Google

קשר רנט א קאר בע"מ - אבי ווקרט, מרדכי חפצי

פסקי דין על קשר רנט א קאר בע"מ | פסקי דין על אבי ווקרט | פסקי דין על מרדכי חפצי |

37187-03/11 תאמ     07/02/2018




תאמ 37187-03/11 קשר רנט א קאר בע"מ נ' אבי ווקרט, מרדכי חפצי








בית משפט השלום בתל אביב - יפו

תא"מ 37187-03-11 קשר רנט א קאר בע"מ
נ' ווקרט ואח'







מספר בקשה:

3
לפני כבוד השופט עדי סומך

ה
מבקשים:
קשר רנט א קאר בע"מ


נגד

ה
משיבים:
1. אבי ווקרט
2. מרדכי חפצי





החלטה

1.
לאחר שבחנתי את טענות הצדדים המתייחסות לבקשת הנתבע 2 להורות על ביטול פסק הדין כנגדו בהעדר הגנה, אני מורה על ביטולו של פסק הדין.

2.
עיינתי בבקשת הנתבע 2 ותהיתי, לנוכח עמדתו כי הוא אינו קשור כלל בתאונה, מדוע אין בפי התובעת, במסגרת תגובתה זו לבקשה, התייחסות לדברים ו/או הסבר מניח את הדעת מדוע היא בחרה לתבוע אותו ביחד ולחוד עם מי שנהג בפועל ברכב והוא סוכן הביטוח של הנתבע 2 שנטל לידיו את הרכב על פי בקשתו בכדי לתקנו.

3.
התובעת בסוגיה זו שותקת ואינה אומרת דבר, ומשתמע לכאורה מהדברים שהיא מסכימה להם והראייה היא שפרטיו של הנהג הפוגע רשומים עוד מקדמת דנא בטופס ההודעה של הנהג שלה.

4.
גם עיון בכתב התביעה מלמד כי מעמדו של הנתבע 2 בתיק הינו בתור בעליו של הרכב הפוגע ותו לא . היותו של אדם בעליו של רכב אינו מקים עילת תביעה אוטומטית כנגדו ועל הטוען זאת להראות הרשאה משפטית ישירה, בין הנוהג ברכב לבין בעליו, ובאין הרשאה שכזו, אין מקום להטריח את בעליו של הרכב בתביעה לא לו.

5.
לעניין זה, לא נסתרה טענת הנתבע 2 כי בסמוך לאחר הגשת התביעה ביום 27.4.11, הוא פנה בכתובים לתובעת והודיעה כי כך קרה, ברם, בהעדר כל ממצא שמראה אחרת, בתגובתה לבקשה זו, לא הוכח שהתובעת עשתה עם נתונים אלו משהו
- בין לבירור הדברים, בין
להגשת בקשה לתיקון כתב התביעה ובין להודיע לבית המשפט עניין זה על מנת שהוא יאמר את דברו.

6.
על כן אני סבור, שאף בצל העובדה שהנתבע 2 קיבל לידיו את כתב התביעה כדין, אין מקום לחייבו בהוצאות ובוודאי שלא להורות על ביטול פסק הדין שניתן כנגדו עת לכאורה מלכתחילה לא היה מקום להגיש תביעה זו כנגדו.

7.
למיותר לציין שעד כה לא הובאה לידיעת בית המשפט דבר המצאת התביעה לנתבע 1 ומה עלה בגורלה, כל שכן מדוע בחלוף זמן רב מאז הוגשה התביעה, לא הגיש זה כתב הגנה. אני משאיר זאת בצריך עיון שכן התיק נמחק מחוסר מעש, ברם, לו בעתיד אדרש לכך, על התובעת יהיה לבאר את הדברים.

8.
סוף דבר, פסק הדין מבוטל בזאת ואך מפניו שלא נדרשתי לכך על ידי הנתבע 2, איני עושה צו להוצאות כנגד התובעת. הגזברות תשיב לידי הנתבע 2 את הכספים שהפקיד בתיק.






ניתנה היום, כ"ב שבט תשע"ח, 07 פברואר 2018, בהעדר הצדדים.










תאמ בית משפט שלום 37187-03/11 קשר רנט א קאר בע"מ נ' אבי ווקרט, מרדכי חפצי (פורסם ב-ֽ 07/02/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים