Google

פלוני - יגאל לווינטול

פסקי דין על פלוני | פסקי דין על יגאל לווינטול

57280-01/17 תק     22/01/2018




תק 57280-01/17 פלוני נ' יגאל לווינטול








בית משפט לתביעות קטנות ברחובות



ת"ק 57280-01-17


תיק חיצוני:


בפני

כבוד השופטת
אדנקו סבחת- חיימוביץ

תובעים
פלוני

נגד

נתבעים
יגאל לווינטול





פסק דין


לפניי תביעה כספית לפיצוי בסך של 30,000 ₪ בגין תקיפתו על ידי הנתבע.

רקע ותמצית טענות הצדדים

1.
התובע והנתבע עבדו יחד בשדה התעופה בן גוריון בעת האירוע.

2.
אין מחלוקת בין הצדדים, כי ביום 7.10.16 נגע הנתבע באוזנו של התובע. הצדדים נחלקו במה שהתרחש לאחר מכן.
בכתב התביעה נטען, כי הנתבע התלוצץ על אוזנו של התובע, הוא שאלו לפשר מעשיו והנתבע אמר לו שהוא רוצה לעבור, כאשר השיב לו מדוע לא אמר זאת, הסתובב הנתבע בפתאומיות וחבט באגרופו בחוזקה בצלעותיו של התובע, התובע נפל לרצפה והכרתו התערפלה. בגין כך התובע קיבל 7 ימי מחלה והפסיד ימי עבודה בתקופת החגים בה היה משתכר 200%. המוסד לביטוח לאומי הכיר בתביעתו כתאונת עבודה.

בכתב הגנתו טען הנתבע, כי נגע באוזנו של התובע בשוגג עת ניסה לעבור במעבר צר במטוס ובתגובה התובע אחז בעורפו בברוטליות ומשך אותו קדימה, הוא איבד את שווי משקלו ותוך כדי שמעד נפגע התובע מידי הנתבע. הנתבע התנצל במקום. בימים שלאחר מכן התעניין הנתבע בשלומו של התובע וזה החל לדרוש ממנו דברים ואף יצר קשר עם הנתבע במהלך שהותו בימי מחלה ודרש ממנו לשלם לו 30,000 ₪ אחרת יפנה למשטרה. הוא חש מאוים ולכן הגיש תלונה כנגד התובע.

3.
אין מחלוקת, כי האירוע היה בשעה 6:00 בבוקר והתובע המשיך בעבודתו עד לסיום המשמרת בשעה 10:00 בבוקר ושב למשמרת נוספת בשעות הערב ופנה לקבלת טיפול רפואי רק ביום ראשון, 9.10.17.

4.
מטעם התובע העידו
אברהם פנקר וגרמאו קפלה שהיו עדים לאירוע, העובדים עם התובע והנתבע.
דיון והכרעה
5.
אמנם, התביעה מתבררת בבית המשפט לתביעות קטנות, בו ישנה גמישות בסדרי הדין, אולם גם בהליך זה חל על התובע נטל השכנוע, הוא החובה להוכיח את תביעתו, על פי הדרישה לפיה "המוציא מחברו עליו הראיה". בהתאם, על התובע להוכיח הן את עובדות האירוע, הן את הנזק שנגרם ואת הקשר בין הנזק לבין אותו אירוע, והן את אחריות הנתבע העולה מאותן עובדות שהוכחו (
ע"א 355/80 אניסימוב
בע"מ נ' מלון טירת בת שבע בע"מ (9.3.81))
.

6.
הפסיקה קבעה לא פעם, כי תובע שאינו עומד בנטל השכנוע, הנטל העיקרי המוטל על בעל דין הנדרש להוכיח את העובדות העומדות ביסוד טענותיו, לא יוכל לזכות תביעתו, והיא תידחה. על מנת לזכות בתביעתו, על תובע לשכנע את בית המשפט כי הסבירות שגרסתו היא הנכונה בשיעור של 51% לפחות. לפיכך, במקרה שבו ראיות הצדדים ורמת הוודאות של שתי גרסאות סותרות שהם מעלים - שקולות, הרי שהתובע לא עמד בנטל המוטל עליו ותביעתו תידחה.

7.
עוולת התקיפה כהגדרתה בסעיף 23 לפקודת הנזיקין [נוסח חדש] קובעת כך:
"תקיפה היא שימוש בכוח מכל סוג שהוא, ובמתכוון, נגד גופו של אדם על ידי הכאה, נגיעה, הזזה או בכל דרך אחרת, בין במישרין ובין בעקיפין, שלא בהסכמת האדם או בהסכמתו שהושגה בתרמית, וכן נסיון או איום, על ידי מעשה או על ידי תנועה, להשתמש בכוח כאמור נגד גופו של אדם, כשהמנסה או המאיים גורם שהאדם יניח, מטעמים סבירים, שאכן יש לו אותה שעה הכוונה והיכולת לבצע את זממו"
.

8.
התובע בעדותו בפני
י חזר על האמור בכתב תביעתו והוסיף, כי לאחר שהנתבע נגע באוזנו "הוא התחיל להסתלבט על האוזניים שלי... ואז הנחתי יד על הכתף שלו אמרתי לו תזוז כבר תן לי לעבור. הוא בסיבוב 180 מעלות הסתובב ונתן לי מכה בצד ימין בצלעות. אני עפתי אחורה מטר וחצי משהו כזה, על הרצפה..." (עמ' 2 שורות 14-16).
אף שהאירוע היה ביום שישי בשעה 6:00 הוא פנה לקבלת טיפול רפואי רק ביום ראשון. עוד סיפר, כי הוא סיים את עבודתו בשעה 10:00 ביום שישי ולאחר מכן שב לעבוד במשמרת נוספת בין שישי בלילה לשבת בבוקר.

9.
בכתב התביעה התובע לא ציין שהניח יד על התובע, הדבר נטען על ידי הנתבע בכתב הגנתו ובהודאה זו של התובע יש לתמוך בגרסת הנתבע. התובע גם לא ציין ש"עף" למרחק הנטען אלא נפל לרצפה. גרסתו, כי "עף למרחק של מטר וחצי" לא נתמכה על ידי העדים מטעמו.
בניגוד לנטען בכתב התביעה הרי שהתובע יכול היה לפנות לקבלת טיפול רפואי לאחר האירוע, שכן הדבר היה בשעות הבוקר ביום שישי.
בטופס התביעה לביטוח לאומי נרשם על ידי התובע "עובד התגרה בי ולאחר מכן נתן לי אגרוף בצלעות".
כמו-כן תעודת המחלה שצורפה לתיק הינה מיום 17.10.16 ועד ליום 22.10.16, ולא בסמוך למועד האירוע (7.10.16).

10.
אברהם פנקר
סיפר, "נראה לי נגע לו באוזן", הוא הניח שהשניים מתלוצצים מאחר שהם מכירים ואז ראה את הנתבע נותן מכה בצלעות לתובע "אז שתי דקות יפים היה ככה, החזיק את הצלעות ונפל על הרצפה" (עמ' 3 שורות 15-18). העד לא ידע איך החל האירוע ולא סיפר על חלקו של התובע, שאף לגרסתו שם יד על הנתבע טרם שזה היכה בצלעותיו. גרסת העד, כי התובע עמד כשתי דקות בטרם נפל לא מתיישבת עם גרסת התובע והעד קפלה. לדברי העד בתום האירוע הוא שמע את הנתבע מתנצל בפני
התובע.

11.
גרמאו קפלה
סיפר, כי לא ראה את אירוע התקיפה, אלא שמע רעשים ואז ראה את התובע שנפל לידו.

12.
הנתבע
סיפר בעדותו בפני
י, כי בניגוד לאמור בכתב הגנתו הוא נגע לתובע באוזן במכוון וביקש ממנו לעבור, זאת מאחר שהם קולגות לעבודה. התובע בתגובה הסתובב הושיט את ידו ואחז בצווארו שלו של הנתבע מאחור, הנתבע מעד והתובע קיבל מכה "מיד ימין שלי בצד ימין שלו בצלעות. אני מעדתי והיד שלי הלכה אחורה, זה לא היה משהו מכוון בגלל זה ביקשתי סליחה גם והתנצלתי, חיבקתי אותו לאחר מעשה. אני לא מאמין שמישהו פוגע בזדון הוא ישר מחבק ומבקש סליחה ומתנצל" (עמ' 4 שורות 17-21 וכן עמ' 4 שורה 26 עד עמ' 5 שורה 1).

הנתבע הודה שנגע באוזנו של התובע במכוון בהלצה, זאת בניגוד לאמור בכתב הגנתו.

בהמשך התקשר אליו התובע ואמר לו שהוא התייעץ עם אנשים ושהנזק הוא 30,000 ₪ ודרש ממנו סכום זה. התובע אמר שאם לא יסכים הוא יתלונן במשטרה, הוא חש שמדובר בסחיטה ולכן פנה למשטרה.

13.
אני מוצאת, כי הודאת התובע שאכן שם יד על הנתבע מתיישבת עם גרסת הנתבע, כי הדבר גרם לו לאובדן שיווי משקל ובמהלך מעידתו פגע עם ידו, ללא מתכוון בתובע.
הדברים מקבלים חיזוק גם נוכח התנהגותו של הנתבע מיד לאחר האירוע, עת התנצל בפני
התובע.

14.
הצדדים לא צירפו את תיק החקירה של משטרת ישראל בתלונה שהגיש הנתבע כנגד התובע.

15.
במקרה המונח בפני
י מדובר בגרסה מול גרסה ומשכך, על בית המשפט לבחון האם יש בעדויות גופן, בדין או בראיות החיצוניות, כדי לתמוך באיזו מגרסאות הצדדים באופן המטה את מאזן ההסתברויות לכיוון גרסה זו.
מתיאור התנהגותם של התובע והנתבע, אין חולק שהנתבע נגע באוזנו של התובע בהלצה אך כאמור לא שוכנעתי שיש להעדיף את גרסתו של התובע לתיאור האירוע על פני זו של הנתבע. בנסיבות אלו, כאשר כפות המאזניים שקולות באשר לגרסאות האמורות בעניין זה אין בידי לקבל את עמדת התובע.

16.
לאור כל האמור לעיל, אני דוחה את התביעה. לפנים משורת הדין אין צו להוצאות.



רשות ערעור תוך 15 יום לבית המשפט המחוזי.

המזכירות תעביר לצדדים את פסק הדין.



ניתן היום,
ו' שבט תשע"ח, 22 ינואר 2018, בהעדר הצדדים.










תק בית משפט לתביעות קטנות 57280-01/17 פלוני נ' יגאל לווינטול (פורסם ב-ֽ 22/01/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים