Google

אלה טל - לדרברג ישראל, חברת 012 קווי זהב בע"מ, כהן אריה, עורק בע"מ, בלומר אליעזר, מרכז ערוצי זהב 1985 בע"מ

פסקי דין על אלה טל | פסקי דין על לדרברג ישראל | פסקי דין על חברת 012 קווי זהב | פסקי דין על כהן אריה | פסקי דין על עורק | פסקי דין על בלומר אליעזר | פסקי דין על מרכז ערוצי זהב 1985 |

10030/04 א     29/05/2005




א 10030/04 אלה טל נ' לדרברג ישראל, חברת 012 קווי זהב בע"מ, כהן אריה, עורק בע"מ, בלומר אליעזר, מרכז ערוצי זהב 1985 בע"מ




1
בתי המשפט
א 010030/04
בית משפט השלום תל אביב-יפו
29/5/2005
תאריך:
כב' השופטת מארק - הורנצ'יק דליה

בפני
:

אלה טל

עניין:
התובע
נ ג ד
1 . לדרברג ישראל

2 . חברת 012 קווי זהב בע"מ

3 . כהן אריה

4 . עורק בע"מ

5 . בלומר אליעזר

6 . מרכז ערוצי זהב 1985 בע"מ
הנתבעים
החלטה
זו בקשה למתן צו גילוי מסמכים והמצאתם, על פי הוראות תקנות 116-117 לתקנות סדר הדין וכן בקשה להורות לנתבעים להעמיד לעיון התובעת את דוחו"ת החקירה, דוחו"ת קציני הבטחון שפעלו מטעמם בתיק זה, ובמיוחד דו"ח החקירה שנעשה עבור הנתבעים 3-6 המנקה את התובעת מכל חשד לגניבה, לטענתה.

בקשת התובעת באה בשלב שלפני תחילת שמיעת העדויות, וביחס למסמכים חסויים על פי הודעת הנתבעים בהסתמך על תקנה 119 לתקנות סדר הדין האזרחי תשמ"ד - 1984.
בבחינת הזכות לחיסיון - מול חובת הגלוי - מתבקש איזון ראוי על פי נסיבותיו של כל מקרה ומקרה.

בענייננו, התובעת שעבדה מספר שנים אצל מי מהנתבעים, נחשדה בגניבת כספים במכון הכושר במקום העבודה, נדרשה לעבור בדיקה במכון פוליגרף, לאחר שסירבה לעבור בדיקה גופנית ע"י עובד אחר.
לטענת התובעת אחד העובדים (אהרוני) הודיע לה כי נמצאה דוברת שקר, ולאחר שהציגה לממונים דו"ח בדיקת פוליגרף שעברה במכון אחר מטעמה ובו נמצאה דוברת אמת - פוטרה ממקום העבודה.
התובעת נחקרה ע"י אותם החוקרים אשר גילויי דוחותיהם מתבקש כעת על ידה.

אי גילוי בשל חסיון נודע למנוע מבעל דין לעיין במסמך. המסמכים שגילויים מתבקש, אינם נופלים בגדר החיסיון של מסמכים שהוכנו לקראת משפט.

ענייננו במסמכים אשר הנתבעים מחד גיסא טוענים לחסיונם - ומאידך גיסא טוענים כי יחשפו בעצמם את המסמכים במהלך המשפט. ממה נפשך. אם המסמכים חסויים - ראוי שישארו בחשכת החיסיון.
אולם הואיל ובכוונת הנתבעים לעשות במסמכים שימוש במהלך המשפט, ולהציג הן את דוחות החקירה והן את ממצאי בדיקת הפוליגרף - חזקה כי אינם חסויים ויש לחושפם לאור השמש, כפי שנעשה לגבי כלל המסמכים.

העיון והגילוי במסמכים, נעשו לאפשר גילוי מירבי אשר תכליתו - חשיפת האמת.

טוענים הנתבעים כי כל העובדות הרלוונטיות לארוע מצויות בידיעתה הבלעדית של התובעת ובעיקרן של הראיות הן עדותה של התובעת עצמה, מכאן שחשיפת דוחות החקירה וממצאי בדיקת הפוליגרף לא יישרתו את המטרה של חשיפת האמת. אדרבא - טוענים התובעים כי דווקא העיון והגילוי המוקדמים עשויים לפגוע במטרה הנעלה של חשיפת האמת.
טוענים הנתבעים כי כל העובדות הרלוונטיות לארוע מצויות בידיעתה הבלעדית של התובעת, ועיקרן של הראיות הן עדותה של התובעת עצמה, מכאן שחשיפת דוחות החקירה וממצאי בדיקת הפוליגרף לא יישרתו את המטרה של חשיפת האמת. אדרבא - טוענים התובעים כי דווקא העיון והגילוי המוקדמים עשויים לפגוע במטרה הנעלה של חשיפת האמת.

השאלה היא אם כן - האם גילוי המסמכים נושא החיסיון יש בו כדי לקדם את חשיפת האמת או שמא יהיה בכך כדי לחבל בגילוי האמת.

מעמד מיוחד יש לייחס הן לחקירת התובעת שנגבתה על ידי חוקרים מטעם מעבידיה באותה עת, והן לממצאי בדיקת הפוליגרף שעברה מטעם מעבידיה לפני הגשת התביעה. באותו שלב מסרה התובעת את גירסתה למעבידיה במסגרת יחסי עובד-מעביד ומידת ההגינות מחייבת כי תהא התובעת רשאית לעיין במה שהיא עצמה מסרה לחוקריה, ולבודק הפוליגרף עוד בשלב טרום היריבות ביניהם. פשיטא כי לו התובעת היתה מתנה הסכמתה לשתף פעולה עם החוקרים ובודק הפוליגרף בכך, שיימסר לה העתק של פרטי החקירה וממצאי הפוליגרף - היא היתה זכאית לכך.
מדוע ייגרע מצבה אם בשל חוסר ידיעה וחוסר התמצאות לא ביקשה להותיר ברשותה עותר. בכלל - המחוקק אינו רואה בעין יפה מצב בו פלוני חותם על מסמך, ולא מקבל העתק ממנו (ראה למשל בסעיף לכללי הבנקאות ושירות ללקוח).
גילוי נאות ומסירת מסמכים תשנ"ב - 1992).
(ראה למשל! בסעיף 5 לחוק חוזה ביטוח תשמ"א 1981 וסעיף 5 לחוק הגנת הצרכן תשמ"א - 1981). מכאן אני סבורה כי דוחות חקירה המתייחסים לחקירת התובעת, וממצאי דוח הפוליגרף של התובעת אינם מסמכים חסויים כלל.
אשר על כן אני נעתרת לבקשת המבקשת ובאופן חלקי:
על הנתבעים להעמיד לעיון התובעת הודות או תמלילי חקירה שבהם נחקרה היא עצמה וכן את ממצאי בדיקת הפוליגרף שעברה במכון הורוביץ לרבות דו"ח עורך הבדיקה ובתוך 15 ימים מיום מתן ההחלטה.
דוחות חקירה או בדיקות פוליגרף המתייחסים לאחרים - ואשר יש בחשיפתם משום פגיעה בפרטיותם הרי שהם חסויים ואין להתיר חשיפתם אלא בהסכמתם.
לאור התוצאה אליה הגעתי ישא כל צד בהוצאותיו.

המזכירות תשגר העתקי החלטה זו לצדדים, בדואר רשום.
ניתנה היום כ' באייר, תשס"ה (29 במאי 2005) בהעדר הצדדים

מארק - הורנצ'יק דליה
, שופטת









א בית משפט שלום 10030/04 אלה טל נ' לדרברג ישראל, חברת 012 קווי זהב בע"מ, כהן אריה, עורק בע"מ, בלומר אליעזר, מרכז ערוצי זהב 1985 בע"מ (פורסם ב-ֽ 29/05/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים