Google

מרדכי לישע - מדינת ישראל

פסקי דין על מרדכי לישע |

12470-05/18 בעח     04/06/2018




בעח 12470-05/18 מרדכי לישע נ' מדינת ישראל








בית משפט השלום באשקלון


בע"ח 12470-05-18 לישע נ' מדינת ישראל




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופטת
ענת חולתא


מבקשים

מרדכי לישע


נגד

משיבים
מדינת ישראל


החלטה


בהמשך להחלטה מיום 15.5.18 הגישו ב"כ הצדדים תגובות נוספות וכן הועברו מסמכים לעיוני. לאחר שעיינתי בטענות הצדדים ובמסמכים שהועברו לעיוני אני מורה כדלקמן:
בנוגע לרשימת חומר החקירה - המדינה עומדת על כך, כי רשימת חומר החקירה המצויה בידי המשיב רלוונטית גם לכתב האישום המתוקן (תיקון מיום 17.10.17) וכך גם רשימת העדים המפורטת בכתב האישום המתוקן. ב"כ המבקש בתגובה הביע תמיהה הכיצד רשימת חומר החקירה זהה לאחר שהוסר אישום במסגרת כתב האישום המתוקן; רשימת חומר מודיעין; רשימת דיסקים. כן נטען, כי רשימת העדים בכתב האישום המתוקן אינה תואמת את רשימת חומר החקירה.

ב"כ המבקש עומד על כך, כי יתנגד להגשת כל מסמך שאינו מופיע ברשימת חומר החקירה.

בשים לב לטענות הצדדים אני מורה למדינה להגיש רשימת חומר חקירה הכוללת פירוט של המסמכים הרלוונטיים לכתב האישום המתוקן ועומדת בדרישות הדין הן לעניין רשימת דיסקים והן לעניין חומר מודיעין, אם קיים.
לאור טענת ב"כ המבקש כי קיימת אי התאמה בין רשימת העדים ובין רשימת חומר החקירה טוב תעשה המאשימה אם תבדוק את עצמה בשנית, שכן ב"כ המבקש צודק בטענתו, שיתנגד להגשת כל מסמך שאינו מופיע ברשימת חומר החקירה בשלב ההוכחות.
בנוגע לדיסק עימות - המדינה הודיעה כי אין בתיק דיסק עימות. ב"כ המבקש מעלה את האפשרות שמא בכל זאת קיים דיסק שכזה "בנבכי התיק" וביקש כי אורה על חיפוש נוסף. לא מצאתי בסיס משפטי לעתירת ב"כ המבקש כי בית המשפט יפקפק בהצהרה עובדתית של המדינה. ברור, כי אם יתברר שהצהרה זו אינה נכונה, יקומו בהקשר זה למבקש סעדים הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי. המדינה תפעל בעניין זה כהבנתה.
בנוגע לתיק מז"פ - לאור הודעת המדינה כי אם יעמוד על כך ב"כ המשיב יוזמן תיק המז"פ אני מורה למדינה להזמין את תיק המז"פ ולהעמידו לעיון ב"כ המבקש.
לאחר שהאזנתי להקלטת גל הקשר שהועברה לעיוני בשים לב לדו"ח האירועים המלא אני קובעת כדלקמן: המדובר בהקלטה שאורכה כ- 45 דקות וחלקה הגדול אינו רלוונטי כלל לאירוע שבפני
י. שני מקטעים רלוונטיים בזמנים 29:30-33:00 וכן 43:20-45:03 אינם מוסיפים על המדווח בדו"ח האירועים.
הקלטת גל הקשר אחרי השעה 23:55 (ולאחר תום האירוע) לא הועברה לעיוני.

בנסיבות העניין אכן נראה על פני הדברים, כי אין בהקלטת גל הקשר כדי לסייע למבקש בהגנתו ואין בה להוסיף על המידע הקיים כבר בידיו זה מכבר. ואולם, לאור התעקשותו של ב"כ המבקש לקבל את ההקלטה עצמה לעיונו איני מוצאת סיבה שלא להיעתר לבקשה ואני מורה למדינה להעביר העתק הדיסק לעיון ב"כ המבקש.
לאחר שהאזנתי להקלטה בעצמי ובשים לב להפניה המדויקת שלעיל לפרקי הזמן הקצרים העוסקים באירוע, ולאחר שביצעתי השוואה בין הנשמע בהקלטה לדו"ח האירועים שהועבר זה מכבר לב"כ המבקש לא מצאתי לנכון להטיל על המדינה את הנטל המיותר הנוסף של ביצוע תמלול להקלטה ואיני סבורה כי יש בו לתרום דבר מה להגנת המבקש זולת עצם המשך הסחבת בניהול ההליך הפלילי.
ביחס ליתר המסמכים שנמסר לגביהם כי קיימים זה מכבר בתיק החקירה, ב"כ המבקש ידאג לתאם העתקתם בהתאם לנהלים המקובלים. הוא הדין ביחס להעתק הקלטת גל הקשר.
בשים לב לאמור לעיל ובשים לב למועד הדיון הקבוע בתיק העיקרי, קובעת לדיון בפני
י ליום 20.6.18 בשעה 09:00. הדיון יוקדש לסיום בירור מחלוקות הצדדים בעניינים הבאים, ובהם בלבד:
א.
השלמת טיעון בכל הנוגע לנימוקי סגירת התיק בעניינו של מר לוסקי. המדינה תהיה ערוכה להציג לעיוני במעמד צד אחד את התרשומת הפנימית בעניין זה.
ב.
השלמת טיעון בכל הנוגע לנוהל הרחקת דייגים בימי חול ובסופי שבוע וכן נוהל הפתיחה באש – מסמכים שלא נאספו לתיק ולא ברור אם קיימים. המדינה תהיה ערוכה להציג הודעות העדים שהם ולוצקי המוזכרים בתגובת ב"כ המבקש מיום 24.5.18. הצדדים יהיו ערוכים לתמוך עמדותיהם בנוגע למסמכים אלה עובדתית ומשפטית במעמד הדיון.
ג.
השלמת טיעון בכל הנוגע לדו"ח אירוע פנימי של הנמל, שלא נאסף לתיק ולא ברור אם קיים.
ד.
בכל הנוגע לרשימת חומר החקירה, אם לאחר בדיקה חוזרת ולאור האמור לעיל המדינה סבורה כי הרשימה שהועברה זה מכבר למבקש מספקת ועונה על דרישות החוק ישלימו הצדדים טיעוניהם בעניין זה והמדינה תהיה ערוכה להעמיד לעיוני את הרשימה בצירוף חומר החקירה. אם תמצא לנכון המדינה לתקן את הרשימה, תעשה כן עובר למועד הדיון.
בקשות נוספות ככל שישנן יוגשו לכל המאוחר עד יום 17.6.18 בית המשפט לא יידרש במעמד הדיון לבקשות או סוגיות נוספות.
המזכירות תודיע בדחיפות לב"כ הצדדים. המזכירות תערוך תרשומת ברורה בדבר המצאת החלטה זו למדינה.

ניתנה היום, כ"א סיוון תשע"ח, 04 יוני 2018, בהעדר הצדדים.










בעח בית משפט שלום 12470-05/18 מרדכי לישע נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 04/06/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים