Google

בר-אור קרופניאק ריקי רבקה, פישל שלמה קרופניאק - הכונס הרשמי מחוז חיפה

פסקי דין על בר-אור קרופניאק ריקי רבקה | פסקי דין על פישל שלמה קרופניאק | פסקי דין על הכונס הרשמי מחוז חיפה

37956-06/16 פשר     13/07/2018




פשר 37956-06/16 בר-אור קרופניאק ריקי רבקה, פישל שלמה קרופניאק נ' הכונס הרשמי מחוז חיפה








בית המשפט המחוזי בחיפה



פש"ר 37956-06-16 קרופניאק
נ' כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון ואח'

פש"ר 37938-06-16 בר אור קרופניאק
נ' כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני



בפני

כב' השופט נאסר ג'השאן

בעניין:
פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980
להלן: "הפקודה"

בעניין:

בר-אור קרופניאק
ריקי רבקה
פישל שלמה
קרופניאק
להלן: "החייבים"

ובעניין:
הכונס הרשמי מחוז חיפה
להלן: "הכונ"ר"

ובעניין:
עו"ד רועי זאבי
להלן: "המנהל המיוחד"


החלטה

1.
בפני
י בקשת החייבים להורות על הפחתת צו התשלומים החודשי מסך 400 ₪ לסך של 250 ₪ עבור כל אחד מהחייבים.

2.
החייבים בני זוג, הורים ל-3 קטינים, מתגוררים בדירת השייכת ל-"עמידר" ומשלמים דמי שכירות חודשיים בסך 385 ₪. צו לכינוס נכסי החייבים ניתן ביום 22.09.2016 בגין חובות מוצהרים של החייב בסך 172,649 ₪ ל-5 נושים, וחובות של החייבת בסך של 158,545 ₪ ל-10 נושים. במסגרת צו הכינוס הושת על החייבים צו תשלומים בסך 250 ₪ החל מיום 01.11.2016.

3.
ביום 12.03.2018 התקיים דיון בעניינם של החייבים ובמהלכו הוריתי על העלאת צו התשלומים לסך 400 ₪ עבור כל אחד מן החייבים החל מחודש 6/2018 וזאת בשל העובדה כי החייבת אינה ממצה את כושר השתכרותה.

4.
ביום 11.06.2018 הגישו החייבים את הבקשה שבנדון. במסגרת הבקשה נטען כי חל שינוי נסיבות מאז ההחלטה מיום 12.03.2018 המצדיק היעתרות לבקשה. נטען כי החייב פוטר לאחרונה מעבודתו והוא מקבל דמי אבטלה בסך 3,442 ₪. נטען כי למרות ניסיונותיו של החייב למצוא עבודה, אך מצבו הבריאותי אינו מאפשר לו לעבוד בכל עבודה. עוד נטען כי החייב הופיע בפני
הועדה לבדיקת כושר מטעם לשכת התעסוקה ועקב בעיות קרדיולוגיות ואורתופדיות נקבעו לו הגבלות. באשר לחייבת נטען כי גם היא אינה מסוגלת לעבוד ונקבעה לה נכות מטעם המוסד לביטוח לאומי בשיעור 28%.

5.
המנהל המיוחד בתגובתו התנגד לבקשה. במסגרת תגובתו טען כי באשר לחייבת לא הוצגו כל נתונים חדשים שיש בהם להצביע על שינוי נסיבות כלשהו ביחס למצבה הרפואי. בנוסף לזאת החייבת לא הציגה אישורים מהמל"ל או מרופא תעסוקתי באשר להעדר כושר השתכרות;

באשר לחייב טען המנהל המיוחד לא ברור מה מצבו התעסוקתי של החייב כיום (כחודשיים לא פיטוריו). מעבר לאמור המגבלה התעסוקתית שנקבעה לחייב הנה חלקית בלבד, כאשר הפחתת צו התשלומים בענייננו תפגע הן בנושיו והן בחייב עצמו אשר צריך לפעול נמרצות על מנת להשתלב במעגל העבודה. בנוסף לזאת נטען כי לא עולה מהמסמכים שהוצגו החמרה במצבו הרפואי של החייב, כאשר הבעיות הנ"ל ליוו אותו לאורך השנים בהן עבד עד שפוטר.

המנהל המיוחד ביקש בתגובתו להורות לחייב להשיב את ההמחאות שקיבל מהמעסיק לידי המעסיק, וזאת על מנת שהמעסיק ישלם לחייב את יתרת דמי ההבראה ויתרת ימי החופשה המגיעים לו; וכן ביקש ליתן הוראות למעביד להעביר את כספי פיצויי הפיטורין לקופת הכינוס.

6.
בתשובתם לתגובת המנהל המיוחד חזרו החייבים על האמור בבקשתם והוסיפו כי למרות בעיותיה הרפואיות החייבת עושה מאמצים למצוא עבודה שתתאים למצבה. נטען עוד כי החייב טרם השתלב בכל עבודה, ולאחרונה מצבו הרפואי הוחמר כאשר נקבע לו ניתוח להחלפת ירך וזאת כדי לשפר את יכולתו להשתלב במעגל העבודה. החייבים עוד טענו כי הועברו לחשבונו של החייב מהמעסיק תשלומים בגין ימי החופשה וההבראה שמגיעים לו וכן הועבר לו תשלומי פיצויים וזאת לאחר חתימה על הסכם פשרה עם המעביד. נטען כי החייב לא הבין כי מדובר בתשלום עבור פיצויי פיטורים, אי לכך נהג הוא בתום לב.

7.
לאחר עיון בבקשה, בתגובה ובתשובה נחה דעתי כי דין הבקשה להידחות. ראשית יצוין, כי אין באמור בבקשה כל שינוי נסיבות המצדיק לשנות מהחלטתי מיום 12.03.2018 באשר לחייבת, אשר במסגרתה קבעתי כי: "אפילו אניח כי החייב ממצה כושר השתכרותו, אינני יוכל להתעלם מכך כי החייבת אינה עושה כן. החייבת לא סובלת מנכות בשיעור גבוה, והיא יכולה לעבוד, ולו במשרה חלקית דבר אשר יוסיף לקופת התא המשפחתי מספר אלפי שקלים". לא הובא בבקשה כל נימוק מדוע יש להפחית מצו התשלומים בעניינה מלבד הטענה שאינה עובדת, אשר קיבלה התייחסות במסגרת החלטתי הנ"ל.

8.
יתרה מזאת, שני החייבים כיום אינם ממצים את פוטנציאל השתכרותם כאשר מתקיימים הם מקצבת אבטלה וזאת לטענתם בשל מצבם הבריאותי של שניהם כאשר לא הוצג כל מסמך מאת רופא תעסוקתי המוכיח כי כושר עבדותם של שני החייבים נפגע. על כן, התשלום החודשי של החייבים נגזר מכושר עבודתם אשר אינו ממוצה. לפיכך, אף אם החייב פוטר מעבודתו לאחרונה, עליו לעשות כל מאמץ ולנסות להשתלב בשוק העבודה במשרה שתתאים למגבלותיו הרפואיות, ותניב לו לכל הפחות שכר שהנו בגובה שכר המינימום, וזאת על מנת לעמוד בחובת תום הלב. וזאת בשים לב לאמור בהחלטת הוועדה לבדיקת כושר אשר קבעה כי החייב נמצא מתאים לעבודה, אך חלות עליו מגבלות המונעות ממנו ביצוע פעילויות מסוימות.

9.

נוכח האמור, הבקשה להפחתת צו התשלומים נדחית אפוא.

10.
באשר לכספי הפיצויים אשר הועברו לחשבונו של החייב, לאור העובדה כי מדובר בכספים בלתי מוגנים שעתידים להיות מוקנים, לאחר הכרזת החיי כפושט רגל, לקופת הפש"ר, הנני קובע כי על החייב להעביר את הסכום שהתקבל לידיו בגין פיצויי פיטורים לקופת הפש"ר וזאת תוך 30 ימים.



ניתנה היום, א' אב תשע"ח, 13 יולי 2018, בהעדר הצדדים.










פשר בית משפט מחוזי 37956-06/16 בר-אור קרופניאק ריקי רבקה, פישל שלמה קרופניאק נ' הכונס הרשמי מחוז חיפה (פורסם ב-ֽ 13/07/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים