Google

מופק סלימאן גדיר - מועצה מקומית ביר אל מכסור

פסקי דין על מופק סלימאן גדיר | פסקי דין על מועצה מקומית ביר אל מכסור

49498-04/17 א     20/06/2018




א 49498-04/17 מופק סלימאן גדיר נ' מועצה מקומית ביר אל מכסור








בית משפט השלום בקריות



ת"א 49498-04-17 גדיר נ' מועצה מקומית ביר אל מכסור




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופטת
פנינה לוקיץ


תובע

מופק סלימאן גדיר


נגד

נתבעת
מועצה מקומית ביר אל מכסור




פסק דין


חרף הגשת תצהיר התובע, שעל הגשתו הוריתי כבר בהחלטה מיום 19.2.18, התחזקה התרשמותי הברורה כי מדובר בתביעה המקדימה את זמנה, ודינה להימחק כאשר לתובע תעמוד הזכות לחדשה בכל מועד לאחר שיוסדרו זכויותיו במקרקעין מושא התביעה.

התביעה הינה לפיצוי התובע בגין שימוש שנעשה על ידי הנתבעת, כטענתו שלא כדין, במקרקעין שבבעלותו והם חלק מחלקה 10 בגוש 10361 המצוי בשטח השיפוט של הנתבעת, וזאת בדרך של "הזזת תוואי דרך" למקרקעין הנ"ל ללא הסכמת התובע.

על אף שהתביעה הוגשה עוד בחודש 4/17 עד היום לא הצליח התובע להצביע על קיומן של זכויות במקרקעין ובעיקר לא על היקפן או "מיקומם" בחלקה, מקום בו מדובר בחלקה הרשומה במושע, ולטובת התובע רשומות זכויות ב-2,879 מ"ר, כאשר על מלוא זכויות אלו רשומות הערות אזהרה לטובת אנשים אחרים.

התובע טוען כי מלבד הזכויות הרשומות, הוא יהא זכאי, לכשיסתיים הליך אחר המתנהל בבית המשפט המחוזי באשר להסדרת הזכויות במקרקעין בשטח השיפוט של הנתבעת להירשם כבעלים של 6,033 מ"ר נוספים.

לאור טענת הנתבעת כי מכתב התביעה והמסמכים שצורפו לא ניתן ללמוד על קיומן של זכויות במקרקעין לתובע, בוודאי שלא על היקפם הנטען או על זכותו בשטח מסויים במקרקעין (שאליו נטען כי "הוזז תוואי הדרך"), ולפיכך כתב התביעה אינו מגלה עילה, הוריתי על הגשת תצהיר התובע לצורך הבהרת הבסיס לטענותיו בדבר קיום זכויות במקרקעין.

כפי שציינתי לעיל, האמור בתצהיר מביא למסקנה הברורה כי מדובר בתביעה המקדימה את מועדה, שכן לעת הזו אין התובע יכול להצביע על קיומן של זכויות במקרקעין כנטען על ידו, אלא דווקא היפוכו של דבר, ולפיכך גם אין כל טעם לקבוע את התיק להוכחות.

מהתצהיר עולה ברורות כי התובע "פועל" להסרת הערות האזהרה הרשומות על זכויותיו הרשומות, וזאת לטענתו, לאחר שההערות נרשמו רק על מנת לאפשר לזכאים על פיהן לקבל משכנתאות מבלי שהן משקפות עסקת מכר של המקרקעין. מעבר לכך שטענה זו מצביעה, לכאורה, על ביצוע מעשה שיש בו משום מרמה כלפי מאן דהוא, הרי שכל עוד ההערות רשומות והתובע לא נקט פעולה משפטית (בין אם בהסכמת בעלי האזהרות ובין אם בנקיטת הליך משפטי בבית המשפט המחוזי שהוא המוסמך לדון בטענות מעין אלו), ברי כי המשתקף מהרישום בעת הזו הינו כי לתובע אין
זכויות רשומות במקרקעין, או ליתר דיוק, זכויותיו הרשומות כפופות לזכויות של הזכאים עפ"י הערות האזהרה.

באשר ליתרת הזכויות הנטענות, הרי שהתובע סומך טענתו זו על מכתב שנתן בידו עו"ד עואודה, מי שמנהל את פרויקט הסדרת המקרקעין בכפר ביר אל מכסור, וממנו עולה כי "עם סיום ההליך" (הליך ההסדרה המתנהל בפני
בית המשפט המחוזי – פ.ל.), שני מגרשים בחלקה אמורים להירשם על שמו של התובע.

ברור לכל כי מכתב זה אינו מעיד על קיום זכויות במקרקעין, אלא לכל היותר על זכאות עתידית המותנית בתוצאות הליך משפטי אחר
המתנהל בביהמ"ש המחוזי ואשר הצדדים אינם יכולים לנקוב במועד צפוי להשלמתו (שכן ברור לחלוטין כי הוא נתקל בקשיים רבים ולפיכך הוא מתנהל כבר שנים ארוכות).

מכל האמור לעיל עולה כי לעת הזו אין התובע יכול להצביע על קיומן של זכויות במקרקעין, ומכאן שגם אינו יכול להצביע על קיומה של עילה לתבוע דמי שימוש או כל פיצוי אחר מהנתבעת. לפיכך אינני מוצאת מקום לקבוע את התיק להוכחות שכן שאלת הבעלות במקרקעין היא סוגייה בסיסית שבלעדיה לא ניתן לתבוע דמי שימוש במקרקעין או כל פיצוי אחר, ובית משפט זה אינו מוסמך, עניינית לדון בסוגיה זו, המצויה בסמכות בית המשפט המחוזי.

גם באם היה נטען (אך לא נטען) כי בית המשפט יכול לדון בה "אגב אורחא" אציין כי בהיותה סוגייה בסיסית לצורך הקמת עילה, אין מקום שבית המשפט ידרש לה "אגב אורחא", מקום שתלוי ועומד הליך בבית המשפט המחוזי לפחות לגבי הזכויות שאינן רשומות. ניהול ההליך כאן עלול להביא להכרעות סותרות בסוגייה זהה, או לתוצאות לא מותאמות באשר לבעלי הזכויות במקרקעין.

לפיכך אני מורה על מחיקת התביעה מאחר והיא אינה מגלה עילה בעת הזו.

בנסיבות הענין ומאחר והמחיקה נעשתה בשלב מוקדם של ההליך כאשר גם הנתבעת מסכימה שיש להמתין לתוצאת ההליך בבית המשפט המחוזי, ומאחר ואין במחיקה משום קביעה כי אין בסיס לטענות התובע כלפי הנתבעת, אלא רק שהקדימו את זמנן, אין צו להוצאות.

ניתן היום, ז' תמוז תשע"ח, 20 יוני 2018, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 49498-04/17 מופק סלימאן גדיר נ' מועצה מקומית ביר אל מכסור (פורסם ב-ֽ 20/06/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים