Google

שאכר הווארי - שירה גור אריה, שגיא גור אריה

פסקי דין על שאכר הווארי | פסקי דין על שירה גור אריה | פסקי דין על שגיא גור אריה |

52454-09/16 א     30/01/2018




א 52454-09/16 שאכר הווארי נ' שירה גור אריה, שגיא גור אריה








בית משפט השלום בעכו


ת"א 52454-09-16 הווארי נ' גור אריה ואח'









בפני

כבוד השופטת
דנה עופר


התובע

שאכר הווארי


נגד

הנתבעים

1. שירה גור אריה
2. שגיא גור אריה
החלטה


בין הצדדים נתגלעה מחלוקת בעניין גילוי מסמכים וחסיון.

1.
עסקינן בתביעה כספית בסך 80,000 ₪, אשר לטענת התובע הוא זכאי להם בשל עבודת פיקוח בניין שביצע עבור הנתבעים. על פי הנטען, הוסכם בין הצדדים כי לתובע ישולם שכר טרחה בסכום חודשי של 8,000 ₪, כמפקח על הבנייה. בנוסף, לטענת התובע, על הנתבעים להחזיר לו הוצאות שונות שהוציא לצורך עבודות הבנייה, וכן לשלם שכר טרחה שהוסכם בגין הוצאת היתר בנייה.


לטענת הנתבעים, אינם חייבים לתובע דבר. הנתבעים חולקים על טענת התובע ביחס לסכום שכר הטרחה שהוסכם, כאשר לטענת הנתבעים סוכם על שכר כולל של 50,000 ₪, ולא שכר חודשי של 8,000 ₪ כטענת התובע. כן טוענים הנתבעים, כי התובע קיבל לידיו סכומים שונים על מנת להעבירם לקבלני משנה, אך לא העביר את הכספים במלואם, ושלשל את סכומי ההפרש לכיסו. עוד טוענים הנתבעים, כי התובע עזב את עבודתו מבלי להשלימה, לאחר שהבין כי הנתבעים יודעים על התנהלות זו.


נושא אחד אינו שנוי במחלוקת בין הצדדים, והוא הסכום ששולם לידי התובע בפועל, סך 154,000 ₪ (ראה לעניין זה פרוטוקול הדיון מיום 8.5.17). כך גם אין מחלוקת, כי תנאי ההסכם בין הצדדים לא הועלו על הכתב.

2.
הצדדים החליפו ביניהם מכתבי גילוי מסמכים. בין יתר המסמכים שגילה התובע ציין, כי מוחזקות בידיו הקלטות, אשר לטענת התובע הינן חסויות, משום שהוכנו לצרכי משפט.


הנתבעים עותרים למתן צו אשר יורה לתובע להעמיד את הקלטות לעיונם, ולחלופין – כי ביהמ"ש יורה, שאותן קלטות לא תשמשנה ראייה במשפט.

הנתבעים אינם חולקים על כך, שחומר שהוכן לצורך המשפט הינו חומר חסוי, אלא שלטענתם, אם בכוונת התובע לעשות שימוש בהקלטות שבידיו, עליו לגלותן.

3.
התובע טוען בתגובתו, כי אכן מדובר במסמכים שהוכנו לצורך המשפט, ולפיכך הם חסויים. בתצהיר שצורף לתגובתו הצהיר התובע, כי לקראת המשפט הקליט שיחות שערך עם בעלי מקצוע שונים.


עוד טוען התובע, כי הנתבעים בעצמם ציינו בגילוי המסמכים מטעמם, כי ברשותם הקלטות, והם מבקשים חיסיון לאותן הקלטות. ייאמר כבר עתה, כי מעיון במכתב גילוי המסמכים ששלחו הנתבעים עולה, שצוינו בו הקלטות, אך לא נטען כי ההקלטות חסויות.

4.
אין צורך להכביר מילים על כך, שהמשפט האזרחי מתנהל "בקלפים פתוחים", ואין בו מקום להפתעות, בדרך כלל. על כל צד להליך לגלות לצד השני את כל המסמכים שבידיו, ושיש להם נגיעה למחלוקת, בין אם אלו מסמכים "מועילים", ובין אם אלו מסמכים "מזיקים".

אין בין הצדדים מחלוקת, כי מסמכים שהוכנו לצורך הליך משפטי הם מסמכים חסויים, ואכן זהו הדין (ע"א 407/73 גואנשיר נ' חברת החשמל, פ"ד כט(1) 169).


עם זאת, ברי כי על התובע להחליט בעניין זה: אם הוא טוען לחיסיון אותן הקלטות שבידיו, הרי שלא יוכל להשתמש בהן כראיות במשפט. אם בכוונתו להסתמך על ההקלטות ולהגישן כראיות, הרי שאלו אינם מסמכים חסויים, והוא נדרש לגלותם לצד שכנגד
ולאפשר עיון בהם.


ודוק. לעתים נדחה גילויים של מסמכים מסוימים, לשלב מאוחר יותר של המשפט, בהתאם ל"הלכת סוויסה" הידועה (רע"א 5249/98 סוויסה נ' הכשרת הישוב, פ"ד נה(1) 515), אלא שבאותם מקרים (המתרחשים על פי רוב בתביעות ביטוח למיניהן) אין מדובר בטענה לחיסיון, אלא בטענה כי יש בגילוי נדחה של המסמכים כדי לשרת טוב יותר את גילוי האמת במשפט.

5.
לאור האמור לעיל, אני מורה לתובע להעביר לעיון הנתבעים את הקלטות הנזכרות בגילוי המסמכים מטעמו, תוך 14 יום מקבלת החלטה זו. אם לא יעשה כן, ויודיע כי הוא עומד על טענתו שמדובר במסמכים חסויים, הרי שהתובע לא יורשה לעשות שימוש בהקלטות אלו במהלך המשפט עצמו.


שאלת ההוצאות בגין בקשת הנתבעים (שלמעשה התקבלה במלואה) תילקח בחשבון בתום ההליך.

6.
בהמשך לכך, אני מורה לצדדים להגיש תצהירי עדות ראשית.


תצהירי התובע יוגשו תוך 21 יום מקבלת החלטה זו. הנתבעים יגישו תצהיריהם תוך 30 יום מקבלת תצהירי התובע.

7.
המזכירות תזמן את הצדדים לישיבת קדם משפט ליום 15.4.18, בשעה 10:30.

המזכירות תמציא החלטה זו לצדדים.
ניתנה היום, י"ד שבט תשע"ח, 30 ינואר 2018, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 52454-09/16 שאכר הווארי נ' שירה גור אריה, שגיא גור אריה (פורסם ב-ֽ 30/01/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים