Google

בלאל סלאמה - סופרגז חברה ישראלית להפצת גז בע"מ, ריאד סרחאן

פסקי דין על בלאל סלאמה | פסקי דין על סופרגז חברה ישראלית להפצת גז | פסקי דין על ריאד סרחאן |

45184-06/17 א     05/06/2018




א 45184-06/17 בלאל סלאמה נ' סופרגז חברה ישראלית להפצת גז בע"מ, ריאד סרחאן








בית משפט השלום בעכו



ת"א 45184-06-17 סלאמה נ' סופרגז חברה ישראלית להפצת גז בעמ(אחר/נוסף) ואח'

תיק חיצוני
:



בפני

כב' השופט ג'מיל נאסר
, שופט בכיר


תובע/ת/ים

בלאל סלאמה


נגד


נתבע/ת/ים

1. סופרגז חברה ישראלית להפצת גז בע"מ

2. ריאד סרחאן



החלטה


המדובר בבקשה שנייה של הנתבעת מס' 1 להורות על סילוק כתב התביעה המתוקן על הסף. בקשה ראשונה הוגשה בזיקה לכתב התביעה המקורי ואשר נדחתה בהתאם להחלטה שניתנה על ידי ביום 5/2/18.

ניתן להצביע על שלוש טענות מרכזיות שהנתבעת מס' 1 מעלה: האחת הינה הגשת כתב תביעה מתוקן הכולל תיקון מועדים וסכומים וזאת ללא היתר מבית המשפט; השנייה, אי תשלום אגרה משלימה לאור הגדלת סכום התביעה על פי כתב התביעה המתוקן; והשלישית הינה אי צירוף הסכם חלוקת שימוש במקרקעין החתום על ידי כל בעלי הזכויות הקנייניות באותה חלקת מקרקעין.

ב"כ התובע טען כי אכן ההיתר שניתן על ידי בית המשפט מיום 5/2/18 להגיש כתב תביעה מתוקן לא כלל התייחסות ישירה לתיקון מועדים וסכומים שצוינו בתביעה המקורית, אך הוא הכין
יחד עם כתב התביעה המתוקן בקשה לעניין זה שעקב טעות לא הוגשה באותו מעמד של הגשת כתב התביעה המתוקן. בכל מקרה, טען ב"כ התובע כי מדובר בעניין של סדר דין שניתן לאשר אותו בדיעבד. בכל הקשור לתשלום הפרש אגרה, ציין ב"כ התובע כי הוא המתין לקבל דרישה לתשלום וזו הסיבה היחידה שלא שולמה האגרה הנוספת. לעניין הסכם חלוקת שימוש במקרקעין, טען ב"כ התובע כי כל בעלי הזכויות למעט גב' בשם מרים סלאמה חתמו על ההסכם. גב' מרים הינה אישה מבוגרת אשר סירבה לחתום על ההסכם, אך ציינה בפני
ב"כ התובע כי היא מוכנה למסור לבית המשפט שאין לה כל עניין בסעד המבוקש בתביעה.

ב"כ הנתבע מס' 2 ציין כי הוא מצטרף לטענות הנתבעת מס' 1 אך הוסיף וציין כי בכל מקרה אינו מבקש הוצאות משפט.
זאת ועוד, ציין ב"כ הנתבע מס' 2 כי בנסיבות שנוצרו ובהעדר הסכם חלוקה מחייב, הרי הסעד היחידי שהתובע יכול לבקש הינו סעד של סילוק יד.

ב"כ הנתבעת מס' 1 ציינה בתשובתה לטענות התובע כי ישנה גברת בשם ח'זנה סלאמה שגם היא בעלת זכויות באותה מקרקעין ואשר לא חתמה על ההסכם. יותר מכך, אותה גברת ח'זנה הלכה לעולמה מבלי שצורף צו ירושה
כמתחייב מהוראות הדין.

לאחר ששקלתי את מלוא טענות הצדדים, אני מחליט ליתן הזדמנות נוספת לתובע להשלים את ההליכים המקדמיים ועל כן אני מורה כדלקמן:

א.
אני מאשר בדיעבד את הגשת כתב התביעה המתוקן הכולל תיקון סכומים ומועדים שהם נתונים רלוונטיים למחלוקת המתעוררת בתיק זה.

ב.
התובע ישלם את הפרש האגרה המתחייב מהגדלת סכום התביעה. בעניין זה ידאג ב"כ התובע לפנות למזכירות בית המשפט ללא דיחוי ולבקש הנפקת שובר תשלום אגרה.
ג.
לעניין גב' מרים סלאמה: יפעל ב"כ התובע בניסיון נוסף להחתים את גב' מרים סלאמה על הסכם חלוקת השימוש. ככל שגב' מרים סלאמה לא תסכים לעשות כן, כי אז יחליט ב"כ התובע אם לקחת את הסיכון של המשך בירור התביעה תוך הישענות על הבטחתה בעל פה של גב' מרים להתייצב לדיון הבא ולמסור עדות ברוח הדברים שהוא ציין בטיעוניו.

ד.
לעניין גב' ח'זנה סלאמה ז"ל: על ב"כ התובע לדאוג להמציא תצהיר הסתלקות בכל הקשור לסעד נשוא כתב התביעה חתום על ידי כל הזכאים לירושה על פי החוק עקב פטירתה של גב' ח'זנה סלאמה ז"ל. לחלופין להמציא צו ירושה או צו קיום צוואה (ככל שישנה צוואה) בקשר לעזבונה של גב' ח'זנה סלאמה ז"ל ואז לפעול בהתאם לבעלי הזכויות על פי צו הירושה או צו קיום הצוואה.

ה.
לביצוע כל ההליכים שציינתי בהחלטה זו, אני קוצב לתובע פרק זמן של 4 חודשים עד
5/10/18.

ו.
הוצאות הליך זה יילקחו בחשבון בהמשך.

המזכירות תרשום תזכורת עיון פנימית ליום
5/10/18.
ניתנה היום, כ"ב סיוון תשע"ח, 05 יוני 2018, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 45184-06/17 בלאל סלאמה נ' סופרגז חברה ישראלית להפצת גז בע"מ, ריאד סרחאן (פורסם ב-ֽ 05/06/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים