Google

cadars sinai medical center, cedars sinai medical center phisicians - מגדל חברה לביטוח בע"מ, מרלון כהן

פסקי דין על cadars sinai medical center | פסקי דין על cedars sinai medical center phisicians | פסקי דין על מגדל חברה לביטוח | פסקי דין על מרלון כהן |

36017-09/16 א     13/02/2018




א 36017-09/16 cadars sinai medical center, cedars sinai medical center phisicians נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ, מרלון כהן








בית משפט השלום בתל אביב - יפו

ת"א 36017-09-16 cadars sinai medical center
ואח' נ' כהן ואח'







מספר בקשה:

18
לפני כבוד השופטת רחל ערקובי

ה
מבקש
ות/תובעות
:
1
.
cadars sinai medical center

2
.
cedars sinai medical center phisicians


נגד

ה
משיבה/הנתבעת 2:

הנתבע 1:
מגדל חברה לביטוח בע"מ

מרלון כהן






החלטה
בנוגע לנתבעת 2

1.
הצדדים החליפו תצהירי גילוי מסמכים ושאלונים, ובעניין זה הוגשה הבקשה דנן במסגרתה טוענות התובעות כי הנתבעת 2, (להלן: "הנתבעת") לא השיבה כדבעי ולא המציאה מסמכים.

2.
לאחר קבלת התשובה לבקשה, הוריתי לב"כ התובעות להודיע במסגרת התגובה לתשובה מה נותר עדיין בלא מענה ראוי לטעמו ורק בנוגע לכך תינתן החלטתי.

3.
הנתבעת הגישה תצהיר גילוי מסמכים ובהחלטתי זו אתייחס למסמכים המבוקשים, לתשובת הנתבעת ולתגובה בנוגע לכל מסמך ומסמך.

4.
המסמכים המבוקשים:

א.
(סעיף 3א לבקשה) התובעות ביקשו את מלא תיק הביטוח, לרבות הצעת הביטוח, תמלול השיחה ו/או טופס הבקשה להצטרפות לביטוח חתום ו/או תנאים כללים. בפועל צירפה הנתבעת רשימת ביטוח. עיון במסמכים שצורפו לתשובת הנתבעת לבקשה יגלה כי לא צורפו תנאים כלליים, לא צורפה ההצעה שנשלחה למבוטח בפקס, לא צורף תמלול השיחה לא ברור אם קיים, המדובר במסמכים שעל פניו נראה כי הינם רלוונטיים לנוכח הטענות הנוגעות לחריגים בפוליסה, ומשכך על הנתבעת להמציאם במלואם. אם אינם קיימים תואיל הנתבעת להמציא תצהיר מתאים.
ב.
(סעיף 3ג לבקשה) התובעות ביקשו את הפירוט המלא של תשלומי הביטוח הנתבעת טענה להעדר רלוונטיות והרחבת חזית ואולם לכפי שעולה מהתגובה צירפה את הפירוט, אלא שהתובעות טוענות כי הפירוט לא צורף בפועל. תואיל הנתבעת לצרפו בשנית.

ג.
(סעיף 3ד לבקשה) נדרשו כל התכתובות וחלופת המכתבים בנוגע להצעת הביטוח – הנתבעת טענה כי אין בידיה מסמכים נוספים ולא ניתן ליצרם. מתשובת הנתבעת לא מובן האם יש הצעת ביטוח בפקס? האם הצעת הביטוח נעשתה בשיחת טלפון שתומללה. הנתבעת תואיל להמציא את הצעת הביטוח
שנשלחה למבוטח באמצעות הפקס כפי הודעתה , וכן תבהיר אם הצעת הביטוח נעשתה באמצעות שיחה, האם קיימת הקלטה של השיחה ואם כן תואיל לצרף תמלול. (ראה סעיף קטן א' לעיל).

ד.
(סעיף 3ו לבקשה) התובעות ביקשו את מלוא התכתבויות שנעשו על ידי הנתבעת בעניין שבנדון ובכלל זה הודעות ו/או מכתבים אשר נשלחו על ידי הנתבעת לנתבע 1 המבוטח. תשובת הנתבעת הייתה כי מלוא המבוקש גולה. תשובה זו לא מובנת ולא ברור מה גולה, תואיל הנתבעת לפרט את המסמכים אחד לאחד ותבהיר כי המסמכים שפורטו בעניין זה, היינו התכתובות בינה לבין המבוטח, הינם כל המסמכים וככל ולא הומצאו תואיל להמציאם.

ה.
(סעיף 3ח לבקשה) הנתבעת התבקשה להמציא חוות דעת ו/או אישורים רפואיים שנערכו במסגרת בירור חבות התביעה, הנתבעת טענה כי המדובר במסמכים חסויים, ואולם לא פירטה בתשובה לבקשה מדוע היא סבורה כי המדובר במסמכים חסויים ולא הגישה כל בקשה בעניין. ככל והנתבעת סבורה כי המדובר במסמכים חסויים תואיל לפרט את המסמכים שבידיה תוך ציון מהות המסמך ותאריכו ותנמק את טענתה לעניין חסיון המסמך. לאחר קבלת עמדתה תינתן לתובעות הזכות להתייחס עניינית לנושא החיסיון הנטען.

ו.
(סעיף 3י לבקשה) התבקשו האסמכתאות המעידות על רמת מחירים מקובלת, נטען כי על התובעת להוכיח את רמתה מחירים המקובלת וכי אין בידי הנתבעת מסמכים אלא הם בידי התובעת. אין בכך לטעמי כדי להוות תשובה לבקשה. הנתבעת בכתב הגנתה בסעיפים 11 ו-12 טענה כי נציגיה ביצעו בירורים באתר הרשמי של הממשל הפדראלי וכי נעשתה פנייה לד"ר פרידלנד בנושא זה, תואיל הנתבעת להמציא את המסמכים שכל בסיסם נטען האמור בסעיפים אלו בכתב ההגנה. ככל והמפורט בכתב ההגנה נעשה בעל פה תואיל להבהיר זאת במפורש.

ז.
(סעיף 3יא לבקשה) המדובר בהעתק חישוב שנערך על ידי הנתבעת בדבר עלות ממוצעת של ההוצאות הרפואיות ואסמכתאות בנושא, הנתבעת טענה כי המדובר במסמכים שנערכו במסגרת הליך שיפוטי והתכתבויות בין עו"ד ללקוח ומכאן חסיונם. כידוע מסמכים המוכנים לצורך הליך משפטי ומסמכים המועברים בין עו"ד ללקוחו הינם חסויים, והנתבעת אינה חייבת בהמצאת מסמכים אלה.

5.
הנתבעת תמציא את המפורט בתוך 30 יום מהיום בתצהיר.




ניתנה היום, כ"ח שבט תשע"ח, 13 פברואר 2018, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 36017-09/16 cadars sinai medical center, cedars sinai medical center phisicians נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ, מרלון כהן (פורסם ב-ֽ 13/02/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים