Google

חן קדם - אזדהאר אבו רומי

פסקי דין על חן קדם | פסקי דין על אזדהאר אבו רומי

44261-11/17 א     10/04/2018




א 44261-11/17 חן קדם נ' אזדהאר אבו רומי








בית משפט השלום בעכו


ת"א 44261-11-17 אבו רומי נ' ווינר ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני







מספר בקשה:
1

בפני

כבוד השופטת
אביגיל זכריה


מבקש:

חן קדם

ת.ז. 023835465


נגד

משיבה:
אזדהאר אבו רומי

ת.ז. 025934654





החלטה


בפני
י בקשה לסילוק התביעה על הסף שהוגשה על ידי המבקש/הנתבע מספר 2 מחמת העדר סמכות מקומית, העדר יריבות והעדר עילה, שיהוי ואי צירוף מסמכים מהותיים.

כנגד המבקש הוגשה תביעה כספית על סך של כ - 77,000 ₪ על ידי המשיבה/התובעת שבצמוד לשמה נרשם של גוף ללא אישיות משפטית מוגדרת וללא ציון מספר עוסק מורשה או התאגדות אחרת בצידו.
המבקש טוען כי כתב התביעה כפי שנוסח אינו מגלה עילה או יריבות, אינו נתמך במסמכים מהותיים, נגוע בשיהוי ביחס לנטען בו ומחוסר סמכות מקומית.

לאחר ארכות שונות הוגשה תגובה קצרה מטעם המשיבה ביום 13.2.18.
המשיבה מתנגדת לבקשה לסילוק על הסף אך אינה מתנגדת להעברת ההליך לבית משפט השלום במחוז צפון בשים לב לסוגיית הסמכות המקומית.
עוד נטען כי לתגובה מצורפים מסמכים שיש בהם כדי לגבות את עילת התביעה ואולם בפועל לא צורפו מסמכים כאמור. במסגרת התגובה נטען כי הגוף הראשון המצוין בכתב התביעה (אבו רומי בניה מתקדמת) הינו עוסק מורשה של בעלה של המשיבה המתנהל על שם רעייתו מסיבות שלא פורטו.
עוד נטען כי דין טענת השיהוי להידחות.

בתשובה לתגובה חזר המבקש על עיקרי טיעוניו והפנה לכך שלתגובה כאמור לא צורפו המסמכים המצוינים בה; כי ישנה אי בהירות ביחס לגורם התובע/ת ולאישיות המשפטית לרבות ביחס למספר העוסק המורשה; וכי בפועל אין כל התמודדות עם טענות המבקש לסילוק התביעה על הסף.
יוער כי בין לבין התעכב מתן ההחלטה עקב אי בהירות שנפלה ביחס למספר הזהות של הנתבעת 1 שגם היא לא הובררה די צורכה עד היום כעולה מהחלטות קודמות שניתנו.
לאחר עיון בבקשה, בתגובה ובתשובה לתגובה – דין הבקשה להתקבל חלקית על דרך של העברת ההליך לבית משפט השלום במחוז צפון.

ייאמר מיד
: יש טעם רב בעמדת המבקש לעניין אופן ניסוח כתב התביעה ואי צירוף מסמכים המצביעים על חבות הנתבעים או מהם במיוחד בשים לב לאופן בו נוסח כתב התביעה, אי הבהירות לעניין זהות האישיות המשפטית התובעת, זהות הגורם שעמו התקשרו הצדדים וכיו"ב.
גם תגובת המשיב/ה אינה מניחה את הדעת בהיותה לאקונית ומחוסרת תימוכין לרבות במסגרת תצהיר לנטען בה ואף לא צורפו אליה המסמכים הנטענים בה באופן האומר "דרשני".
גם ההסבר המאוחר לעניין האישיות המשפטית אין בו כדי לשפוך אור מתאים על זהות הצדדים לעסקה הנטענת.
לעניין השיהוי – הרי שמדובר בתביעה כספית שעל פי המועד הנקוב בכתב התביעה על פניה טרם התיישנה ועל כן לא מצאתי כי יש ליתן משקל כלשהוא לסוגיית השיהוי.

יחד עם זאת לא בנקל יסלק בית המשפט תביעה על הסף ולא ניתן לקבוע בשלב זה כי גם אם יוכחו כל הטענות העובדתיות המועלות בכתב התביעה לא יעלה בידי המשיב/ה לקבל את הסעד לו הם עותר/ת, שהוא המבחן הנדרש במקרה זה.
עם זאת ברי כי מחדל בניסוח כתב התביעה לעניין העובדות המקימות את עילת התביעה או פירוטה או אי עמידה בהוראות התקנות לעניין אי צירוף מסמכים מהותיים יפעלו לחובת המשיב/ה במסגרת ההליך.

לסיכום, נוכח הסכמת המשיב לעניין היות הסמכות המקומית מסורה לבית משפט השלום במחוז צפון (בשים לב לטענתו לגבי מקום ביצוע העבודות וכיו"ב) אני מקבלת את הבקשה לעניין זה ומורה על העברת התיק לבית משפט השלום במחוז צפון.
בהתאם להחלטות קודמות המועד להגשת כתב הגנה מטעם המבקש מוארך עד ליום 10.5.18.

נוכח התנהלות המשיבה ותוצאת הבקשה אני מורה כי המשיבה תשא בהוצאות המבקש בסך כולל של 1,200 ₪ שישולמו בתוך 30 יום מהיום ללא קשר לתוצאות ההליך העיקרי.

המזכירות תעביר את התיק לעיונו של כב' השופט דורון פורת, נשיא בתי משפט השלום במחוז צפון לקביעת מקום השיפוט הספציפי.

ניתנה היום, כ"ה ניסן תשע"ח, 10 אפריל 2018, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 44261-11/17 חן קדם נ' אזדהאר אבו רומי (פורסם ב-ֽ 10/04/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים