Google

יונאורי בע"מ - יהושע פישלר, דן פישלר

פסקי דין על יונאורי בע"מ | פסקי דין על יהושע פישלר | פסקי דין על דן פישלר |

65496-01/17 תאמ     10/04/2018




תאמ 65496-01/17 יונאורי בע"מ נ' יהושע פישלר, דן פישלר








בית משפט השלום בכפר סבא


10 אפריל 2018
תא"מ 65496-01-17 יונאורי בע"מ
נ' פישלר
תא"מ 65662-01-17 יונאורי בע"מ
נ' פישלר





מספר בקשה:14
בפני

כב' הרשם הבכיר איתי רגב


תובעת

יונאורי בע"מ



נגד


נתבעים

1. יהושע פישלר

2. דן פישלר



החלטה

1.
עסקינן בשתי תביעות הנדונות במאוחד, כאשר בדיון שהתקיים ביום 1.10.17 ניתנו הנחיות בקשר להעברת הדיון בהן לבירור בסדר דין מהיר – משהתקבלו (בהסכמה) התנגדויות הנתבעים.
2.
נקבע, כמצוות התקנות, כי לאחר שיושלמו הגשת והתאמת המסמכים לתיק בית המשפט תתקיים ישיבה מקדמית, וזו נועדה למחר.

3.
בתאריך 13.11.17 עתרו הנתבעים למחוק את התביעה בטענה כי התובעת לא מילאה אחר הוראות בית המשפט. התובעת עתרה, בתגובה, להארכת מועד – ובהחלטה מיום 15.11.17 הוארך המועד כמבוקש, בכפוף למתן רשות לנתבעים להסתייג מהחלטה זו.

4.
ב-17.12.17 טענו הנתבעים כי התובעת עדיין לא קיימה את החלטת בית המשפט ולא הגישה מסמכים לתיק, ולכן עתרו פעם נוספת למחיקת התביעה. בהחלטה מיום 18.12.17 צוין כי המסמכים הוגשו לתיק – זאת בהמשך להודעה על צירוף תצהיר ורשימת מסמכים, שהוגשה על ידי התובעת באותו יום.

5.
ב-7.1.18 עתרו הנתבעים בשלישית למחיקת התביעה וטענה, בין היתר, כי להודעה על צירוף רשימת המסמכים לא צורפו המסמכים עצמם. התובעת טענה, בתגובה, כי מדובר בהיקף מסמכים רב (בן מאות עמודים) וכי נדרשת לה ארכה לשם השלמת הגשתם. ב-12.2.18 הוגשו לתיק מסמכים.
6.
הנתבעים טענו כי בנסיבות אלו אין טעם בקיום הישיבה המקדמית במועד אליו נקבעה וכי התובעת נוהגת להמתין עד להגשת בקשת מחיקה ואז מבקשת אורכה נוספת, כי אין להצדיק את מחדליה בהיקף החומר הנדרש וכי יש לחייבה בהוצאות.
7.
נקבע כי טענות הצדדים תתבררנה בישיבה המקדמית.

8.
הנתבעים עתרו (ביום 25.3.18) להורות על מחיקת התביעה (בקשה רביעית, אף לפי מניינם) ולחלופין – לדחות את מועד הדיון. נטען כי התובעת עתרה לאורכות בשל היקפם הרב של המסמכים שעליה להגיש (מאות ואף אלפי עמודים), אך בפועל הגישה חמישה עמודים בלבד – ומכאן שחסרים עדיין מאות עמודים, לפחות, שלא הוגשו לתיק. כך עולה אף מהשוואה בין המסמכים שהוגשו לאלו שנזכרו בתצהיר גילוי המסמכים.
9.
הנתבעים טענו כי בנסיבות אלו אין טעם בקיום הדיון, שכן כתב התביעה לא שלם ולא ניתן לקדם את ההליך, וכי יש להורות על מחיקת התביעה – וכי אם תוגש לאחר מכן תביעה חדשה, כפי שטענה התובעת, יהיה בכך משום ברכה כאשר התובענה החדשה תוגש בצירוף כל הנספחים והמסמכים הנדרשים.
10.
הנתבעים חזרו, בהזדמנות זו, על הטענות שהועלו גם לגופו של עניין – בדבר פרוטוקולים של התובעת ושטרות שהומחו לצד ג'.
11.
במקביל התבקשה (וניתנה) הרשות לפטור מהתייצבות לדיון את הנתבע 2, מר דן פישלר
, בנסיבות שפורטו בבקשה.
12.
התובעת הגיבה לבקשה והבהירה כי הגישה למזכירות בית המשפט אלפי דפים – מהם נסרקו רק דפים ספורים והיתר הועברו לסריקה חיצונית. מטעם זה טרם הועברו המסמכים גם לצד שכנגד. נטען כי ניתן היה לברר העניין בתקשורת ישירה בין הצדדים, ושאלת דחיית מועד הדיון הושארה לשיקול דעת בית המשפט.
13.
בנסיבות אלו חזרו הנתבעים וביקשו לדחות את מועד הדיון, שאין טעם בקיומו, לעמדתם – וכאשר מדובר בדיון סרק שיכביד עליהם יותר מאשר על התובעת. הנתבעים ציינו כי לו היו מומצאים לידיהם המסמכים עוד בחודש פברואר (במקביל להגשתם לתיק בית המשפט, כפי שנטען שנעשה) ניתן היה לקיים את הדיון במועדו.

14.
בנסיבות המתוארות לעיל, ישונה מועד הדיון, כמבוקש.
15.
לא מצאתי כי יש טעם או תועלת בקיום הדיון בטרם הומצאו מלוא המסמכים שעל התובעת להגיש לידי הצד שכנגד ובאופן שמסכל, למעשה, את השלמת ההליכים המקדמיים טרם הישיבה המקדמית.

16.
הצדדים ישובו ויעדכנו את בית המשפט עד ליום 24.4.18 אם הומצאו המסמכים כולם לידי הנתבעים (ויפעלו להשלמת האמור עד לאותו מועד). לוח הזמנים להשלמת מסמכי הנתבעים והגשת תצהירי עדות ראשית ייגזר ממועד המצאת המסמכים לידי הנתבעים, כפי שיעודכן בית המשפט.
17.
יוזכר כי בית המשפט לא ימהר לנקוט בסנקציה של סילוק תביעה על הסף, נוכח ההעדפה שהכרעות תתקבלנה לאחר שניתנה לצדדים הזדמנות להביא לפני בית המשפט את ראיותיהם, אולם לא ניתן יהיה להמשיך ולהאריך את המועדים ללא גבול – וככל שיתברר לתובעת שאין בידה לפעול על פי התקנות במועד זה, יש לשקול בכובד ראש את הצעת הנתבעים למחיקת התביעה ולהגשתה המחודשת בבוא העת.
18.
שאלת הוצאות הצדדים, נוכח כל המתואר לעיל, תיבחן בהמשך ההליכים – ובהתאם להתפתחויות (הקרובות יותר ופחות) ולהתנהלותם של הצדדים. מוצע כי הצדדים ימצו את ההדברות הישירה ביניהם – הן במישור הדיוני והן לעצם המחלוקת – תוך שיש באמור כדי לחסוך בזמנם ובהוצאות שתפסקנה בהמשך.

ת"פ 26.4.18.

ניתנה היום,
כ"ה ניסן תשע"ח, 10 אפריל 2018, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 65496-01/17 יונאורי בע"מ נ' יהושע פישלר, דן פישלר (פורסם ב-ֽ 10/04/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים