Google

מדינת ישראל - יצחק חממי (עציר)

פסקי דין על יצחק חממי (עציר)

54744-03/18 מת     22/05/2018




מת 54744-03/18 מדינת ישראל נ' יצחק חממי (עציר)








בית משפט השלום בראשון לציון

מ"ת 54744-03-18 מדינת ישראל
נ' חממי(עציר)







בפני

כבוד השופט
גיא אבנון


המבקשת

מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד סטפני בן נון


נגד

המשיב
יצחק חממי (עציר)
ע"י ב"כ עו"ד אלון קריטי





החלטה


כנגד המשיב הוגש כתב אישום ובצדו בקשה למעצר המשיב עד לתום ההליכים. כתב האישום מייחס למשיב עבירות
החזקת נשק שלא כדין
, לפי סעיף 144(א) רישא לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן:
חוק העונשין
);
החזקת אבזר נשק ותחמושת שלא כדין
, לפי סעיף 144(א) סיפא לחוק העונשין;
החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית
, לפי סעיף 7(ג) רישא לפקודת הסמים המסוכנים, התשל"ג-1973;
שיבוש מהלכי משפט
, לפי סעיף 244 לחוק העונשין.

בדיון מיום 16.5.18 הסכים ב"כ המשיב לקיומן של ראיות לכאורה, ובצד זאת טען לכרסום ראייתי שיש בו להשליך על עילות מעצר, וביקש להפנות את מרשו לקבלת תסקיר מעצר. ב"כ המבקשת טענה מנגד לקיומן של ראיות לכאורה ללא חולשה, והתנגדה להפניית המשיב לקבלת תסקיר.
כתב האישום
1.
המשיב התגורר בתקופה הרלוונטית בדירה בשדרות יעקב 50 (קומה 5 דירה 17) ראשון לציון (להלן:
הדירה
), אשר נשכרה על ידי אחר.

נטען כי ביום 14.3.18 שעה 11:15 הגיע כוח משטרתי לדירה על מנת לבצע חיפוש על פי צו. אותה עת שהה המשיב בדירה, והחזיק בה אקדח ברטה ובו מחסנית טעונה ב-7 כדורי תחמושת תואמים (להלן:
האקדח
); תת מקלע מאולתר ובו מחסנית טעונה ב-11 כדורי תחמושת תואמים (להלן:
תת המקלע
); סם מסוכן מסוג קנאבוס במשקל כ- 1.2 ק"ג (להלן:
הסם
).

המשיב הבחין דרך עינית הדלת בשוטרים העומדים בפתח הדירה, השתהה למשך כ-40 דקות בפתיחת הדלת, במהלכן השליך מחלון ומרפסת הדירה את האקדח ותת המקלע וכ- 1 ק"ג מהסם.
דיון
2.
לא מצאתי לחזור על טיעוני הצדדים, המפורטים בפרוטוקול הדיון מיום 16.5.18. אבהיר כי עיינתי במלוא חומר החקירה שנאסף לתיק, נתתי דעתי לטיעונים כולם, והגעתי לכדי מסקנה בדבר קיומן של ראיות לכאורה להוכחת המיוחס למשיב בכתב האישום, ללא חולשה ראייתית.
3.
בניגוד לטענת המשיב, מצאתי כי היעדר מספר הדירה מצו החיפוש איננו פוגם בחוקיות הצו, שהוצא כדין. דו"חות הפעולה של השוטרים שהשתתפו בחיפוש ובתפיסה: רס"ל סימון ג'אן, רס"ר יוסף לירן אמסלם, רס"ר ערן אלמו, רס"ל אביב נחמן ורס"ר חן אדרי, מבססים לכאורה תשתית ראייתית למיוחס למשיב בכתב האישום. מתואר אופן הגעת השוטרים לדירה, תצפית חיצונית שנעשתה על המקום, זיהוי חפצים מושלכים מהמרפסת ובהמשך אופן תפיסתם, התנהלות המשיב אשר סירב משך כ-40 דקות להיענות לדרישת השוטרים לפתוח את הדלת, פריצת הדלת, התנהגות המשיב בתוך הדירה, תגובות המשיב וחברתו, גב' עדי אברג'יל (להלן:
עדי
) שנכחה בדירה, הפללת המשיב על ידי עדי, אשר סיפרה על אופן השלכת החפצים (דו"ח ערן אלמו, דו"ח אביב נחמן, דו"ח חן אדרי). אינני מקבל את הטענה כי החפצים שהושלכו לא יכולים היו להגיע למקום בו נתפסו, לבטח טענה זו איננה בעלת משקל בשלב זה של ההליך.
4.
אין בידי לקבל את הטענה בדבר גרסאות משתנות של עדי, כפי שמפורטות בדו"חות הפעולה של השוטרים ואף בעדותה בכתב. עדי מפלילה במישרין את המשיב, הן באמרותיה לשוטרים בשטח והן בחקירתה מיום 14.3.18 ובתשאול מקדים ומתועד. פערים מסוימים בין הגרסאות אינם פוגעים במהימנות דבריה, לבטח בשלב זה של ההליך בו בית המשפט איננו בוחן מהימנות העדים.
5.
ב"כ המשיב הקדיש חלק ניכר מטיעוניו לשרשרת המוצגים ביחס לכלי הנשק. בחנתי את שרשרת המוצגים, וחרף קיומה של תהיה מסוימת באשר לבדיקה ראשונית שנערכה על ידי פקד חן סאו, לא מצאתי לקבוע כי תהיה זו מקימה חולשה ראייתית. שרשרת המוצגים שלמה ומסודרת, מרגע תפיסת כלי הנשק, ועד בדיקתם במעבדה.
השוטר סימון ג'אן תפס את תת המקלע, הכניס אותו לשקית מוצגים המסתיימת בספרות 30074, אותה העביר לחוקר שי כהן. השוטר ערן אלמו תפס את האקדח, הכניס אותו לשקית מוצגים המסתיימת בספרות 30057. לא צוין למי העביר אותה. רס"ב שי כהן ערך מזכר מיום 18.3.18, בו כתב כי ביום 14.3.18 קיבל מוצגים הכוללים, בין השאר, את תת המקלע מסימון ג'אן בשקית מאובטחת 30074, ואת האקדח קיבל מערן אלמו בשקית מאובטחת 30057.
השוטרים אודי כהן ואייל כהן ערכו שובר העברה וזכ"ד שרשרת מוצגים, אשר להעברת כלי הנשק בשקיות המאובטחות הנ"ל למשרד המוצגים במטה הארצי. רפ"ק רפי סיסו ערך ביום 20.3.18 חוות דעת מומחה, במסגרתה מצא כי האקדח ותת המקלע הינם כלי נשק יורים ובכוחם להמית אדם. האקדח הגיע בשקית משטרתית מאובטחת שמסתיימת בספרות 30057, ותת המקלע הגיע בשקית משטרתית מאובטחת שמסתיימת בספרות 30074.

הנה כי כן, שרשרת המוצג שלמה וללא מתום. העובדה כי ערן אלמו לא ציין למי העביר את שקית המוצגים, נפתרת במזכר מאת שי כהן.
6.
לכאורה, לא מוסבר כיצד בדק פקד חן סאו את כלי הנשק
אותם קיבל מאת שי כהן (אישורים בדבר היות המוצג נשק מסומנים 44, 45). פקד סאו לא ציין כיצד קיבל ובדק את המוצגים, האם היו בשקיות מאובטחות, וככל שכך הדבר, האם פתח את השקיות. כל שנכתב הוא שהמוצגים נמסרו לבדיקתו מאת שי כהן. האחרון לא ערך מזכר כלשהו בעניין. ב"כ המשיב טען כי יש בכך לקטוע את רצף שרשרת המוצג.
אכן, מדובר בתהיה שלא קיבלה מענה מובהק במזכרים ודו"חות הפעולה. עם זאת, לא מצאתי כי חסר זה מקים חולשה ראייתית. גם בהתעלם מטענת ב"כ המבקשת, לפיה הבדיקה נערכה כשהנשק בתוך השקית (אין מזכר בעניין זה), מצאתי כי מדובר בחסר אשר יצטרך להתבהר במועד הבאת הראיות, אך בשלב זה איננו פוגם בשרשרת המוצג. אופן סגירת המוצגים בשקיות מאובטחות, מסירתם למחסן המוצגים והעברתם סגורים לבדיקות במטה הארצי, יוצרים לעת הנוכחית תשתית ראייתית מספקת לקיומה של שרשרת מוצג שלמה.
7.
עילות המעצר בעבירות המיוחסות למשיב ברורות ומובהקות. הן מתעצמות נוכח השילוב בין שני כלי נשק, אחד מהם התקפי, לבין הסמים שנתפסו, ולבין התנהגותו של המשיב אשר סירב להוראות השוטרים ונמנע מפתיחת הדלת משך דקות ארוכות.

עברו הפלילי של המשיב רלוונטי ומכביד. לחובת המשיב הרשעה מבית המשפט לנוער (22.5.14) בצירוף אישומים, לרבות הפרת הוראה חוקית, אז נדון למאסר למשך חודשיים; הרשעה מבית משפט השלום בראשון לציון (30.3.16) בצירוף אישומים הכוללים, בין השאר, סחיטה בכוח ובאיומים, הפרת הוראה חוקית (4 אישומים) ועבירות רכוש, אז נדון למאסר למשך 10 חודשים, והרשעה מבית משפט השלום בראשון לציון (30.1.17) בעבירת רכוש, אז נדון למאסר למשך 4 חודשים ו- 15 שבועות.

שילוב הנסיבות עם עברו הפלילי המכביד של המשיב מקים עילת מסוכנות בעוצמה גבוהה, כמו גם חשש משיבוש והפרת תנאים. על כך יש להוסיף את העובדה שהמשיב מרצה בעת הנוכחית עונש מאסר, שעתיד להסתיים בתקופה הקרובה. המאסר החל עם מעצרו של המשיב בתיק דנן, לאחר שהופקע שחרור ברישיון מתיק קודם.

העבירות בשילוב נתוניו של המשיב מצביעות על קושי לתת בו אמון, תנאי ראשוני לבחינת חלופות מעצר (ואף מעצר בפיקוח אלקטרוני). אם בכל זאת מצאתי להפנות את עניינו של המשיב לקבלת תסקיר מעצר שיבחן אפשרות המשך המעצר בפיקוח אלקטרוני, הרי זה בעיקר נוכח גילו הצעיר, ומבלי שיהיה בכך לטעת ציפיות אשר לתוצאת ההליך. החלטה אופרטיבית תינתן במסגרת הדיון.


ניתנה היום, ח' סיוון תשע"ח, 22 מאי 2018, במעמד הצדדים.










מת בית משפט שלום 54744-03/18 מדינת ישראל נ' יצחק חממי (עציר) (פורסם ב-ֽ 22/05/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים