Google

מיכאל ז'אן אהרוני ז"ל - מוניטין - אבי ממן סוכנות לביטוח

פסקי דין על מיכאל ז'אן אהרוני ז"ל | פסקי דין על מוניטין - אבי ממן סוכנות לביטוח

21816-07/15 א     03/05/2018




א 21816-07/15 מיכאל ז'אן אהרוני ז"ל נ' מוניטין - אבי ממן סוכנות לביטוח








בית משפט השלום בקריות



ת"א 21816-07-15 אהרוני נ' מוניטין - אבי ממן סוכנות לביטוח


תיק חיצוני:


לפני
כבוד השופט
מוחמד עלי


תובע

מיכאל ז'אן אהרוני ז"ל


נגד


נתבע

מוניטין - אבי ממן סוכנות לביטוח




פסק דין


1.
עסקינן בתביעה כספית שהגיש התובע נגד הנתבע על-סך 711,760 ₪. התובע, שלאחר הגשת התביעה נאסף אל אבותיו, הוא יליד שנת 1946 ובחייו עסק בביטוח והייתה לו סוכנות ביטוח. בתביעתו שהוגשה בתיק זה טען התובע כי בשנת 2009 התדרדר מצבו הרפואי עד למצב בו נדרש להשתלת כליה וכתוצאה מכך לא יכול היה להמשך בעיסוקיו. בעקבות כך מכר התובע 25% מתיק הביטוח שניהל לסוכנות ביטוח מסוימת ואת יתרת זכויותיו בתיק הביטוח מכר לדבריו לנתבע, ואולם זה האחרון לא שילם את תמורת זכויותיו בתיק הביטוח. לטענת התובע זכויות אלו הוערכו על ידי מומחה בסכום של 600,000 ₪ ועל כן הוא תבע סכום זו וכן סכומים נוספים בגין עוגמת נפש ושכר טרחת המומחה.

2.
הנתבע הכחיש מכל וכל את הנטען על ידי התובע וטען כי לא נרקם כל קשר עסקי בינו לבין המנוח לגבי רכישת זכויותיו וכי הוא לא רכש כלל את זכויותיו הנטענות של התובע. הנתבע אישר
כי בינו לבין המנוח היו מגעים לרכישת תיק הביטוח, אך מגעים אלו לא נשאו פרי. לטענת הנתבע הקשר שהיה בינו לבין התובע נגע למתן סיוע ושירותים משרדיים תמורת עמלה, אך גם סיכום זה לא הגיעו למימוש מלא שכן התברר כי המנוח מכר את זכויותיו בתיק הביטוח לסוכנות אחרת. עוד טען הנתבע כי תמורת השירותים שניתנו לתובע הוא זכאי לקבלת סכום של 100,000 ₪ ממנו. עוד מעלה הנתבע טענות לגבי דרך התנהלותו של התובע במהלך הקשר ביניהם, התנהלות שלדבריו הסבה לו נזק תדמיתי.

3.
הצדדים הגישו תצהירי עדות ראשית ובתיק התקיימו שני קדמי משפט. בקדם המשפט שהתקיים ביום 14.2.2018, הודיע עו"ד גושן כי התובע הלך לעולמו ובעקבות כך ביקש שהות כדי לגבש עמדה באשר להמשך ניהול ההליכים בתיק.

4.
ביום 2.5.2018 הגיש עו"ד גושן בקשה בה ביקש לדחות את התביעה וכן ביקש שלא לחייב את עזבון המנוח בהוצאות. הבקשה לעניין ההוצאות הועברה לתגובת הנתבע. בתגובה טען עו"ד קליין כי מדובר בתביעה חסרת סיכוי וההוצאות שהוצאו לשם ניהולה עד כה היו גבוהות ומגיעות כדי עשרות אלפי שקלים, ולכן ביקש לחייב את עזבון המנוח בתשלום הוצאות ושכ"ט עו"ד.

5.
לאחר ששקלתי את טענות הצדדים ושבתי ועיינתי בכתבי הטענות ובהליכים שהיו עד כה, הגעתי לכלל מסקנה כי בנסיבותיו של מקרה יש לדחות את התביעה ללא צו להוצאות.

6.
הכלל הוא כי בעל

דין זכאי

להחזר

הוצאותיו שמשקפות

את

ההוצאות

שהוציא

בפועל

או

שהתחייב

להוציא, במקרה בו עמדתו נתקבלה בבית המשפט. בהקשר הנדון יש לשקול מגוון שיקולים כגון דרך ניהול

ההליך; היקף

הסכום

השנוי

במחלוקת; הפער

שבין

הסכום

שנתבע

לסכום

שנפסק; מורכבות

התיק

והזמן

שהושקע

בהכנת;


חשיבות

העניין

לבעלי

הדין

לרבות

האינטרס

הציבורי (ראו ע"א 2617/00 מחצבות כנרת נ' הועדה המקומית לתכנון ולבניה נצרת עלית פ"ד ס 600, 615-619 (2005). במקרה שלפנינו אין עסקינן בסיום ההליך ב

פסק דין
שהכריע במחלוקת גופה אלא בהוצאות שנתבקשו אגב בקשתו של צד להפסיק את ההליך. קיימת חפיפה מסוימת בין השיקולים שצריכים להישקל במקרה זה לבין השיקולים שנשקלים במקרה של הוצאות שיש לפסוק עם מתן

פסק דין
שמכריע בגוף הסכסוך. אולם השיקולים אינם חופפים באופן מלא ומעל למכלול השיקולים מרחפת העמימות האופפת את הסיטואציה וחוסר הידיעה לאן הכף הייתה נוטה לו התובע היה ממשיך בתביעתו והיה ניתן

פסק דין
. במלים אחרות, החלטתו של בעל דין לחזור בו מתביעתו יכולה לערב מספר שיקולים שאינם בהכרח שיקולים הנוגעים לסיכויי התביעה, ואין להתעלם אפוא מהסיכון שנחסך מן הנתבע.

7.
אינני מתעלם מהיקף התביעה ומהשלב בו מצוי ההליך. התביעה הוגשה עוד בחודש יולי 2015, הנתבע הגישו מצדו כתב הגנה, והצדדים הגישו תצהירי עדות ראשית. בנוסף לכך בתיק התקיימו שני קדמי משפט.

8.
אלא שמנגד יש לשקול את הנסיבות המצערות שבבסיס הבקשה להפסיק את ההליך קרי, פטירתו של התובע עם כל המשתמע מכך; זאת לאחר שגם לפני כן מצבו הרפואי היה מורכב, שכן הוא סבל מאי ספיקת כליות ואף נדרש להשתלת כליה. זאת ועוד, עם מותו של המנוח אמור לבוא עזבונו בנעליו, אך לא הובהר אם ניתן צו ירושה, מיהם יורשיו, מה נפל בחלקם, ומה מצבם הכלכלי. גם חוסר בפרטים אלו מצדיק אי פסיקת הוצאות.

9.


מטבע הדברים החלטת התובע להפסיק את תביעתו בשלב זה, חסכה מן הנתבע סיכון, שאמנם אין לדעת את תוחלתו בהעדר בירור התביעה לגופה – אולם גם הדרת סיכון זה הוא עניין משמעותי שאין להקל בו ראש, והדברים אמורים ביתר שאת מקום שהתביעה נדחית ולא נמחקת, עם כל המשתמע מכך.

10.
קצרו של דבר, שאני מחליט לדחות את התביעה ללא צו להוצאות.

המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים.



ניתן היום,
י"ח אייר תשע"ח, 03 מאי 2018, בהעדר הצדדים.













א בית משפט שלום 21816-07/15 מיכאל ז'אן אהרוני ז"ל נ' מוניטין - אבי ממן סוכנות לביטוח (פורסם ב-ֽ 03/05/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים