Google

איילה גרדר שגיב, רוני גרסון, מיכאל לב־טוב ואח' - יעקב (קובי) מור, ישראל מהדב שרגד, חנה רפופורט ואח'

פסקי דין על איילה גרדר שגיב | פסקי דין על רוני גרסון | פסקי דין על מיכאל לב־טוב ואח' | פסקי דין על יעקב (קובי) מור | פסקי דין על ישראל מהדב שרגד | פסקי דין על חנה רפופורט ואח' |

56293-11/15 א     17/07/2018




א 56293-11/15 איילה גרדר שגיב, רוני גרסון, מיכאל לב־טוב ואח' נ' יעקב (קובי) מור, ישראל מהדב שרגד, חנה רפופורט ואח'








בית משפט השלום בירושלים


ת"א 56293-11-15 לב־טוב ואח'
נ' רפופורט ואח'






מספר בקשה:
19

בפני

כבוד השופט
אמיר דהאן

המבקשים
1
.
איילה גרדר שגיב

2
.
רוני גרסון

3
.
מיכאל לב־טוב

4
.
אהרון דוד גרדר־שגיב

5
.
דניה לב־טוב פירו

6
.
חיה לב טוב

7
.
אורנה לב־טוב כהן

8
.
עירית גרדר


נגד

המשיבים
1. יעקב (קובי) מור
2. ישראל מהדב שרגד
3. חנה רפופורט
4. דוד רפפורט






החלטה

בפני
י בקשת התובעים לתיקון כתב התביעה, אל מול התנגדותם של הנתבעים.
טענות הצדדים
התובעים טענו כי מתוך כתב ההגנה וההודעה לצד ג' של הנתבעים עלה מידע חדש, אשר לפיו חולקה הדירה נשוא כתב התביעה ל־5 יחידות דיור, וכן נבנתה קומת גלריה ללא היתר, כאשר האחראי לבנייה הוא ישראל שרגד מהדב. משום כך, ביקשו התובעים להוסיף את ישראל שרגד מהדב כנתבע, וכן להרחיב את פירוט עבודות הבנייה שבוצעו בבניין.
עוד התבקשה תוספת של סעד סילוק־יד, ולחילופין סעד של פיצוי בגין ירידת ערך או עשיית עושר ולא במשפט, ובהתאמה לכך, תיקונו של סכום התביעה.
הנתבעים 1 ו־2 טוענים כי אין להתיר חלק מן התיקון. בתגובה מפורטת מוסרים הנתבעים כי אינם מתנגדים להוספת ישראל שרגד מהדב כנתבע בתיק. לעניין העילות הנוספות אין התייחסות, אך הם מתנגדים להגדלת סכום התביעה מן הטעם שמדובר בטענות סתמיות, שאינן נתמכות בראיות.
הנתבע 3 והצדדים השלישיים ביקשו וקיבלו הארכת מועד להגשת תגובתם, אך לא הגישו את התגובה. מן הבקשה להארכת המועד עולה כי מדובר בכתב תביעה מתוקן שלישי במספר, כאשר בכול פעם שנראה לתובעים כי מתווסף מידע נוסף קמים הם ומתקנים את כתב התביעה, דבר הגורם לסרבול והוצאות, לא כול שכן כאשר מבוקשת הגדלה פי 8 של סכום התביעה. הנתבע 3 וצדדי ג' ציינו כי ישנו הליך נוסף, "הדומה להליך דנן", אשר אמור היה להידון בין הצדדים ביום 07/06/18, אלא שפרטי ההליך לא צוינו.
היום הוגשה תגובה לבקשה לתיקון כתב התביעה מטעם הנתבע יעקב מורו, טעמי ההתנגדות לא ברורים, ובפרט מקום שבו מוגשת בקשה נרחבת מאוד להוסיף פרטים על כתבי הטענות. עצם הגדלת הסכום אינה מהווה כל עילה עצמאית להתנגדות.

דיון והכרעה
עיון בכתב התביעה המקורי מיום 29/11/15 מצביע על כך שטענת ביצוע עבודות ללא היתר עלתה כבר אז, וכך גם הוספת קומה, העלולה להביא לפגיעה בערך הבניין, לרבות נזק לרכוש המשותף עוד עלה מכתב התביעה חוסר בהירות בנוגע לנזקים – חוסר בהירות זה טבעי ומובן, מקום שבו מתבצעים המעשים המהווים את עילת התביעה במקרקעין השייכים לאחר.
כתב ההגנה אשר העלה עניינים אלה הוגש רק בחודש 01/18 ולפיכך ניתן לקבל בהבנה את הצורך שעלה בתיקון כתב תביעה בחודש 03/18.
בית המשפט השתכנע כי התיקון דרוש על מנת לדון באופן יעיל במחלוקות בין הצדדים וכשם שיש מקום להוספת בעלי דין (ולכך הנתבעים 1 ו-2 אינם מתנגדים) כך יש להעלות את העילות הנוגעות למעשיהם של אותם בעלי דין נוספים.
הבקשה לתיקון כתב תביעה מתקבלת.
אילולא עוררו הנתבעים התנגדות אשר אינה במקומה היו זוכים לקבל את הוצאותיהם אך נוכח נימוקי ההתנגדויות והיקפן לא מצא בית המשפט מקום לחייב את התובעים בהוצאות בגין תיקון כתב התביעה.

ניתנה היום, ה' אב תשע"ח, 17 יולי 2018, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 56293-11/15 איילה גרדר שגיב, רוני גרסון, מיכאל לב־טוב ואח' נ' יעקב (קובי) מור, ישראל מהדב שרגד, חנה רפופורט ואח' (פורסם ב-ֽ 17/07/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים