Google

הראל חברה לביטוח בע"מ, ישי שרעבי - ציון משלטי

פסקי דין על הראל חברה לביטוח | פסקי דין על ישי שרעבי | פסקי דין על ציון משלטי

16840-06/17 תאמ     02/03/2018




תאמ 16840-06/17 הראל חברה לביטוח בע"מ, ישי שרעבי נ' ציון משלטי








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 16840-06-17 הראל חברה לביטוח בע"מ
ואח' נ' מישלטי
תיק חיצוני
:



לפני
כב' הרשם הבכיר אבי כהן



התובעים

1
.
הראל חברה לביטוח בע"מ

2
.
ישי שרעבי
שניהם ע"י ב"כ עוה"ד צבי רוטמן
וילון מדר


נגד


הנתבע

ציון משלטי
לא מיוצג ע"י עו"ד



החלטה

לפניי בקשה מטעם הנתבע לביטול פס"ד שניתן נגדו בתיק זה ביום 18.1.18 בהיעדר הגנה במועד.

לאחר עיון בבקשה, בתגובה לבקשה ובתשובה לתגובה, אני מחליט כך:

פסה"ד יבוטל והנתבע יקבל זכות להגיש כתב הגנה כדין (בסדר דין מהיר), בכפוף לכך שהנתבע יקיים שני התנאים הבאים בפועל עד יום 15.7.18: ישלם לתובעים הוצאות בסך 700 ₪ + יפקיד סך של 3,500 ₪ בקופת בית המשפט (במזומן או בערבות בנקאית אוטונומית בלתי מוגבלת בזמן), כאשר גורל הפיקדון הזה יוכרע בהמשך ע"י המותב המטפל ובהתאם לתוצאות התביעה שתתברר.

נימוקיי בתמצית:

ניתן היה לדחות הבקשה על הסף, ואני עושה חסד עם הנתבע שאני מאפשר לו לברר התביעה (בכפוף למילוי התנאים הנ"ל), תוך התחשבות בכך שאינו מיוצג ע"י עו"ד ואינו מיטיב לייצג את עצמו.

מתברר כי הנתבע קיבל את מסמכי כתב התביעה המתוקן (לתשובתו לתגובת התובעים הוא צירף תכתובת שלו על גבי העמוד הראשון של אותו כתב תביעה), וחרף כך לא הגיש כתב הגנה ואף לא פנה לבית המשפט. הנתבע טועה לחשוב כי הייתה חובה לזמנו גם לדיון (למשפט). בפועל, רק אם הנתבע היה מגיש לתיק ביהמ"ש כתב הגנה, אז היה נקבע דיון והנתבע היה מוזמן אליו. מצער שהנתבע לא מצא לנכון לפנות לביהמ"ש בעקבות קבלת מסמכי התביעה, ובכך עשה למעשה דין לעצמו.

בבקשת הביטול טוען הנתבע, באופן כללי וסתמי ביותר, כי יש לו טענות "צודקות" וכי יש לו "הוכחות", אך, בניגוד לדרוש, אינו מפרט את טענות ההגנה שלו. גם בתשובתו לתגובה אינו מבהיר הדברים עד הסוף, ומהדברים הנוספים שאומר (באופן לא ממש ברור) ניתן להסיק שהוא מכחיש את עצם קרות התאונה, את עצם המגע הנטען בין הרכבים שגרם את הנזק מושא התביעה. בכך כמובן לא די.

נתתי משקל בנסיבות לכך שהנתבע טוען כי פנה (מס' פעמים ובכתובים) לתובעים או לנציגיהם, והוטרדתי מהתעלמותם המוחלטת של התובעים (בתגובתם לבקשה שבנדון) מכך.

בתנאים הנ"ל שקבעתי יש כדי לאזן בין האינטרסים של הצדדים: זכות הגישה לערכאות של הנתבע מול אינטרס התובעים בהסתמכות על פס"ד שנראה כי ניתן כדין, וכן אינטרס שלא לנהל הליך סרק.

ההחלטה תישלח לכל הצדדים.

ניתנה היום, ט"ו אדר תשע"ח, 02 מרץ 2018, בהעדר הצדדים.









תאמ בית משפט שלום 16840-06/17 הראל חברה לביטוח בע"מ, ישי שרעבי נ' ציון משלטי (פורסם ב-ֽ 02/03/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים