Google

שירותי בריאות כללית -בית חולים בלינסון - ג'מאל חמודה, א.ג.ע.ח.בע"מ

פסקי דין על שירותי בריאות כללית -בית חולים בלינסון | פסקי דין על ג'מאל חמודה | פסקי דין על א.ג.ע.ח. |

33836-09/17 תאק     22/03/2018




תאק 33836-09/17 שירותי בריאות כללית -בית חולים בלינסון נ' ג'מאל חמודה, א.ג.ע.ח.בע"מ








בית משפט השלום בנצרת


תא"ק 33836-09-17 בית חולים בלינסון נ' חמודה ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופטת
עינב גולומב


תובעת

שירותי בריאות כללית -בית חולים בלינסון


נגד

נתבעים:

1. ג'מאל חמודה
2. א.ג.ע.ח. בע"מ









החלטה

לפניי בקשה לביטול

פסק דין
שניתן בהעדר הגנה כנגד הנתבעת 2 (להלן – המבקשת) ביום 07.11.2017.
רקע וטענות הצדדים
המשיבה הגישה כנגד המבקשת, חברה בע"מ וכנגד הנתבע1 חמודה ג'מאל (להלן – חמודה) תביעה בסדר דין מקוצר לתשלום הוצאות רפואיות של אדם בשם חמידאת אסמעיל (להלן – העובד),
אשר הובהל ביום 20.12.2015 לבית החולים שבבעלות המשיבה לאחר שנפגע ככל הנראה במהלך עבודתו. על פי הנטען חמודה והמבקשת הם המעסיקים של העובד, והם הפרו חובה חקוקה משלא העבירו אישור המוסד לביטוח לאומי לפיו הוכר המקרה כתאונת עבודה וכי המל"ל מתחייב לשלם בגין הוצאות הטיפול הרפואי ומאידך גם לא צירפו טופס התחייבות מטעם קופת חולים או חברת ביטוח אצלה רכשו פוליסת ביטוח רפואי. סכום התביעה הועמד על סך 76,438 ₪ בגין הוצאות רפואיות.
ביום 07.11.2017 ניתן

פסק דין
בהעדר הגנה כנגד המבקשת לפיו חויבה לשלם את סכום התביעה וכן הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.
לטענת המבקשת יש להורות על ביטול פסק הדין שניתן בהעדר הגנה הן מכוח חובת הצדק והן מכוח שיקול דעת המסור לבית המשפט. לטענתה נודע לה לראשונה על דבר הגשת התביעה לאחר שביום 29.01.2018 קיבלה מכתב התראה על חוב מאת ההוצאה לפועל. לפיכך לטענתה הבקשה דנן הוגשה במועד אולם לשם הזהירות מבקשת להאריך המועד להגשת הבקשה. לטענתה כתב התביעה לא הומצא לה ואין לה אפשרות לדעת מי חתום על אישור המסירה שכן מנהליה ממשפחת אלג'רושי המונה מאות של בני משפחה שחלקם נושאים את אותו השם.
לגופו של עניין טוענת המבקשת כי העובד כלל לא עבד אצלה ואין היא עוסקת בענף הבניין בו עבד העובד אלא בענף המתכת. המשיבה לא מציינת בכתב התביעה כיצד הגיעה למסקנה כי המבקשת היא מעסיקתו של העובד ומעולם לא פנתה אליה לתשלום החוב כטענתה. מכתב ההתראה שצורף הופנה לחמודה בלבד.
המשיבה בתגובה לבקשה טוענת כי ביום 25.09.2017, יום לאחר מסירת כתב התביעה למבקשת, יצר מנהל המבקשת מר עדנן אלג'רושי קשר טלפוני עם ב"כ אז הסביר ב"כ המבקשת על דבר ההליך. מנהל המבקשת מסר כי בכוונתו לפנות למשטרה נוכח התנהלות חמודה וכי בכוונתו להגיש כתב הגנה מסודר. חרף האמור לעיל לא הגישה המבקשת כתב הגנה ומשום כך ניתן נגדה

פסק דין
בהעדר הגנה ועל כן אין לה להלין אלא על עצמה. במצב דברים האמור מבקשת המשיבה כי בשל התנהלותה הקלוקלת של המבקשת יש להתנות את ביטול פסק הדין בכפוף לתשלום הוצאות למשיבה והחזר אגרת פתיחת תיק הוצל"פ בסך 877 ₪ ששולמה. עוד לטענתה במידה ויבוטל פסק הדין יש להורות על ביטול מחיקת חמודה מכתב התביעה.
דיון והכרעה
הבקשה שבפני
י נסמכת על טענה לביטול בגין חובה מן הצדק וכן לפי שיקול-דעת בית המשפט. כאמור, המבקשת טוענת כי כתב התביעה לא הומצא לה וכי ככל הנראה הומצא לאחד מבני משפחת אלג'רושי המונים כ- 500 איש ולא אל מנהל המבקשת. טענה זו נסתרה בתצהיר ב"כ המשיבה, בו נאמר כי מנהל התובעת יצר עמו קשר בסמוך להמצאת כתב התביעה ושוחח עמו אודותיה. המבקשת בחרה שלא להגיש תשובה לתגובה, כזכותה בהתאם לתקנות, ומכאן שטענת המשיבה בתצהיר לא נסתרה. בנסיבות אלה, אין ענייננו בביטול מחמת הצדק.
עם זאת סבורני כי בשים לב לטענת ההגנה שהועלתה, המיוסדת על טענה עובדתית אשר ככל שתוכח יש בה להעמיד הגנה למבקשת, וכאשר מתוך כתב התביעה עצמו לא עולה הביסוס לטענת המשיבה בהקשר זה, סבורני כי יש מקום להאריך המועד להגשת בקשת הביטול ולהורות על ביטול פסה"ד שניתן בהיעדר הגנה, בכפוף לתשלום הוצאות.
נוכח מחדלה הדיוני של המבקשת, אני רואה לחייב אותה בהוצאות המשיבה בסך
2,000 ₪, שתשלומם יהווה תנאי לביטול פסה"ד.
סכום ההוצאות ישולם לא יאוחר מתוך 14 ימים. עם ביצוע התשלום תוגש הודעה בצירוף אסמכתא מתאימה ופסה"ד יתבטל.
בקשה למתן רשות להתגונן תוגש לא יאוחר מתוך 14 ימים ממועד ביטול פסה"ד.


המזכירות תמציא לצדדים



ניתנה היום, ו' ניסן תשע"ח, 22 מרץ 2018, בהעדר הצדדים.










תאק בית משפט שלום 33836-09/17 שירותי בריאות כללית -בית חולים בלינסון נ' ג'מאל חמודה, א.ג.ע.ח.בע"מ (פורסם ב-ֽ 22/03/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים