Google

ג'האד זהיר אמין אבו עביד, האני זוהיר אמין אבו עביד - התביעה הצבאית

פסקי דין על ג'האד זהיר אמין אבו עביד | פסקי דין על האני זוהיר אמין אבו עביד | פסקי דין על התביעה הצבאית

1754/17 עמ     26/03/2017




עמ 1754/17 ג'האד זהיר אמין אבו עביד, האני זוהיר אמין אבו עביד נ' התביעה הצבאית





בפני
כב' הנשיא: אל"ם נתנאל בנישו
העוררים: 1. ג'האד זהיר אמין אבו עביד

2. האני זוהיר אמין אבו עביד

(באמצעות ב"כ עו"ד יוסף שלבי
)
נגד
המשיבה: התביעה הצבאית

(באמצעות ב"כ קמ"ש ויטל האוזמן)

עררים על החלטת ביהמ"ש הצבאי בשומרון (בפני
כב' השופט סא"ל קובי רז)
בתיקים מס' 2799/17 ו- 2798/17 מיום 23.03.17
(העררים התקבלו)

תאריך הישיבה: 26 במרץ 2017, כ"ח באדר התשע"ז.

החלטה
בפני
י עררי הסנגוריה על החלטות בית המשפט קמא להאריך את מעצרם של העוררים ב-12 ימים.
מאחר ששני העוררים אחים, החשודים במעורבות באותן עבירות, תינתן החלטה זו במאוחד.
שני העוררים חשודים בהחזקת רכוש גנוב רב, קרי חלקי רכב ומנועים, וכן בהחזקת אמל"ח. בהחלטתו המאריכה את מעצרם, קבע בית המשפט כי קיימת תשתית ראייתית הקושרת אותם לעבירות. בית המשפט הוסיף כי מדובר בחקירה מורכבת, הנמצאת בראשיתה, ומצריכה ביצוע פעולות חקירה רבות, כפי שפורט בדו"ח החסוי. עוד קבע בית המשפט כי מתקיימות עילות מעצר של מסוכנות, חשש לשיבוש מהלכי חקירה ואף חשש להימלטות מאימת הדין.
בעררים, טוען הסנגור כי המידע בעניינם של העוררים קיים מזה מספר חודשים, כך שחל שיהוי בפתיחת החקירה. לטעמו, הדבר משליך על המסוכנות הנטענת. שנית, טוען הסנגור כי נציג המשטרה הצביע על אחד עשר פעולות חקירה הנדרשות לביצוע, אך רק שלוש פעולות המחייבות את המשך המעצר. הסנגור מבקש כי אבחן מה נעשה מאז ניתנה החלטת בית המשפט, בנוגע לאותן פעולות. עוד מציין הסנגור כי העוררים מכחישים כל קשר לרכוש הגנוב ולרימונים. על כן, הוא מבקש כי אבחן היטב האם קיימות ראיות הקושרות אותם למקום בו נמצאו חלקי הרכב, ואף ראיות להיות הרימונים "נשק" כהגדרתו בצו בדבר הוראות ביטחון [נ"מ], התש"ע-2009.
מנגד, טוענת התביעה כי העוררים נעצרו על יסוד מידע מודיעיני, שנדרש היה לחכות כי יבשיל למעצר. לגופו של עניין, מדובר בחשדות חמורים, אשר לגביהם קיימות ראיות של ממש, הקושרות את העוררים. עוד טוען התובע כי נדרשות פעולות חקירה לא מעטות שהצדיקו את הארכת המעצר.
עיינתי במידע המודיעיני ובראיות, ומצאתי כי יש בהם לקשור בעיקר את העורר מס' 2 לעבירות המיוחסות לו. לא מצאתי כחל שיהוי בפתיחת החקירה המצדיק התערבות בהחלטת בית המשפט קמא. עוד יש לציין כי אחד החפצים שנתפסו, שנטען כי הם נשק, זוהה כרימון גז על ידי חבלן משטרה. בשלב זה, די בתשתית הקיימת לבסס חשד סביר בעניינם של שני העוררים.
קיימת תכנית חקירה סדורה, ובה שורה של פעולות המחייבות את המשך המעצר. בנסיבות העניין, נראה אף כי מתקיים חשש לשיבוש החקירה.
יחד עם זאת, בהתחשב בפעולות החקירה הדרושות, ובמצב הראייתי עליו עמדתי, יש מקום לקצר את תקופת המעצר, על מנת לחייב את החוקרים לקדם את החקירה באופן ממשי תוך ימים ספורים, לצמצם את הפגיעה בעוררים, ואף להגביר את הפיקוח השיפוטי.
בנסיבות אלה, מתקבלים העררים באופן זה שמעצרם של העוררים יעמוד על 8 ימים, היינו, עד ליום 30.03.17.

ניתנה היום, 26 במרץ 2017, כ"ח באדר התשע"ז, בלשכה. מזכירות ביהמ"ש תעביר העתק החלטה זו לידי הצדדים.

_________________
נשיא

בית המשפט הצבאי לערעורים ע"מ 1754/17
ע"מ 1755/17
2

צ ב א ה ה ג נ ה ל י ש ר א ל
בית המשפט הצבאי לערעורים ע"מ 1754/17
ע"מ 1755/17

1








עמ בית הדין הצבאי לערעורים 1754/17 ג'האד זהיר אמין אבו עביד, האני זוהיר אמין אבו עביד נ' התביעה הצבאית (פורסם ב-ֽ 26/03/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים