Google

משפחת אושרי, ברק מנדלבאום, דבורה עטיה ואח' - ועדה מקומית לתכנון ובניה חיפה, סימונה נוסימוביץ, ענבר יוסף

פסקי דין על משפחת אושרי | פסקי דין על ברק מנדלבאום | פסקי דין על דבורה עטיה ואח' | פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון ובניה חיפה | פסקי דין על סימונה נוסימוביץ | פסקי דין על ענבר יוסף |

171/17 ערר     23/01/2018




ערר 171/17 משפחת אושרי, ברק מנדלבאום, דבורה עטיה ואח' נ' ועדה מקומית לתכנון ובניה חיפה, סימונה נוסימוביץ, ענבר יוסף




מדינת ישראל
מינהל התכנון - משרד האוצר
ועדת ערר לתכנון ובניה מחוז חיפה


ערר מס': 171/17+177/17
מקום הבניה: יוכבד 18 חיפה
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה
משפחת אושרי

ברק מנדלבאום

דבורה עטיה
העוררים בערר 171/17
המשיבים בערר 177/17

חורי נאיף
ע"י ב"כ עו"ד סמיר חורי

העורר בערר 177/17
המשיב בערר 171/17
- נגד -

ועדה מקומית לתכנון ובניה חיפה

סימונה נוסימוביץ

ענבר יוסף

המשיבים

החלטה

הוועדה המקומית אישרה הוספת ממ"ד לחנות הממוקמת במגרש מגורים בעל חזית מסחרית. הכניסה לממ"ד היא מתוך החנות. שטחו 9 מ"ר נטו.

העוררים הנם בעלי דירות בבניין, המתנגדים למיקום הממ"ד בטענה שהמיקום יחסום את המבט מן הרחוב אל תוך החצר וכן חלק משטח החצר המשותפת.

העוררים הוסיפו כי אם "מיישרים" את הממ"ד עם קו הבניין, לא זו בלבד שהפגיעה האמורה תתאיין, גם ניתן יהיה לעשות שימוש בממ"ד לכל הדירות בקומות שמעל החנות.

לאחר שעיינו בבקשה, נתבקשה הוועדה המקומית להסביר כיצד אישרה תוספת ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) לשטח מסחרי (חנות) בעוד שעל פי תקנות ההתגוננות האזרחית (מפרטים לבניית מקלטים), תש"ן-1990 ניתן לאשר עבור חנות הוספת ממ"מ (מרחב מוגן מוסדי) בלבד, לגביו נקבעו הוראות נפרדות ושונות מאלה שנקבעו ביחס לממ"ד, ובין היתר שהגישה אליו צריכה להיות מתוך חדר המדרגות לבניין או השטח הסמוך לו (תקנות 236 ו-237).

הוועדה המקומית השיבה כי במקרה בו מדובר בחזית מסחרית מצומצמת כמו בענייננו (2 חנויות בלבד) ניתן להקל מן הדרישה הקבועה בתקנות לגישה מתוך חדר המדרגות ולקבוע כי תהיה גישה מתוך השטח המסחרי בעבור שתי החנויות לאותו מרחב מוגן, כאשר תישמר גישה לשתי החנויות למרחב המוגן ותירשם על כך הערה בלשכת רישום המקרקעין.

אנו סבורים כי ניתן לקבל את עמדת הוועדה המקומית וכי בנסיבותיו החריגות של המקרה ניתן לאשר גישה לממ"מ אחד, עבור שתי החנויות מתוך שטח החנויות עצמן וזאת תוך הצגת אפשרות מעבר חופשי עבור שתי החנויות לשטח הממ"מ וקבלת אישור פיקוד העורף לשימוש בממ"מ עבור שתי החנויות הקיימות.

לחילופין, ניתן לאשר ממ"מ בגישה מתוך חדר המדרגות, כפי שהוא מוצע היום ובמידת הצורך לאשר קירוי הכניסה לממ"מ לפי דרישות פיקוד העורף.

באשר למיקום הממ"מ וההפרעה לשימוש בשטחים המשותפים הממ"מ מוצע במיקום נכון תכנונית, בעורף הבניין ותוך הפרעה מינימלית לשימוש. עם זאת, אין מניעה כי הממ"מ יוסט באופן שיתיישר עם קו הבניין הקיים ולא יבלוט כלפי פתח הכניסה. אמנם יהיה בכך כדי לחסום חלון קיים (ונדגיש כי המדובר בחלון של החנות), אולם לחנות חלון נוסף כך שחסימת החלון אינה מייצרת הפרעה חריגה. מאחר שמדובר בממ"מ אשר אמור לשמש כבסיס לממדי"ם שיוספו בעתיד לדירות מעל, ברי כי יש להתחשב בתכנון הדירות וברצון הדיירים הנוספים מקום שהדבר אפשרי.

על כן, אנו מורים כי בכל מקרה הממ"מ יוסט באופן שלא יבלוט מקיר המבנה לכיוון פתח הכניסה וכן ייבנה באופן שתתאפשר הוספת ממדי"ם מעליו עבור הדירות באותו אגף.

על כן ולאור האמור, החלטת הוועדה המקומית מבוטלת, שכן לא ניתן לאשר הוספת ממ"ד לשטח מסחרי.

המשיב יגיש בקשה מתוקנת בה יוצג ממ"מ ובו גישה לכל שטחי המסחר הקיימים במגרש ובאישור פיקוד העורף כי הממ"מ מאושר לשימוש עבור כל שטחי המסחר. היה והגישה לממ"מ תהיה מתוך שטח השייך קניינית לבעלים של חנות אחת- תירשם הערת אזהרה על זכות מעבר לטובת יחידת המסחר השניה. כמו כן,
מיקום הממ"מ יוסט כך שלא יבלוט מקיר הבניין לכיוון פתח הכניסה ויבנה באופן שיאפשר הקמת ממדי"ם מעליו ועל כך יינתן אישור קונסטרוקטור.

נשמרת זכות ערר על פי דין על כל החלטה חדשה של הוועדה המקומית.

ההחלטה ניתנה ביום 23.01.2018, פה אחד, ע"י יו"ר הועדה עו"ד דקלה מוסרי טל

וחבריה: עו"ד חנה קציר, נציגת המחוז גב' אורית חפר-רוגובין, ארכ' שמחה אפק ועו"ד יגאל נויפלד
_________________ _________________
אוריה סעדון עו"ד דקלה מוסרי טל

מזכירת ועדת הערר יו"ר ועדת הערר

_______________________________________________________________________
ועדת ערר מחוז חיפה – שד' פל-ים 2 בניין אורן, קומה 5 חיפה מיקוד 33095
טלפון: 04-8512345, פקס: 04-8522111
קבלת קהל: ימים א', ב', ג', ה' 08:00-14:00, יום ד' 08:00-16:30
ערר 171/17+177/17 - 2 -








ערר ועדת ערר לתכנון ובניה 171/17 משפחת אושרי, ברק מנדלבאום, דבורה עטיה ואח' נ' ועדה מקומית לתכנון ובניה חיפה, סימונה נוסימוביץ, ענבר יוסף (פורסם ב-ֽ 23/01/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים