Google

מרגלית זרביב, יצחק זרביב - רפאל חיים

פסקי דין על מרגלית זרביב | פסקי דין על יצחק זרביב | פסקי דין על רפאל חיים

17520-11/17 תק     22/04/2018




תק 17520-11/17 מרגלית זרביב, יצחק זרביב נ' רפאל חיים








בית משפט לתביעות קטנות בירושלים



ת"ק 17520-11-17 זרביב ואח' נ' חיים





בפני

כב' הרשמת הבכירה עדי בר-טל


תובעים

1
.
מרגלית זרביב

2
.
יצחק זרביב


נגד


נתבעים

רפאל חיים



החלטה

בהסכמת הצדדים אני ממנה בתיק זה מומחה, מהנדס בניין, בשם מר גרשון פולג, רח' נצח ישראל 50 הוד השרון, טל: 09-7429565; 09-7484976; 054-4266334 לצורך מתן חוות דעת סופית ומכרעת במחלוקת נשוא התביעה. המומחה יבדוק האם הרטיבות בדירת התובעים נובעת מבניית המדרגות שביצע הנתבע. כן יבדוק המומחה האם הנתבע לא בנה מרזבים במרפסות שהוספו על ידו וכתוצאה מכך מים זורמים לדירת התובעים. כן יבחן המומחה האם יש להציב גבולות במרפסת המפרידה בין חלונות דירת התובעים למרפסת השכן, כך שלא ניתן יהיה להתקרב לחלונות דירת התובעים. בנוסף יבחן המומחה האם הסדקים בשער הברזל והחלון בדירת התובעים נוצרו כתוצאה מהבניה שביצע הנתבע, וכן האם בניית תקרה שביצעו התובעים לצורך סגירת מרפסת או חלל, כפי שיצביעו על כך התובעים, אכן בוצעה על ידם והאם הנתבע עשה שימוש בגג זה לצורך בניית מדרגות. ככל שנעשה שימוש שכזה בגג שבנו התובעים, מה הן עלויות הבניה שעל הנתבע להשיב לתובעים. ככל שהמומחה ימצא כי אכן הליקויים המפורטים לעיל נובעים מבנייה שביצע הנתבע, יש לציין אף מהן עלויות התיקון.
הצדדים יפנו למומחה במישרין ויעמידו לעיונו את כתבי הטענות על נספחיהם, כולל חוות - הדעת מטעמם.
המומחה יבקר בדירת התובעים וכן בשטח הבניין, וזאת תוך תיאום עם שני הצדדים, ובנוכחותם. הצדדים רשאים להזמין מומחים מטעמם לקחת חלק בביקור במקום. המומחה ייפגש עם הצדדים פגישה אחת במסגרתה ישמע את טענותיהם. הצדדים ישתפו פעולה עם המומחה.
הצדדים יישאו בשכרו של המומחה, במימון ביניים, בחלקים שווים. המומחה לא יחל בעבודתו, אלא לאחר שב"כ הצדדים יסכמו את שכר טרחתו וזה יובטח להנחת דעתו. במקרה של מחלוקת בעניין שכר הטרחה, רשאים הצדדים והמומחה לפנות לביהמ"ש. יצוין, כי תשלום בגין שאלות הבהרה, ככל שידרשו, יהא בנפרד.
חוות הדעת תומצא לבית המשפט עם עותק לצדדים תוך 30 יום מיום קבלת שכר טרחתו.
קביעתו של המומחה מטעם בית המשפט בחוות דעתו תהא מכרעת. המומחה רשאי לפנות לבית המשפט בבקשה למתן הוראות, ככל שיהיה בכך צורך.
המומחה יודיע לבית המשפט אם הוא יכול לקבל על עצמו את המינוי, אם אין לו היכרות קודמת עם מי מהצדדים, ואם הוא יכול לעמוד בלוח הזמנים שקבעתי וזאת עד ליום 10.5.18.
למעקב אחר קבלת חווה"ד ליום 5.6.18.
המזכירות תמציא החלטה זו ופרוטוקול הדיון האחרון למומחה לאלתר באמצעות הפקס וכן תמציא את ההחלטה לצדדים.
ניתנה היום, ז' אייר תשע"ח, 22 אפריל 2018, בהעדר הצדדים.









תק בית משפט לתביעות קטנות 17520-11/17 מרגלית זרביב, יצחק זרביב נ' רפאל חיים (פורסם ב-ֽ 22/04/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים