Google

מרדכי לישע - מדינת ישראל

פסקי דין על מרדכי לישע |

12470-05/18 בעח     15/05/2018




בעח 12470-05/18 מרדכי לישע נ' מדינת ישראל








בית משפט השלום באשקלון


בע"ח 12470-05-18 לישע נ' מדינת ישראל




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופטת
ענת חולתא


מבקשים

מרדכי לישע


נגד

משיבים
מדינת ישראל









החלטה


בפני
י בקשה לעיון בחומר חקירה לפי סעיף 74 לחסד"פ. תגובת המדינה הוגשה וכן צורפו מסמכים מן המרשם הפלילי בנוגע למתלונן.
ראשית אציין, כי טענת המדינה בנוגע לשיהוי בהגשת הבקשה מקובלת עליי. כתב האישום בעניינו של המבקש הוגש ביום 20.1.6. מאז ועד היום התקיימו בעניינו של המבקש 6 דיונים, בכולם היה המבקש מיוצג על ידי סניגור מטעם הסניגוריה הציבורית. ביום 19.10.17 אף ניתן מענה מפורט לכתב האישום ואף נקבע מועד להוכחות ליום 2.1.18. במעמד זה הועלתה טענה לגבי חוסר בחומר הראיות לגבי תיעוד חזותי של העימות שנערך בין המבקש למתלונן. בעניין זה עומדת בפני
י עמדת המדינה, כי לא נערך תיעוד חזותי של עימות זה. פרט לכך, לא הועלה כל טענה בנוגע לחוסר בחומרי חקירה. בסופו של דבר, בישיבה שנועדה לשמיעת ההוכחות ביקש המבקש לפטר את ב"כ הקודם ועל כן ההוכחות לא נשמעו.
ב"כ המבקש הנוכחי נטל את הייצוג בחודש ינואר השנה, לאחר שיחסיו של המבקש עם בא כוחו הקודם עלו על שרטון והוא שוחרר מהייצוג.
התיק קבוע כיום להוכחות לחודש יולי.
בנסיבות אלה, יש ממש בטענת המדינה לשיהוי ממשי ובלתי מוסבר בהגשת הבקשה. עצם החלפת הייצוג לסניגור ציבורי אחר אינה יכולה להצדיק שיהוי שכזה, מה גם, שכאמור, ב"כ המבקש הנוכחי מונה לייצוג כבר בחודש ינואר.
בהמשך להחלטה נוספת שניתנה על ידי במסגרת תיק בע"ח אחר בעניין זה, המזכירות תעביר העתק החלטה זו גם למשרדי הסניגוריה הציבורית וכן תעביר אותה לידיעת סגה"נ, כב' הש' מאושר.
לגופו של עניין, נראה כי
מצב הדברים נכון להיום הוא כדלהלן:
א.
רשימת חומר חקירה – נמסר, כי קיימת רשימה בתיק וכי לעניין רשימת העדים העניין כבר נדון בעבר והוסדר ואף נקבע התיק להוכחות. כאמור, עיון בת"פ מלמד, כי אכן כך הדבר.
ב.
דיסק עימות – נמסר כי העימות לא תועד בתיעוד חזותי. לפיכך, נראה, כי אין עוד מקום לטיפול שיפוטי נוסף בעניין זה במסגרת דיונית זו.
ג.
החלטה הנוגעת למתלונן – נמסר פירוט במסגרת תגובת המדינה של נימוקי ההחלטה לסגירת התיק נגד המתלונן. לפיכך, נראה, כי אין עוד מקום לטיפול שיפוטי נוסף בעניין זה במסגרת דיונית זו.
ד.
נוהל אבטחה נמל אשדוד – נמסר, כי מלבד המסמך המסומן יד' בתיק החקירה אין מסמך נוסף בתיק. לפיכך, נראה, כי אין עוד מקום לטיפול שיפוטי נוסף בעניין זה במסגרת דיונית זו ובקשות נוספות שעניינן קבלת מסמכים כאלה ואחרים מידי צד ג', ככל שישנן, דינן להתברר במסגרת בקשה לפי סעיף 108 בפני
המותב המוסמך במסגרת התיק העיקרי.
ה.
רשת הקשר המשטרתית – נמסר, כי הקלטות גל הקשר אינן רלוונטיות לאור התיעוד הקיים ממוקד 100 של המשטרה. לא ברור לעניין זה, לאור האמור בסעיף 2 לתגובת המדינה, האם הקלטות אלה עדיין קיימות.
ו.
סרטוני אבטחה – נמסר בתגובת המדינה כי אין תיעוד נוסף בתיק והמדינה מפנה למזכרים בתיק החקירה המלמדים על כך. לפיכך, נראה, כי אין עוד מקום לטיפול שיפוטי נוסף בעניין זה במסגרת דיונית זו.
ז.
דוחות אירוע – המדינה לא התייחסה בתגובתה לעניין זה.
ח.
נוהל 'הרחקת דייגים' – המדינה לא התייחסה בתגובתה לעניין זה.
ט.
תיק מז"פ – המדינה סבורה כי לאור המצב הראייתי בתיק אין רלוונטיות לתיק המז"פ ואולם נמסר, כי ככל שב"כ המבקש יעמוד על כך, יוזמן תיק המז"פ.
י.
נסיונות חקירה – המדינה מוסרת בתגובתה כי על פי גרסת המבקש לא עלה צורך בביצוע פעולות כאלה ומכל מקום לא בוצעו. לפיכך, נראה, כי אין עוד מקום לטיפול שיפוטי נוסף בעניין זה במסגרת דיונית זו.
יא.
מידע מהמרשם הפלילי בעניינו של המתלונן – הועברו מסמכים לעיוני. לאחר שעיינתי בהם אני מוצאת, כי אין בהם דבר העשוי לשמש בהגנת המבקש, לאור האמור בבקשתו ואני דוחה את הבקשה בפריט זה לגופו של עניין.
נוכח כל האמור לעיל, המדינה תשלים תגובתה בנוגע לסעיפים ה', ז', ח' שלעיל וזאת בתוך 7 ימים. בדיקת מסמכים למועד.
לאחר הגשת תגובתה המשלימה של המדינה, יגיש ב"כ המבקש תגובתו נוכח האמור בהחלטה זו והאמור בתגובתה המשלימה של המדינה ויפרט האם ובאילו עניינים נחוץ טיפול טיפול שיפוטי נוסף במסגרת דיונית זו. תגובת המבקש תוגש בתוך 7 ימים נוספים.
המסמכים שהועברו לעיוני על ידי המדינה יוחזרו למדינה באולם המעצרים מחר, 16.5.18.
המזכירות תודיע.







ניתנה היום, א' סיוון תשע"ח, 15 מאי 2018, בהעדר הצדדים.










בעח בית משפט שלום 12470-05/18 מרדכי לישע נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 15/05/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים