Google

יהושע שבת - יעל רוזנצוויג, איי.די.איי.חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על יהושע שבת | פסקי דין על יעל רוזנצוויג | פסקי דין על איי.די.איי.חברה לביטוח |

17531-09/17 תאמ     01/07/2018




תאמ 17531-09/17 יהושע שבת נ' יעל רוזנצוויג, איי.די.איי.חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בכפר סבא


01 יולי 2018
תא"מ 17531-09-17 שבת נ' רוזנמווחג ואח'




בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר


תובע

יהושע שבת


נגד

נתבעות
1.יעל רוזנצוויג
2.איי.די.איי. חברה לביטוח
בע"מ





פסק דין


1.
תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 10.4.2017 ברח' עלי הכהן בבני ברק. התובע טוען לנזקים בסך כולל של 6,723 ₪, בגין עלות תיקונים, שכר שמאי ועגמת נפש.

2.
המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים.

3.
אין חולק כי מדובר בכביש חד סטרי, בו יש בקטע קצר מקומות חניה אלכסוניים בימין הדרך, ואל אחד מהם התכוונה הנתבעת 1 להיכנס. קטנוע התובע נסע מאחוריה, וברגע בו נעה ימינה מצא עצמו מימינה, פגע ברכב, ונפל.

4.
התובע טוען כי הפנייה של הנתבעת היתה פתאומית, וכי לא התכוון לעקוף אותה מימין, אלא שמצא את דרכו חסומה לפתע על ידי רכבה, צפר, היא הסיטה את רכבה שמאלה, ואז פגע בה בדלת ונפל.

5.
הנתבעת טוענת, כי נסעה לאט, בחיפוש אחר מקום חניה, כי אכן ראתה את הקטנוע מאחוריה, כי אותתה ובדקה במראה לפניה פניה, וכי רק התחילה את התנועה ימינה, כשהקטנוע חלף מימינה, בניסיון עקיפה, פגע לה במראה, והמשיך עד שנפל לפני חזית רכבה. לדבריה, לא תבעה אותו שכן לא היו לה מלוא פרטיו, אלא רק מספר טלפון, אלא שהוא התחמק מלשוחח איתה.


6.
לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים, וראיתי גם את תמונות הכביש, אני סבור שדין התביעה להידחות. את גרסת התובע לא אוכל לקבל בשלמותה, באשר גם האופן בו תאר הוא את הפגיעה אינו מתיישב עם כוונה שלו להמשיך לנסוע מאחורי רכב התובעת (זאת לבד מכך שמדובר בנהיגה לא שכיחה בקרב רוכבי קטנועים). מסתבר הרבה יותר, גם לפי תיאורו של התובע, כי ניסה לעקוף את רכב הנתבעות מימין, ולא צפה את תנועתה ימינה.

7.
אמנם, אילו הייתי דן בנזקי רכב הנתבעות יכול והייתי מייחס אשם תורם משמעותי לנתבעת 1, עקב כך שלא היתה מודעת לקטנוע שמימינה, אולם שעה שאני דן בנזקי הקטנוע, דומה שלכל היותר ניתן להטיל אחריות חלקית על הנתבעת, וזאת גם אם נאמץ את גרסת התובע במלואה (למעט ההערות דלעיל); אלא, שגרסת הנתבעת מסתברת לא פחות משלו, ונסיעתה האיטית, לפי גרסתה, אמורה היתה להכינו לאפשרות של כניסה לחניה מימין, גם בלא איתות, והוא לא אמור היה למצוא את עצמו מופתע, עובר משום מה מימין הרכב, ומאבד את השליטה על הקטנוע.

8.
משכך, משגרסת התובע לא הוכחה כמסתברת יותר מגרסת הנתבעת, ומאחר שאפילו לפי גרסתו לכל היותר אחריותה חלקית – אין מנוס, כאמור, אלא לדחות את התביעה.

9.
התביעה נדחית בזה, אפוא. בנסיבות, עם זאת, אינני עושה צו להוצאות.


ניתן היום,
י"ח תמוז תשע"ח, 01 יולי 2018, בהעדר הצדדים.









תאמ בית משפט שלום 17531-09/17 יהושע שבת נ' יעל רוזנצוויג, איי.די.איי.חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 01/07/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים