Google

מנורה מבטחים ביטוח בע"מ שם טוב כהן - עבד אל קאדר עסלי

פסקי דין על מנורה מבטחים ביטוח בע"מ שם טוב כהן | פסקי דין על עבד אל קאדר עסלי

7915-01/17 תאמ     02/07/2018




תאמ 7915-01/17 מנורה מבטחים ביטוח בע"מ שם טוב כהן נ' עבד אל קאדר עסלי








בית משפט השלום בחדרה



תא"מ 7915-01-17 מנורה מבטחים ביטוח בע"מ נ' אל קאדר

תא"מ 40999-04-17 עסלי נ' כהן ואח'



בפני

כבוד השופט
יעקב גולדברג

התובע
ת בתיק 7915-01-17 והנתבעת בתיק 40999-04-17

הנתבע בתיק 40999-04-17
מנורה מבטחים ביטוח בע"מ
שם טוב כהן
ת.ז. 11826047


נגד

הנתבע בתיק 7915-01-17
עבד אל קאדר עסלי
ת.ז.026277293


פסק דין


לפניי שתי תביעות שעניין נזקי רכוש שנגרמו בתאונת דרכים שאירעה ביום 17.4.2016 בכביש 5 לכיוון מזרח. הדיון תביעות אוחדו בהתאם להחלטה מיום 1.1.2018.
1.
התביעה בתיק 7915-01-17 היא תביעת שיבוב שהגישה מנורה, מבטחת רכב מ.ר. 36-004-34, שבו נהג מבוטח התובעת. סכום התביעה 52,594 ₪, בהתאם לסכום תגמולי ביטוח ששולמו למבוטח בין הנזק למכוניתו. הרכב המבוטח הוכרז רכב באובדן גמור ("טוטאל לוס").
2.
התביעה בתיק 40999-04-17 היא תביעת בעלי הרכב האחר שהיה מעורב בתאונה – משאית מ.ר. 60-956-57 שאליה היה מחובר נגרר מ.ר. 97-062-00. במשאית נהג מר עבד עלקאדר עסלי. סכום התביעה 9,752 ₪ והיא מורכב מפיצוי על נזק על פי חוות דעת שמאי בסך 6,197 ₪, החזר שכר טרחת שמאי בסך 555 ₪ ופיצוי על עגמת נפש וטרחת התובע בסך 3,000 ₪. הנזק לנגרר היה בחלקו האחורי הימני.
3.
למען הנוחות תיקרא התביעה בתיק 7915-01-17 "תביעת מנורה" והתביעה בתיק 40999-04-17 תיקרא "תביעת עסלי".

גרסות הצדדים בכתבי הטענות
4.
גרסת מנורה ושם טוב היא כי מר שם טוב נסע כדין בנתיב נסיעתו ואז סטתה המשאית שבה נהג עסלי והנגרר שהיה מחובר אליה פגע בצד השמאלי הקדמי של רכב שם טוב והדף אותו לגדר ההפרדה.
לכתב התביעה צורפה הודעת הביטוח נושאת תאריך 17.4.2016 החתומה על ידי מר שם טוב. בהודעת הביטוח נכתב: "נסעתי בנתיב אמצעי. לפתע תוך כדי נסיעה, משאית שנסעה לפני סטתה מנתיב נסיעתה ופגעה עם הפינה של העגלה בכנף קדמי שמאלי (צד הנהג) נזרקתי לצד גדר ההפרדה".
5.
גרסת עסלי היא כי הנתבע, אשר הגיע מכיוון נתיבי איילון והיה צריך להשתלב בכביש, סטה שמאלה לנתיב נסיעתו של עסלי ופגע בחלקו האחורי של הנגרר. לכתב התביעה מטעם עסלי צורפה הודעה לחברת הביטוח מיום 1.5.2016, אשר כמפורט בה, דווחה טלפונית. בהודעת
הביטוח נכתב : "רכב צד ג' פגע ברכבי מאחור.

עדויות הצדדים
6.
בתיק נשמעו עדויות שני הנהגים, ללא עדים נוספים.
7.
מר עסלי
חזר על גרסתו וציין כי אורך משאיתו והנגרר ביחד הוא למעלה מ- 18 מטר. עסלי העיד כי נסע בנתיב השני משמאל (השלישי מימין, כהגדרתו) ורכב שם טוב נסע מימין לו. עסלי הציג לבית המשפט, בהסכמה, צילום טכוגרף המצביע על כך שבעת התאונה היתה מהירות נסיעתו 80 קמ"ש. לטענתו, אם המשאית היתה סוטה ימינה, היה הודף את רכב שם טוב לכיוון ימין, אך בפועל רכב שם טוב נעצר בסמוך לגדר ההפרדה משמאל. עוד הצביע עסלי על תמונות הפגיעה בנגרר (מוצגים ת/1, ת/2) שבהן ניתן לראות, לשיטתו, כי הפגיעה היא פגיעת מעיכה.
8.
בחקירתו הנגדית העיד מר עסלי כי המשאית היתה מבוטחת ביטוח מלא, אולם הנגרר היה מבוטח ביטוח חובה בלבד. עסלי העיד כי ראה במראה את רכבו של שם טוב כאשר זה סטה לנתיב נסיעת משאיתו. עסלי העיד כי תיקן את הנגרר במסגרייה בבאקה אלע'רביה אך טרם שילם ועל כן אין בידיו קבלה.
9.


מר שם טוב
העיד כי נסע במהירות 80-90 קמ"ש וכי התאונה אירעה כמה שניות לאחר שהשתלב בכביש. מר שם טוב העיד כי השתלב בנתיב האמצעי ולא בנתיב הימני ביותר כיוון שבהמשך הדרך הנתיב הימני מוביל לכיוון רעננה ואילו הוא רצה לנסוע בנתיב האמצעי המוביל לכיוון פתח תקווה. מר שם טוב העיד כי "אני נסעתי ישר והרגשתי שרכב משמאלי פוגע בי... ראיתי משהו שחור שמגלח אותי" (עמ' 6, ש' 10 ואילך). כאשר נשאל בחקירתו הנגדית באיזה שלב ראה את המשאית סוטה לעברו השיב כי ראה את המשאית סוטה לנתיבו רק לאחר שהרגיש את הפגיעה ברכבו. שם טוב העיד כי לאחר שהמשאית פגעה בו ניסה לאזן את עצמו וכך הסביר כיצד נעצר בצד שמאל, כאשר רכב התובע, כנטען, הדף אותו לימין. כאשר התבקש להסביר את דבריו בהודעת הביטוח לפיהם "נזרקתי לגדר ההפרדה" השיב כי התכוון לומר שלא הצליח לאזן את הרכב ולכן הגיע לצד שמאל בסמוך לגדר ההפרדה.

דיון
10.
באשר לסוגיית האחריות לתאונה, עדיפה בעיני גרסת עסלי על פני גרסת שם טוב.
11.
מבחינת זירת התאונה, אין חולק כי עסלי נסע לכיוון ישר בעוד ששם טוב היה בעיצומה או בסמוך לאחר השתלבות בכביש שבו נסע עסלי. שם טוב העיד כי לא ראה כלל את משאיתו של עסלי עד לרגע הפגיעה ועדות זו אינה מתיישבת עם זירת התאונה ואף לא עם השכל הישר, בהתחשב בכך שאורך משאית עסלי 18 מטרים ורכב שם טוב נפגע כתוצאה מהמגע עם חלקו האחורי של הנגרר. קשה ליישב את טענת שם טוב לפיה התאונה אירעה לאחר אזור ההשתלבות של הירידה מנתיבי איילון עם עדותו כי לא ראה את משאית עסלי עד רגע הפגיעה. כזכור, שם טוב העיד כי התאונה אירעה כמה שניות לאחר שהשלים את ההשתלבות ונסע ישר. ככל שכך היה מצב הדברים קשה להבין כיצד שם טוב לא הבחין במשאית באורך 18 מטרים הנוסעת לפניו בנתיב שלידו. את טענתו שלא ראה את המשאית ניתן ליישב טוב יותר עם גרסת עסלי, לפיה התאונה אירעה טרם ששם טוב השלים את ההשתלבות לתוך כביש 5.
12.
יתירה מזו, גם הסבריו של שם טוב לעניין נסיבות עצירתו בצד שמאל של הדרך אינם קוהרנטיים ומקשים על קבלת גרסתו, מה גם שהעיד כי התכוון להשתלב לנתיב האמצעי ולא לנתיב הימני, כיוון שרצה להגיע לפתח תקווה.
13.
לא הובאה כל ראייה לפיה עסלי נהג במהירות בלתי סבירה וגם שם טוב לא טען זאת בעדותו. רישומי הטכוגרף, אשר הוצגו בהסכמה, תורמים משקל נוסף לקבלת גרסת עסלי, אם כי יודגש, כי גם ללא ממצא זה, גרסת עסלי עדיפה בעיני על גרסת שם טוב, מן הטעמים שפורטו לעיל, העומדים בזכות עצמם.
14.
סיכומו של דבר
, הראיות בתיק מובילות למסקנה כי האחריות לתאונה רובצת על שם טוב. נגזר מכך שדין תביעת השיבוב של מנורה להידחות ודין תביעת עסלי להתקבל, לפחות בכל הקשור לאחריות לתאונה.
15.
באשר לרכיבי הנזק, אני מקבל את טענת התובע עסלי בכל הקשור לנזק לנגרר, כמפורט בחוות דעת השמאי וכן את רכיב שכר הטרחה ששולם לשמאי. באשר לטענת עסלי לעגמת נפש וטרחה, אני מעריך את הנזק בר הפיצוי שספג עסלי בהקשר זה ב- 500 ₪ וזאת בהתאם לנהוג בפסיקה ביחס לראשי נזק אלה.
16.
הנתבעים בתביעת עסלי ישלמו לתובע סך 7,253 ₪ בתוספת שכר טרחת עו"ד בסך 1,500 ₪ בצירוף מע"מ כדין וכן ישיבו לעסלי סכומים ששילם עבור אגרת בית משפט.

ניתן היום,
י"ט תמוז תשע"ח, 02 יולי 2018, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 7915-01/17 מנורה מבטחים ביטוח בע"מ שם טוב כהן נ' עבד אל קאדר עסלי (פורסם ב-ֽ 02/07/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים