Google

מיכאל חרפונסקי - דניאל עמוס גואטה, מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

פסקי דין על מיכאל חרפונסקי | פסקי דין על דניאל עמוס גואטה | פסקי דין על מנורה מבטחים ביטוח |

8463-05/18 תק     29/07/2018




תק 8463-05/18 מיכאל חרפונסקי נ' דניאל עמוס גואטה, מנורה מבטחים ביטוח בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בנתניה


29 יולי 2018
ת"ק 8463-05-18 חרפונסקי נ' גואטה ואח'




בפני

כב' הרשם הבכיר אורן כרמלי


תובע

מיכאל חרפונסקי


נגד


נתבעים

1.דניאל עמוס גואטה
2.מנורה מבטחים ביטוח בע"מ




פסק דין


1.
בפני
י תביעת התובע בהליך של תביעה קטנה בשל נזק לרכבו. לטענתו עת נסע ממושב גאולים לכיוון נתניה, בדרכו עבר בצומת פרדסיה. בהגיעו לצומת הגיח לטענתו הנתבע 1 מכיוון פרדסיה מבלי לתת לו זכות קדימה ופגע ברכבו בחלק האחורי ימני. בשל כך סטה רכבו שמאלה והוא פגע עם הפגוש הקדמי ברכב צד ג' שעמד בנתיב הנגדי וביקש לפנות שמאלה לכיוון פרדסיה.
מכאן לטענתו אחריות הנתבעים לתאונה ולנזקיו הן במוקד של דופן ימין והן במוקד הקדמי השמאלי.

2.
מנגד טוען הנתבע 1 שהגיע מפרדסיה והחל בתנועה איטית לכיוון הצומת, אלא שאז הגיח התובע במהירות והשתפשף על רכבו וסטה שמאלה לעבר רכב צד ג' שהיה במקום. מכאן לטענתו הוא אינו אחראי לתאונה ובוודאי שלא למלוא נזקיה.

המחלוקת היא באשר לאחריות לתאונה ולהיקף הנזק.
על-פי הוראת תקנה 15(ב) לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), תשל"ז-1976, משמדובר בתובענה בהליך של תביעות קטנות, יהיה פסק הדין מנומק באופן תמציתי.

דיון ומסקנות
:
3.
אין מחלוקת שהתובע נסע בכביש הראשי מכיוון גאולים. אין גם מחלוקת שהנתבע הגיע מכיוון פרדסיה, היה צריך להשתלב בכביש בו נסע התובע והיה מחוייב ליתן לו זכות קדימה על-פי תמרור שהיה במקום. הנתבע 1 אישר בעדותו בפני
י כי לאחר שעצר התחיל לצאת בנסיעה איטית לתוך הצומת. הנתבע העיד שבאותו שלב הגיע התובע.
אין מחלוקת שהנתבע היה צריך ליתן זכות קדימה. עיון במפת גוגל כפי שזיהו הצדדים את מקום התאונה בדיון, מעלה כי שדה הראייה מספיק פתוח מכיוון נסיעתו של התובע כך שהנתבע היה צריך לראות את התובע מתקרב לפני שנכנס לצומת.
גם אם התובע הוא שהשתפשף על רכבו של הנתבע 1 ובשל כניסתו של הנתבע לצומת נדרש לסטות שמאלה, מדובר באחריות של הנתבע 1 שהפריע למהלך התקין של הנסיעה של התובע בכביש.

מכאן אני מוצא אחריות של הנתבע 1 לתאונה.

4.
באשר לנזק, אביו של הנתבע 1 אישר כי כשהגיע למקום ראה שיש שריטה עמוקה ברכב התובע (עמ' 3, ש' 21). יש בכך כדי לאשר את הנזק לדופן ימין של רכב התובע.
באשר לנזק בצד שמאל של רכב התובע, הנתבע 1 עצמו אישר שכחלק מהתאונה סטה התובע לצד שמאל ופגע ברכב צד ג' בנתיב הנגדי. בנסיבות אלה לא ניתן לשלול גירסתו של התובע לנזק שנגרם לו בחלק שמאלי קדמי כתוצאה מהסטייה.
ואולם, התובע העיד כי רכש את הרכב בסך של 10,000 ₪ ולפיכך נזקו הוא בגובה הפסד זה
ולא בגובה מחיר המחירון של הרכב.

5.
באשר לרכיבי הנזק, יש לפצות את התובע על עלות הרכב שהוכרז אובדן מוחלט על-פי עלותו (10,000 ₪). מסכום זה יש לנכות את שרידי הרכב (800- ₪). על הסכום יש להוסיף שכ"ט שמאי (877 ₪).
אין פיצוי בגין התייעצות עם עורכי דין תכליתו של בית המשפט לתביעות קטנות הוא לייתר הליכי משפט מסורבלים, להפוך את ההליך למהיר וזול ומשכך גם לייתר צורך בייעוץ בידי עורך דין. אף סדרי הדין בבית המשפט לתביעות קטנות גמישים מתוך הנחה שבעלי הדין אינם נעזרים בכל ייעוץ משפטי מקצועי לצורך ניהול תביעתם. המחוקק בחר במפורש שלא לאפשר ייצוג בבית המשפט לתביעות קטנות בידי עורכי דין. פסיקת הוצאות משפט בגין רכיב של 'ייעוץ משפטי' מכניסה ב"דלת האחורית" מעורבות של עורכי דין בניהול ההליך בבית המשפט לתביעות קטנות, מקום בו היתה כוונת המחוקק שלא תהיה מעורבות כזו, הגם שלא אסר התייעצות עם עורך דין קודם להגשת התביעה (ראו להשוואה: ת"ק (ראשל"צ) 45479-12-10 סיונוב נ' מלון ליאונרדו ים המלח (2011); ת"ק (חדרה) לוי נ' אפודי (2014); ת"ק (ת"א) 31251-01-10 מגאנג'י נ' מימון (2010))

התובע הגיש תביעתו גם בגין הוצאות תחבורה למשך 10 חודשים. בדיון בפני
י טען כי עד היום טרם רכש רכב חלופי. אין מקום לפיצוי בגין רכיב זה של התביעה. ראשית סכום התביעה בגין רכיב לא הוכח בכל ראייה שהיא. מעבר לכך ממילא מדובר בנזק עקיף רחוק שאין מקום לפצות בגינו (סע' 76 לפקודת הנזיקין), בייחוד שעה שהתובע לא פעל עד היום להקטנת נזקו.

תוצאה
:
6.
מכל האמור אני מחייב את הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2 לשלם לתובע 10,077 ₪ בתוספת 850 ₪ הוצאות משפט. הסכום ישולם תוך 30 ימים מהיום.

מי מהצדדים שאינו מרוצה מתוצאת פסק הדין רשאי לפנות תוך 15 ימים מהיום לבית המשפט המחוזי בלוד ולבקש רשות להגיש ערעור על פסק הדין.


ניתן היום,
י"ז אב תשע"ח, 29 יולי 2018, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 8463-05/18 מיכאל חרפונסקי נ' דניאל עמוס גואטה, מנורה מבטחים ביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 29/07/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים