Google

אבשלום צוברי, רויטל צוברי - שלמה רשת מוסכים ושרותי דרך בע"מ, דוד קופרשמיד

פסקי דין על אבשלום צוברי | פסקי דין על רויטל צוברי | פסקי דין על שלמה רשת מוסכים ושרותי דרך | פסקי דין על דוד קופרשמיד |

20227-10/17 תק     31/01/2018




תק 20227-10/17 אבשלום צוברי, רויטל צוברי נ' שלמה רשת מוסכים ושרותי דרך בע"מ, דוד קופרשמיד








בית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה


31 ינואר 2018
ת"ק 20227-10-17 צוברי ואח' נ' שלמה רשת מוסכים ושרותי דרך בע"מ
ואח'

בפני

כב' הרשם הבכיר איתי רגב


תובעים

1
.
אבשלום צוברי

2
.
רויטל צוברי


נגד

נתבעים
1.שלמה רשת מוסכים ושרותי דרך בע"מ
2.דוד קופרשמיד



פסק דין


תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 27.11.16 ברעננה. התובעים טוענים לנזקים בסך כולל של 6,131 ₪ בגין עלות תיקונים, שכר שמאי, הוצאות ועגמת נפש.

המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים.

התובעים טוענים כי התאונה ארעה כאשר רכב הנתבעים פגע ברכבם בשעה שרכבם עצר תוך כדי יציאה מחניה. על פי עדותה של נהגת רכב התובעים היא נסעה לאחור על מנת לצאת ממקום החניה בו עמדה, עצרה על מנת לבדוק את שדה הראיה – ובעודה בעצירה מוחלטת פגע בה רכב הנתבעים שנסע במהירות גבוהה.
הנתבעים טוענים, מנגד, כי רכב התובעים נסע לאחור בחוסר זהירות ופגע ברכבם שהיה מאחוריו. על פי עדות נהג רכב הנתבעים העיד כי נסע ישר ואף הספיק לצפצף לרכב התובעים, אך זה המשיך בנסיעתו ופגע בו.

לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים, בחנתי את התרשימים המתארים את גרסאותיהם, ראיתי תמונות הנזקים שנגרמו לכלי הרכב המעורבים ומיקום הפגיעות בהם, ולאחר שכל אחד מהצדדים הציג בפני
את אופן קרות האירוע, לגרסתו, באמצעות מכוניות צעצוע, מצאתי כי התאונה ארעה כאשר רכב התובעים יצא בנסיעה לאחור מהחניה לנתיב הנסיעה שבין מקומות החניה ובכך חסם את דרכו של רכב הנתבעים. נוכח מיקום הפגיעה ברכב הנתבעים הרי שרכב הנתבעים עדיין לא היה ממש מאחורי הרכב הנוסע לאחור אלא הגיע למקום באותה עת, ולו היה ערני יותר או במהירות איטית יותר היה יכול לבלום באופן שלא היה נוצר מגע בין כלי הרכב.

משכך, אני קובע כי האחריות לקרות התאונה מוטלת על שכם שני הצדדים ועליהם לשאת בתוצאות הנזקים שנגרמו, כאשר על רכב התובעים אני מטיל 70% מהאחריות לתאונה ואת היתרה על רכב הנתבעים.
משלא הוכחו ראשי הנזק של עגמת נפש והוצאות אני דוחה את התביעה ביחס לרכיבים אלו.


לאור כל האמור, אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובעים סך של 1,479 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 61 ₪, והוצאות משפט בסך 250 ₪. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום, אחרת ישאו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום.

המבקש לערער על פסק הדין רשאי להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי מרכז לוד בתוך 15 ימים.

ניתן היום,
ט"ו שבט תשע"ח, 31 ינואר 2018, בהעדר הצדדים.







תק בית משפט לתביעות קטנות 20227-10/17 אבשלום צוברי, רויטל צוברי נ' שלמה רשת מוסכים ושרותי דרך בע"מ, דוד קופרשמיד (פורסם ב-ֽ 31/01/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים