליחידה החוקרת להשלים את פעולות החקירה 1 ו – 2 – קבלת תעודת עובד ציבור והבאת התיק לבחינת לשכת התביעות.

אציין כי באם לא יושלמו הפעולות האמורות עד למחר, יהיה מקום לשוב ולבחון את שאלת הצדקת המשך מעצרו של המשיב, בשים לב למכלול נסיבות העניין והעובדה שב"כ המשיב ציין כי בידיו חלופות מצוינות.
לאור דברי ב"כ המשיב כי המשיב לא קיבל ציוד ראשוני, הרי יתאפשר להביא למשיב ציוד ראשוני על ידי בני משפחתו, עוד היום, כאשר בית המשפט מודע לשעה המאוחרת( השעה כעת 17:57), ובכפוף לנוהלי שב"ס בכל דבר ועניין.
<#7#>

ניתנה והודעה היום ב' שבט תשע"ח,
18/01/2018
במעמד הנוכחים.


יעל רז-לוי
, שופטת







עמי בית משפט מחוזי 44467-01/18 מדינת ישראל נ' סלאח אבו עבייד (עציר) (פורסם ב-ֽ 18/01/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים