Google

חי (חיו) בוקובזה - ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים ובמכללות, רן ארז, ועדת הבחירות הארצית של ארגון המורים ואח'

פסקי דין על חי (חיו) בוקובזה | פסקי דין על ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים ובמכללות | פסקי דין על רן ארז | פסקי דין על ועדת הבחירות הארצית של ארגון המורים ואח' |

21397-09/17 הפ     26/04/2018




ושר 21397-09/17




החלטה

מונחת על שולחננו בקשתה של האסירה לשחרור מוקדם על תנאי.

מדובר באסירה שנושאת עונש מאסר ראשון לתקופה של 14 שנים בשל היותה שותפה לרצח של שתי נערות אחרות. העבירות בוצעו בעת שהאסירה שבפני
נו היתה בעצמה נערה כבת 15. זה גם הטעם מדוע שותפתה בעבירות חמורות אלה הביאה עליה עונש מאסר קצר יחסית של 14 שנים.

לא ראינו לנכון להיכנס לפרטי האירועים שבהם מדובר, ועם זאת במשפט אחד נתמצת שמדובר בשני מעשי רצח מזוויעים שבוצעו על ידי החבר של האסירה כשהיא נוכחת במהלכם ואף מושיטה עזרה להשלמתם.

האסירה מרצה עד לעת הזה 9 שנות מאסר. הקשבנו ברוב קשב לטענות באי כוח שני הצדדים, שהרחיבו ללא כל צורך בטיעוניהם והפיגו למחוזות שלחלוטין לא נדרשו לצורך ההכרעה בבקשה זו. דומה שאין מחלוקת על כך שהאסירה עברה כברת דרך משמעותית בתקופת מאסרה וכל מה שנוגע לשינוי התודעה שלה לעבריינות בכלל ולעבירות אלימות בפרט.

לפי הדוחות הסוציאליים המונחים לפנינו סוגיית הטיפול בכל הנוגע לשינוי התודעה שלה במסגרת המתווים הטיפוליים הקיימים בכלא מוצתה אולי לא עד תום אבל בצורה משמעותית.

הקשבנו לדברי האסירה עצמה, התרשמנו מיכולתה הוורבלית הקולחת והמרשימה. בדקות אחדות פרסה לפנינו האסירה את משנתה בכל הנוגע לילדותה, נערותה, וכן פרסה בפני
נו את תלאותיה עם הרוצח שאליו חברה. האסירה גם הסבירה לנו ששהותה בכלא שינתה לה את התודעה הן ברמה הרגשית והן בכל הנוגע להבנה שלה שהתנהגותה היתה פסולה.

מטיעוני ב"כ האסירה עצמה למדנו שהאסירה עברה תאונת דרכים קשה, היא מוכרת על ידי המל"ל בשיעור של 75% ומכספי הפיצויים שהתקבלו אצלה פיצתה בשיעור של 80% מהתקבולים הנ"ל את אימא של הנרצחת הישראלית.

נתנו דעתנו למסמכים שהונחו על שולחננו ומתוכם מידע מודיעיני אותו אנחנו מורים לחסות מכוח סעיף 17 לחוק.

בחנו את האבחון הפסיכודיאגנוסטי אשר נעשה לאסירה שהוא חיוני מאוד להפעלת שיקול הדעת של הוועדה. בעמוד 5 לדו"ח תחת הכותרת של "הערכת סיכונים מקיפה" נאמר: (...................)
בסיפא של חוות הדעת בפרק של "סיכום והמלצות" ופיסקה האחרונה אומר עורך האבחון הפסיכודיגאגנוסטי: (..............)

כבר בתחילת הדיון הבענו את דעתנו בפני
הצדדים כי ראוי שבנקודת הזמן הזו בה מצויה האסירה תיבחן אפשרות לשלבה בשיקום קבוצתי. שיקום זה עולה בקנה אחד עם המלצתו של המבחן באבחון הפסיכודיאגנוסטי הוא גם יקנה לאסירה כלים לקראת יציאתה לחיים אזרחיים, כלים להתמודד עם אתגרים אזרחיים בתחום התעסוקה שהם חיוניים מאוד לבניית אישיותה של האסירה להיותה אסרטיבית, דעתנית ובנויה באופן שתוכל להתמודד עם אתגרי החיים בתוכם גם היכולת לטוות קשרים בינאישיים בריאים ובלתי תלותיים.

ב"כ כוחה של האסירה ציינה בפני
נו כי ההצעה לשלב את האסירה בשיקום קבוצתי משמעותה דחיית בקשתה של האסירה לשנה ויותר, שכן שילבוה של האסירה בשיקום קבוצתי מעמיד תנאי ראשוני בדבר יציאתה של האסירה למספר חופשות שהם המבחן ליכולתה להשתלב במסגרת השיקומית הנ"ל.

ב"כ האסירה המציאה לעיוננו מסמכים לפיהם עתרה בפני
בתי המשפט השונים והגיעה גם לבימ"ש העליון בפני
יתה לאפשר לאסירה חופשות, אלא שבקשתה שלה אסירה נדחתה בשל מידע מודיעיני שבתי המשפט קיבלו אותו כמובן מאליו ובכך נמנעו ממנה חופשות. נסיבה זו כשלעצמה היתה לה לרועץ בכל הנוגע לאפשרות לשלב את האסירה בשיקום הקבוצתי.

משום מה סברה ב"כ של האסירה שהצעתנו באה כדי למנוע ממנה לטעון לטובת מרשתה. ולא היא. כוונתנו היתה להכווין את הצדדים למתווה כאמור לעיל שעניינו שיקום קבוצתי. דומה שבעת הזו לאחר שהאסירה כבר יצא למספר חופשות וככל הנראה המידע המודיעיני אינו עומד עוד לרועץ בסוגיה זו, אנו מחליטים כי העו"ס המטפל בכלא ומלווה את האסירה ימציא לוועדת השחרורים חוות דעת שבה תיבחן מידת התאמתה של האסירה למסגרת של שיקום קבוצתי וייתכנות/אפשרות שילובה באגף השיקום כאמור בהחלטה זו.
עורך חוות הדעת, דהיינו הגורם המטפל מהמלווה את האסירה, יתייצב במועד הדיון בפני
וועדת השחרורים ויפרוס את הטעמים לפניה לכאן או לכאן. עד למועד הדיון הנדחה יצור הגורם המטפל קשר עם כל הגורמים הרלוונטיים הקשורים בהליכי העברת האסירה להליכי השיקום.

הואיל וועדת השחרורים בהרכבה הנוכחית יכולה להיוועד רק בתאריך 21/6/2018 אין מנוס מדחיית הדיון בעניינה של האסירה למועד זה.
לפיכך, נדחה להמשך דיון ליום 21/6/2018 שעה 12:00 במעשיהו.

אשר על כן המזכירות תחליף את נציגי הציבור שמיועדים לכהן בוועדה במועד הנ"ל עם נציגות הציבור הנוכחיות בוועדה זו.

אנחנו מתירים פרסומה של החלטה זו ולא את פרוטוקול הדיון כולו, בכפוף לכך שבאי כח הצדדים ישחירו מתוך ההחלטה את הקטעים שיש בהם כדי לפגוע במי מהצדדים.

ניתנה והודעה היום י"א אייר תשע"ח, 26/04/2018 במעמד הנוכחים.

שלמה איזקסון
, גברת כרמית מאיר-שרר, דר' רונית חיימוב אילי,
שופט עמית חברת וועדה חברת וועדה
__________________
רס"ר, יבגני פקין
נציג שב"ס

ועדת שחרורים במקום מושבה בבית הסוהר מעשיהו
לפי חוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס"א - 2001

וש"ר 17-09-21397 26 אפריל 2018








ושר ועדת השחרורים 21397-09/17 נ' (פורסם ב-ֽ 26/04/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים