Google

רוברטו דיזיין בע"מ - אהובה סבג, ג'וליאן סבג

פסקי דין על רוברטו דיזיין בע"מ | פסקי דין על אהובה סבג | פסקי דין על ג'וליאן סבג |

37900-02/18 רתק     05/05/2018




רתק 37900-02/18 רוברטו דיזיין בע"מ נ' אהובה סבג, ג'וליאן סבג








בית המשפט המחוזי בבאר שבע

רת"ק 37900-02-18 רוברטו דיזיין בע"מ
נ' סבג ואח'








בפני

כבוד השופט
אלון אינפלד


מבקשת

רוברטו דיזיין בע"מ


נגד

משיבים

1. אהובה סבג
2. ג'וליאן סבג


החלטה


לפני בקשה למתן רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט לתביעות קטנות באשקלון (כב' השופט עידו כפכפי), שניתן ביום 2.1.18, בו התקבלה תביעת המשיבים נגד המבקשת לביטול עסקה והשבת התמורה בסך 28,000 ₪, תוך חיוב המבקשת בהוצאות משפט בסך 500 ₪.
כעולה מפסק הדין, כתבי הטענות, המסמכים וגרסאות הצדדים, אין חולק, כי המשיבים רכשו מהנתבעת, עסק לממכר רהיטים, מערכת ישיבה מעור, עבורה שילמו 28,000 ₪ וזו סופקה להם לקראת סוף שנת 2016. טענות המשיבים בתביעתם הופנו לליקויים שנתגלו במוצר עם קבלתו, כגון שקעים במושבים, תקלות במנגנון הרמת הרגליים והיעדר סימטריה במושב המיועד להרמה. בעקבות הפגמים, כאמור, פנו המשיבים למבקשת, וזו שלחה נציג מטעמה לביצוע תיקון, ואולם התיקון נעשה שלא לשביעות רצונם, ולטענתם, הותיר אחריו נזק אף גדול יותר מזה שהיה עובר לביצועו.
בית משפט קמא, קיבל את גרסת המשיבים, וקבע, כי המבקשת לא הוכיחה כי טענות המשיבים לפגמים במערכת הישיבה, אינן נכונות. כן נקבע בפסק הדין, כי המבקשת לא פעלה לבחינת טענות המשיבים, לא שלחה נציג נוסף מטעמה, ולמעשה סיפקה מוצר שאין בו את התכונות הדרושות לשימוש הרגיל בו, בכך למעשה, הפרה את חיוביה כלפי המשיבים. לאחר ששוכנע בית משפט קמא כי המוצר שסופק לא עמד בדרישות האיכות בהתאם למה שסברו המשיבים, ולאחר שהמבקשת ביצעה תיקון, אך הבעיות בממכר נותרו בעינן, נקבע כי המבקשת איבדה את זכותה לתקן את הממכר. נוכח האמור, קיבל את גרסת המשיבים, הורה על ביטול העסקה והשבת התמורה למשיבים בסך 28,000 ₪ וכן הוצאות בסך 500 ₪.
בבקשת רשות הערעור עותרת המבקשת לאפשר לה הזדמנות להעניק למשיבים שירות חוזר, תוך התחייבות שאם השירות לא יהא לשביעות רצונם ועל דעתו של נציג שימונה מטעם בית המשפט, יהא עליהם לכבד את פסק דינו של בית משפט קמא. כן ציינה המבקשת כי בטרם הוגשה התביעה נגדה נעשה ניסיון מצדה לתאם בשנית שירות למשיבים, אך אלה סירבו לכך.
המשיבים לא נתבקשו על ידי בית המשפט להגיש תגובה לבקשה, אך עשו כן מיוזמתם. בתגובתם חזרו על נימוקי התביעה, ציינו את הפגמים בממכר, שדבריהם, הוכחו גם בתמונות, תיארו יחס בלתי הוגן מצד המבקשת, התעלמות מפניותיהם ואת התיקון הלקוי שבוצע על ידי נציג המבקשת, אשר במעמד ביקורו אף ציין בפני
הם כי יבקש מהמבקשת להחליף להם את כל מערכת הישיבה.
קראתי בעיון את טענות המבקשת, את פרוטוקול הדיון ופסק הדין, ולא אוכל לומר כי מצאתי בפסק הדין פגם מהותי או שגיאה בולטת. פסק הדין מנומק ואף נראה נכון לגופו.
בקשת רשות הערעור אינה מנומקת ומפורטת ונראה שכל כולה אלא ניסיון חוזר לשכנע, מאותם נימוקים שנטענו בערכאה הראשונה, כי נכון היה לדחות את התביעה.
בית משפט קמא על בסיס שיקולי מהימנות וראיות שהוצגו בפני
ו, שוכנע כי המשיבים לא קיבלו מוצר אשר יש בו את האיכות הדרושה לשימוש המיועד לו, בכך נמצאה אי התאמה על פי חוק המכר ושעה שהמבקשת לא ביצעה תיקון כדבעי, לא עומדת לה עוד הזכות לתקן.
נוכח האמור, בנסיבות שפורטו לא מצאתי כי יש מקום להתערבות. הלכה פסוקה היא, כי הרשות לערער תינתן רק במקרים בהם נפלה בפסק דינו של בית משפט לתביעות קטנות "טעות משפטית או עובדתית גלויה על פניה" (בר"ע (מחוזי י-ם 375/08 ארקיע נ' קורח מיום 3.4.08; וכן, בפסק דינו של כב' השופט צ' זילברטל מיום 26.12.16 ברע"א 7535/16 דהרי נ' לדרמן ואח').

לפיכך, הבקשה למתן רשות ערעור נדחית.
משתגובת המשיבים ניתנה על דעת עצמם ומבלי שנדרשו לעשות כן על ידי בית המשפט, אין מקום לחייב את המבקשת בהוצאות.
המשיבים הגישו בקשה נוספת לבית משפט זה. לדבריהם קנו כבר סלון חדש, אך הסלון שקנו מהמבקשת עדיין בביתם, ומפריע להם להכניס את הריהוט החדש. בקשתם היא שבית המשפט יורה למבקשת ליטול את הרהיטים נושא פסק הדין מביתם, נוכח ההוראה בדבר השבה. אין מקום להתערבות בית משפט זה בעניין זה, במיוחד באשר לא ניתנה רשות ערעור. המשיבים יפנו לערכאה המתאימה למתן הוראות לגבי אופן ביצוע פסק הדין.
העירבון יושב למבקשת. המזכירות תשלח עותק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ' אייר תשע"ח, 05 מאי 2018, בהעדר הצדדים.










רתק בית משפט מחוזי 37900-02/18 רוברטו דיזיין בע"מ נ' אהובה סבג, ג'וליאן סבג (פורסם ב-ֽ 05/05/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים