Google

יהושע און, חדוה און - קווי חופשה בע"מ

פסקי דין על יהושע און | פסקי דין על חדוה און | פסקי דין על קווי חופשה בע"מ

1799-07/17 תק     01/02/2018




תק 1799-07/17 יהושע און, חדוה און נ' קווי חופשה בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב - יפו



ת"ק 1799-07-17 און ואח' נ' קווי חופשה בע"מ



לפני
כבוד השופט דניאל הורוביץ


ה
תובעים
:

1.יהושע און

2.חדוה און



נגד


ה
נתבעים
:

קווי חופשה בע"מ




פסק דין



1.
לפניי תביעה שהגישו התובעים נגד הנתבעת ע"ס 20,000 ₪, עפ"י חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב-2012 (להלן: "החוק").

2.
בכתב התביעה שהוגש לא נכתב למעשה דבר, לבד מן הטענה כי התובעים זכאים לפיצוי בסך 10,000 ₪ כל אחד, ללא הוכחת נזק, עפ"י סעיף 7 לחוק. התובעים לא
נימקו ולא פירטו את עילת התביעה, והסתפקו בהפניית בית המשפט, אחר כבוד, לעיין בנספחי התביעה ולדלות מהנספחים מידע. אמנם עסקינן בתביעה בבית משפט לתביעות קטנות בה רשאי בית המשפט לגלות גמישות פרוצדורלית, אולם אין להשלים עם כתב תביעה שלא נכתב בו דבר. במיוחד נכונים הדברים במקרה דנא בו התובע - כך עולה מהנספחים - הוא טוען משפטי במועצה הלאומית להתנדבות בישראל. היה מקום לדחות את התביעה ולו מהטעם שאין דבר בכתב התביעה.

עיינתי בנספחי התביעה. במכתב נושא תאריך 21.5.17, שכותרתו דרישה לפיצוי בהתאם לסעיף 7(ב) לחוק, ניתן להבין כי הטיסה שבה היו התובעים אמורים לטוס ביום 5.5.17 לבודפשט המריאה באיחור של למעלה מחמש שעות ופחות משמונה שעות וכי התובעים סבורים שבנסיבות אלה הם זכאים להשבת התמורה בגין כרטיסי הטיסה. עוד טוענים התובעים, באותו מכתב, כי הם לא קיבלו שוברים עבור מזון ומשקאות. לכתב התביעה צורף מכתב התשובה של הנתבעת בו דחתה הנתבעת את טענת התובעים שלא סופקו שוברים עבור מזון ומשקאות, שכן מבירור שערכה הנתבעת עלה כי נוסעים אחרים קיבלו שוברים. אשר לדרישת התובעים להשבת תמורת הכרטיסים, מסרה הנתבעת כי מאחר שהתובעים ניצלו את כרטיס הטיסה החלופי שהוצע להם אין הם זכאים להחזר. הנתבעת ציינה בפני
התובעים כי על אף שהם לא זכאים לפיצוי עפ"י דין, היא תהיה נכונה להעניק להם הנחה של 5% בהזמנה עתידית. מאחר שהוגשה התביעה דנא, ניתן רק להניח (שהרי לא נכתב בה דבר) שהצעת הנתבעת לא היתה מקובלת על התובעים.

3.
הנתבעת, בכתב ההגנה, דחתה את טענות התובעים, ברוח האמור במכתב התשובה שלה, שצורף לכתב התביעה.

4.
התובעים הגישו כתב תשובה בו פירטו כי הם אנשים מבוגרים הסובלים ממחלות ונגרמה להם עוגמת נפש רבה מההמתנה הארוכה בשדה התעופה, ומאחר שהם הגיעו ליעדם רק בשעות הערב, כשהם מותשים, הם הלכו לישון ואיבדו יום שלם של טיול מאורגן בעיר בודפשט. התובעים חזרו וטענו כי הם לא קיבלו שוברי מזון ומשקאות וכי הנתבעת לא הציגה אסמכתא שניתנו שוברים.

5.
לאחר שעיינתי בחומר שלפניי ושמעתי את הצדדים בדיון שהתקיים, מצאתי לנכון לדחות את התביעה. להלן נימוקיי אשר יובאו בתמצית כמצוות תקנה 15(ב) לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), תשל"ז-1976.

6.
כאמור, בכתב התביעה לא נכתב דבר והיה מקום לדחות את התביעה ולו מטעם זה.

7.
לאור החוסרים בכתב התביעה התבקש התובע, בדיון, לפרט מהן עילות התביעה ונימוקיה. התובע טען:

עילת התביעה היא איחור בטיסה של 6 שעות. מגיע לי פיצוי.
כשביהמ"ש אומר לי שמגיע פיצוי רק לאחר 8 שעות – אני עונה שלפי החוק 8 שעות איחור מחייב החזר מלא, אך 6 שעות איחור מחייב פיצוי. איבדנו יום חופשה בגלל האיחור בטיסה.
מפנה לסעיף 7 ב' בהגדרות החוק. אני טוען שעילת התביעה שלי היא שמגיע לי פיצוי לפי סעיף 11 לחוק בגלל שפספסתי יום בבודפשט.

8.
דומה כי נפלו אצל התובע מספר טעויות בהבנת הוראות החוק. אין בסעיף 7(ב) לחוק כל הוראה המזכה את הנוסע בפיצוי בגין איחור של פחות משמונה שעות בטיסה. עפ"י הוראות הסעיף, זכאי הנוסע להשבת תמורה או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו. מאחר שהתובעים ניצלו את כרטיס הטיסה החלופי שהוצע להם, אין התובעים זכאים לפיצוי או לכל דבר נוסף.
טענת התובע כי מגיע לו פיצוי לפי סעיף 11 לחוק בגלל ש"פספסתי יום בבודפסט", גם היא איננה נכונה שכן העובדה שהתובע פספס יום בחו"ל איננה אחת מהעילות המנויות בסעיף 11 המזכות בפיצויים שאינם תלויים בנזק, או בכלל.

9.
בדיון זנח התובע את הטענה בדבר אי קבלת שוברים עבור מזון ומשקאות, אולם גם לגופו של ענין לא מצאתי מקום לקבל את הטענה, שהוכחשה ע"י הנתבעת, שכן התובעים לא הביאו ראיה התומכת בטענתם. אם אכן לא סופקו לתובעים שוברי מזון ומשקאות, יש לשער כי התובעים רכשו מזון ומשקאות על חשבונם. ברם, התובעים לא צירפו קבלות המעידות על כך.

10.
על כן, התביעה נדחית. התובעים ישלמו לנתבעת הוצאות משפט בסך 400 ₪.

11.
ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב וזאת תוך 15 יום ממועד קבלת פסק הדין.

12.
המזכירות תשלח לצדדים העתק פסק הדין.


ניתן היום,
ט"ז שבט תשע"ח, 01 פברואר 2018, בהעדר הצדדים.











תק בית משפט לתביעות קטנות 1799-07/17 יהושע און, חדוה און נ' קווי חופשה בע"מ (פורסם ב-ֽ 01/02/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים