Google

מדינת ישראל עיריית אשדוד, הועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד - אביחי עזרן

פסקי דין על מדינת ישראל עיריית אשדוד | פסקי דין על הועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד | פסקי דין על אביחי עזרן

52951-05/12 רעס     27/02/2018




רעס 52951-05/12 מדינת ישראל עיריית אשדוד, הועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד נ' אביחי עזרן








בית משפט השלום באשדוד

רע"ס 52951-05-12 מדינת ישראל נ' עזרן

חע"מ 732/09
עירית אשדוד נ' עזרן





בפני

כבוד השופטת
עדי אייזדורפר


בעניין:
מדינת ישראל
– עיריית אשדוד


הועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד

המאשימה


נגד


אביחי עזרן
ע"י ב"כ עו"ד בן חמו



הנאשם

גזר דין

1.
כנגד הנאשם הוגשו כתבי האישום שבכותרת, אשר ייחסו לו עבירות של ביצוע עבודות בניה טעונות היתר ושימוש במקרקעין הטעון היתר, ללא היתר, וכן ניהול עסק הטעון רישיון ללא רישיון.

2.
במסגרת הסדר טיעון שהושג בין הצדדים, בהתאם להודאתו, הורשע הנאשם בעבירות אלה. המאשימה הגבילה עצמה לדרישת קנס בסך שלא יעלה על סך כולל של 20,000 ₪ (פרוטוקול הדיון מיום 27.3.17), והצדדים טענו לעונש בדיון שהתקיים קודם לכן, היום.


כבר עתה יאמר, כי בשים לב לעבירות בהן הורשע הנאשם, ומשך ביצוען, נראה כי מדובר בענישה סבירה, ואף כזו המצויה ברף התחתון.

3.
בבואי לגזור את דינו של הנאשם, נתתי דעתי לשיקולים הבאים:
מחד גיסא, מדובר בעבירות שבוצעו במהלך תקופה ממושכת ביותר, דבר אשר עשוי להעיד על העדר מורא מפני החוק והדין מצידו של הנאשם. עבירות אלה פוגעות בסדר הציבורי, ואף עשויות לגרום לפגיעה בבריאות הציבור, שעה שמתנהל עסק ללא רישיון, אולם לזכותו של הנאשם יאמר כי הוצגו מטעמו אישורים כאלה ואחרים הנוגעים לאופן ניהול העסק (מכבי אש וכיוצ"ב).

מאידך גיסא, יש ליתן משקל לעובדה כי בסופו של יום, ואף שהדבר נעשה לאחר שהחלו להישמע הראיות, הודה הנאשם בביצוע העבירות, והביא לחסכון בזמנו של ביהמ"ש.

כמו כן, מדובר בנאשם שלו נסיבות חיים קשות, אשר הובילו אותו בעבר לרצות עונשי מאסר במסגרות שונות. ויוזכר כי דווקא נסיבות חייו אלה ועברו של הנאשם, הם שהובילו את המאשימה עצמה לראות בנאשם כמי שנזקק לסיוע ושיקום, על מנת שיוכל להמשיך בחייו באופן נורמטיבי, לטובתו האישית וגם לטובת החברה כולה. דברים אלה עולים מעדותו של מר כנפו, סגן ראש עיריית אשדוד
לשעבר, אשר נשמעה בפני
ביהמ"ש ביום 1.6.16. מעדות זו התברר עוד כי במסגרת זו, היה הנאשם מלווה על ידי גורמים שונים אצל המאשימה, במטרה לקדם את הליך שיקומו (ראו לדוגמא נ/4). ניסיונות שיקום וסיוע אלה נעשו בין היתר באמצעות העסק נשוא כתבי האישום.

כיום, ומזה כמספר שנים, מפעיל הנאשם את בית העסק נשוא כתב האישום, נשוי ואב לשישה ילדים, בגילאי 19-שנה ו – 7 חודשים.

עוד יצויין כי במקביל להליכים שבכותרת, מתנהלים בין הצדדים מגעים לשם הסדרת המקום החלופי שיועמד לרשות הנאשם, כאשר יש לציין כי קיימת אפשרות לפיה כחלק מהסדרה זו יוטל על הנאשם חיוב כספי כזה או אחר.

4.
בשקלול כל זאת, ולאור התרשמותי מן התהליך
שעבר הנאשם והשינוי שעשה בחייו, מצאתי לנכון ליתן דגש לאינטרס שיקומו של הנאשם, ועל כן אני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א.
קנס בסך 6000 ש"ח ביחס לכל אחד מן התיקים שבכותרת (סה"כ 12,000 ₪), או 20 ימי מאסר תמורת כל אחד מן הקנסות (סה"כ 40 ימי מאסר). הקנס ישולם ב – 40 תשלומים שווים ורצופים על סך 300 ₪ כל אחד, החל מיום 10.5.18 ומדי 10 לכל חודש שאחריו.
ב.
הנאשם יחתום על התחייבות בסך 4000 ₪ למשך שנתיים שלא לעבור את העבירות בהן הורשע, וזאת ביחס לכל אחד מן התיקים שבכותרת.
ג.
צו הפסקת עיסוק אשר יכנס לתוקפו ביום 1.1.19, והכל בכפוף לאמור בפרוטוקול הדיון מיום 2.11.17, במסגרתו הוצג ההסדר והורשע הנאשם.
ד.
צו הריסה ביחס לנכס נשוא כתב האישום בחע"מ 732/09, אשר יכנס לתוקפו ביום 1.1.19, והכל בכפוף לאמור בפרוטוקול הדיון מיום 2.11.17, במסגרתו הוצג ההסדר והורשע הנאשם.

זכות ערעור כחוק.

ניתן היום,
י"ב אדר תשע"ח, 27 פברואר 2018, בהעדר הצדדים.












רעס בית משפט שלום 52951-05/12 מדינת ישראל עיריית אשדוד, הועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד נ' אביחי עזרן (פורסם ב-ֽ 27/02/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים