Google

רמי קורן - מדינת ישראל

פסקי דין על רמי קורן |

11441/04 עפ     05/09/2005




עפ 11441/04 רמי קורן נ' מדינת ישראל






בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים

ע"פ 11441/04

בפני
:
כבוד המישנה לנשיא מ' חשין
כבוד השופט א' א' לוי
כבוד השופט א' גרוניס
המערער:
רמי קורן



נ ג ד

המשיבה:
מדינת ישראל


ערעור על גזר דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, מיום 31.10.94, בת"פ 307/04, שניתן על ידי כבוד השופט
ע' חבש

תאריך הישיבה:
א' באלול תשס"ה
(5.9.2005)

בשם המערער:
עו"ד דוד ברהום


בשם המשיבה:

בשם שירות המבחן:
עו"ד יאיר חמודות
גב' אסתי שדה

פסק-דין

השופט א' א' לוי
:

המערער הורשע בעבירת שוד מזוין, שתי עבירות של כניסה והתפרצות למקום מגורים, ניסיון להתפרצות וגניבה. הרשעת המערער התבססה על הודאתו בעובדותיו שיוחסו לו בכתב האישום, ותמציתן היא זו: בתאריך 6.1.2004, הוא השתלשל מגג של בית משותף לאחת הדירות, ומשהתקשה לפרוץ פנימה עבר לדירה אחרת, שם הבחינה בו בעלת הבית שנשאה אותה שעה בידיה את ילדה בן השנתיים. עובדה אחרונה זו לא הרתיעה את המערער, והוא תקף את קורבנו, הפילה על הארץ, ולאחר מכן גנב רכוש ונמלט. בחודש אוגוסט 2004 היה המערער מעורב בהתפרצות דומה, שגם במהלכה גנב רכוש של הזולת.

במהלך הדיון בערכאה הראשונה נעתר בית המשפט לבקשת המערער לאפשר לו להשתלב בתהליך גמילה בקהילה טיפולית, מתוך הנחה, שיש לה על מה שתסמוך, כי מקור הרע להתנהגותו מצוי בהתמכרותו לשימוש בסמים מסוכנים. אולם, ימים ספורים בלבד לאחר ששולב באותה קהילה, היה המערער מעורב באירוע אלים, שבעקבותיו התחדש הדיון בפני
בית המשפט המחוזי, ובסופו של יום נגזרו לו 40 חודשי מאסר, 10 חודשי מאסר על-תנאי, וכן הופעל מאסר מותנה בן 6 חודשים, מחציתו במצטבר.

הערעור מופנה כנגד העונש. לא ביקשנו את תשובת המשיבה מאחר שגם לאחר שעיינו בנימוקי הערעור שבכתב, והאזנו לטיעוני בא-כוחו המלומד של המערער, עו"ד ד' ברהום, על פה, לא מצאנו כי הוכחה בפני
נו עילה המצדיקה את התערבותנו בגזר הדין.

המערער חטא בשורה ארוכה של מעשי עבירה שעל נזקם לציבור אין צורך להרבות מלים. אולם, לא רק עובדה זו עומדת לחובתו, אלא גם עברו הפלילי העשיר המלמד עד כמה גדולה הסכנה הנשקפת ממנו לציבור בעת שהוא מתהלך חופשי. לא נעלם מעינינו ניסיונו של המערער להשתלב בתהליך גמילה במסגרת קהילה טיפולית, אולם אותו ניסיון שנכשל מעיד יותר מכל על כך שלתהליך גמילה כזה יש סיכוי להצליח, רק אם הוא ייערך במסגרת סגורה דוגמת הכלא. לפיכך, ואם יש ממש בהצהרתו של המערער להיגמל מהתמכרותו, הוא יוכל להפנות את בקשתו להשתלב בתהליך כזה לשלטונות הכלא, ואנו סמוכים ובטוחים שבקשתו תיבחן בכובד ראש.

הערעור נדחה.

ניתן היום, א' באלול תשס"ה (5.9.2005).
המישנה לנשיא ש ו פ ט ש ו פ ט
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 04114410_o03.doc/שב
מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il








עפ בית המשפט העליון 11441/04 רמי קורן נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 05/09/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים