Google

זיטלני מנחם עבודות חשמל יצחק - מאיה דגן

פסקי דין על זיטלני מנחם עבודות חשמל יצחק | פסקי דין על מאיה דגן

9082/04 א     18/09/2005




א 9082/04 זיטלני מנחם עבודות חשמל יצחק נ' מאיה דגן




3
בתי המשפט

א 009082/04
בית משפט השלום חיפה
18/09/2005
תאריך:
כב' השופט ר. חדיד

בפני
:

זיטלני מנחם עבודות חשמל יצחק

בעניין:
התובע
חמו שי

ע"י ב"כ עו"ד
- נ ג ד -
מאיה דגן
הנתבעת
לסרי ברק

ע"י ב"כ עו"ד
פסק דין
1. התובע מבקש לחייב את הנתבעת בתשלום סך של 3,000 ש"ח בגין המחאה מס' 5443537, זמן פרעון 23/3/03 אשר משכה הנתבעת לפקודתו וחזרה באי פרעון הואיל והחשבון עליו נמשכה הוגבל (להלן: "השיק").

2. התביעה החלה עם הגשת השיק לביצוע בלשכת ההוצל"פ. הנתבעת הגישה התנגדות לביצוע השיק ומשהתקבלה התנגדותה העניין הועבר להליך של סדר דין מהיר.

3. התובע ביצע עבודות חשמל בבית מאפה אשר בזמנים הרלוונטים לתביעה נוהל על-ידי הנתבעת ובעלה. בהתאם להסכמה אליה הגיעו הצדדים, היה על התובע לשדרג מערכת החשמל ולהגדיל את הזרם מ- 25 אמבר ל- 63 אמבר בתמורה לתשלום סך של 12,000 ₪. לכיסוי התמורה משכה הנתבעת לפקודת התובע ארבע המחאות על סך של 3,000 ש"ח כל אחת. שתיים מתוך אותן המחאות נפרעו, אף כי באיחור, המחאה אחת הופקדה על-ידי התובע בחשבון הבנק שלו, חזרה באי פרעון והבנק פועל לגבייתה וההמחאה הרביעית היא ההמחאה נשוא התביעה.

4. לטענת הנתבעת, התובע לא הגיש תוכניות החשמל שהיה עליו להגיש לחברת החשמל ובהתאם לכך לא אושרה הגדלת זרם החשמל כפי שסוכם בין הצדדים. הואיל ובהתאם להסכמה אליה הגיעו הצדדים, כטענת הנתבעת, השיק נשוא התביעה הינו בגין הגשת תוכניות החשמל לחברת החשמל, והואיל ואותן תוכניות לא הוגשו, התובע אינו זכאי לקבל תמורתו.

מאידך, לטענת התובע, הוא ביצע את כל עבודות החשמל להן התחייב ,אולם, משלא שולמה לו התמורה עליה הוסכם בין הצדדים, 12,000 ש"ח, הוא נמנע מהגשת תוכניות החשמל לחברת החשמל ומקל וחומר לא הוגדל זרם החשמל בבית העסק של הנתבעת. כן נטען כי בהתאם להזמנת העבודה אשר הוציא התובע, עלות הכנת והגשת תוכניות החשמל הינו בסך של 600 ש"ח בתוספת מע"מ עליו ולא 3,000 ש"ח, כטענת הנתבעת.

5. בדיון אשר התקיים בתביעה העידו התובע והנתבעת.

6. טענת הנתבעת כאילו השיק נמשך בגין הכנת והגשת תוכניות החשמל לחברת החשמל, נטענה בעלמא ללא כל פירוט ומבלי שנתמכה באסמכתא כלשהי. יתרה מכך, בחקירת הנתבעת התגלה כי הקשר העיקרי עם התובע התקיים באמצעות בעלה ואשר, לדבריה היא, מתמצא יותר בעבודות חשמל (שם, עמ' 8 שורה 1 לפרוטוקול הדיון). על אף זאת הנתבעת לא טרחה להזמין את בעלה למתן עדות במשפט.

בהתאם להלכה הפסוקה, בעל דין הנמנע מהזמנת עד הנמצא בשליטתו העשוי לתמוך בגרסתו, יוצר במחדלו את החזקה כי לו נשמעה עדותו של העד, היא הייתה תומכת בגרסת הצד שכנגד (ראה רע''א 55/89 קופל בע''מ נ. טלקאור, פ''ד מד(4) עמ' 596, 602).

7. מאידך, התובע מבסס טענתו בדבר שווי הכנת והגשת תוכניות החשמל על הזמנת עבודה מס' 1282 מיום 1/9/02, נספח ג' לתצהירו. אומנם נכון, הזמנה זו אינה חתומה על-ידי הנתבעת או בעלה ,אולם, התובע לא נחקר לעניין זה ועל כן אין לומר כי גרסתו הופרכה.

8. בחקירתו הותיר התובע עליי רושם אמין וזאת בניגוד לרושם המתקבל מעדות הנתבעת אשר, מחד גיסא טענה כאילו היא מצוייה בקשר שהיה בין התובע לבין בעלה, ומאידך גיסא היא לא ידעה לענות על מספר שאלות עליהן נשאלה בקשר לאותן שיחות וסיכומים שנערכו בין שניהם (שם, עמ' 8 שורה 4 לפרוטוקול הדיון).

9. העובדה כי הנתבעת לא נתנה הוראה לביטול השיק על אף כשלון התמורה המלא בגינו, כטענתה, ולאור העוןבדה כי השיק חזר באי פרעון, מאחר והחשבון ממנו נמשך הוגבל בתקופה בה מצבה הכלכלי, כהודאתה היא, היה קשה (שם, עמ' 9 שורה 24 לפרוטוקול הדיון), כל אלה תומכים בגרסת התובע כנגד גרסת הנתבעת.

10. כאמור, התובע מודה כי נמנע מהגשת תוכניות החשמל לצורך הגדלת הזרם בעסק של הנתבעת ובעלה וכי בגין הכנת אותן תוכניות והגשתם הוא היה זכאי לקבל סך של 600 ש"ח בתוספת מע"מ עליו. משלא הגיש התובע אותן תוכניות לחברת החשמל, אין הוא זכאי לקבל תמורתן.

11. לאור כל האמור לעיל, אני מקבל את התביעה באופן חלקי ולפיכך התובע רשאי להמשיך בהליכי ההוצל"פ נגד הנתבעת עד לסך של 2,240 ש''ח (ליום פרעון השיק) במסגרת תיק הוצל"פ מס' 02-088-95-04-4 אשר נפתח לצורך ביצוע השיק.

כמו כן, הנתבעת תשלם לתובע הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של 1,500 ש"ח בתוספת מע"מ עליו וכן בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק על הוצאות המשפט מיום הוצאתן ועל שכ"ט עו"ד מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

המזכירות תמציא העתק

פסק דין
זה לב"כ הצדדים.

ניתן היום י"ד באלול, תשס"ה (18 בספטמבר 2005) בהעדר הצדדים.
ר. חדיד
, שופט
קלדנית: אורלי שרון








א בית משפט שלום 9082/04 זיטלני מנחם עבודות חשמל יצחק נ' מאיה דגן (פורסם ב-ֽ 18/09/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים