Google

ליאור כהן זאדה - הראל חברה לביטוח בע"מ, פריים-ליס ניהול ציי רכב בע"מ, שניידר משה

פסקי דין על ליאור כהן זאדה | פסקי דין על הראל חברה לביטוח | פסקי דין על פריים-ליס ניהול ציי רכב | פסקי דין על שניידר משה |

26152-09/17 תאמ     06/08/2018




תאמ 26152-09/17 ליאור כהן זאדה נ' הראל חברה לביטוח בע"מ, פריים-ליס ניהול ציי רכב בע"מ, שניידר משה








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 26152-09-17 כהן זאדה נ' הראל חברה לביטוח בע"מ
ואח'



לפני
כבוד השופטת סיגל דומניץ סומך


התובע:

ליאור כהן זאדה


נגד


הנתבעים
:

1.הראל חברה לביטוח בע"מ

2.פריים-ליס ניהול ציי רכב בע"מ

3.שניידר משה


פסק דין



1.
לפני תביעה שעניינה תאונת דרכים מיום 21.9.16 בין כלי רכב נושא מס' רישוי 52-937-59 לבין כלי רכב נושא מס' רישוי 67-752-13.

2.
על פי הנטען בכתב התביעה, ביום 21.9.16 עת נהג התובע ברכבו בכביש 40 בסמוך לכניסה לנמל התעופה בן גוריון, בעודו נוסע בנתיב הימני, רכב הנתבעים יצא לעקיפה מימין מהנתיב השמאלי ופגע ברכבו. כתוצאה מהפגיעה נגרמו לרכב התובע נזקים המתוארים בחוות דעת השמאי אשר צורפה לכתב התביעה.

3.
בכתב ההגנה נטען כי בעוד רכב הנתבעים פונה ימינה לשדה התעופה בן גוריון מתוך תחנת הדלק הסמוכה, הגיח רכב התובע במהירות עקף מימין וגרם באשמתו הבלעדית לתאונה.

4.
בדיון לפני העיד התובע אשר תיאר את אירוע התאונה. לדבריו בבוקר התאונה סביב השעה 8:00-8:30, פנה לתחנת הדלק הסמוכה לשדה התעופה בן גוריון על מנת לתדלק, ועם סיום התדלוק החל לפנות ימינה בנתיבו לכיוון היציאה מתחנת הדלק. בעודו נוסע בנתיב הימני הגיח רכב הנתבעים ופגע בחלקו הקדמי של רכבו. התובע הדגים את אופן קרות התאונה באמצעות מכוניות משחק. התובע הוסיף והסביר כי ביציאה מתחנת הדלק ישנם שני נתיבים. האחד בפני
יה ימינה, הנתיב בו הוא נסע והשני להשתלבות בכיכר. התובע הסביר כי ככל הנראה נהג הנתבעים ביקש לעקוף רכב שלפניו בנתיב השמאלי וכך פגע ברכבו.

5.
מטעם הנתבעים העיד נתבע 3 אשר ציין כי נסע ברכבו ביציאה מתחנת הדלק וביקש לפנות ימינה אל כיוון שדה התעופה. הנתבע ציין כי לא תידלק בתחנת הדלק, אלא עקף דרך התחנה פקק שהיה לפני כיכר התנועה. לדבריו, כאשר ביקש לפנות ימינה בדק שהכביש פנוי ובמהלך פנייתו ימינה רכב התובע הגיע במהירות ונפגע מטמבון רכב הנתבע. הנתבע הדגים את אופן אירוע התאונה באמצעות רכבי משחק. הנתבע ציין כי לא ראה את רכב התובע במראת הצד שלו ואף הוסיף והסביר כי רכבו היה רכב מסוג טנדר בו המראה צרה. הנתבע ציין כי היו איתו ברכב נוסע ונוסעת.

6.
מטעם הנתבעים העיד בנוסף העד שישב ברכב הנתבעים, מר ישראלי עזרא. העד ציין כי ישב ברכב הנתבעים במושב הקדמי הסמוך לנהג. העד ציין כי בשלב מסוים החליט נהג הרכב לפנות ימינה ולעבור את הרכב שלפניו מצד ימין. כאשר החל הנהג בפני
יה ימינה הבחין העד ברכב התובע שנוסע מימין לרכב הנתבעים וצעק לנהג שיזהר ואז רכב הנתבעים פגע ברכב התובע.

7.
הצדדים חלוקים באשר לנסיבות קרות התאונה ובאחריות לה. לאחר ששמעתי את טענות הצדדים ואת עדיהם, עמדתי על נסיבות קרות התאונה ועיינתי בכתבי הטענות על נספחיהם ובמסמכים שהוצגו לפני בדיון, הגעתי לכלל מסקנה כי האחריות לקרות התאונה מוטלת על הנתבעים. להלן נימוקיי.

8.
התובע העיד כי נסע בנתיב הימני וביקש לפנות ימינה ביציאה מתחנת הדלק לכיוון שדה התעופה בן גוריון ובעודו נוסע בנתיבו פנה לכיוון רכבו בפתאומיות רכב הנתבעים, אשר עמד אותה עת בנתיב השמאלי לכיוון הכניסה לכיכר התנועה. הנתבע הודה בעדותו כי ביקש לפנות ימינה לכיוון שדה התעופה בן גוריון וכי לא ראה את רכב התובע, בין היתר כי במראת רכבו טווח הראיה הוא צר. עדותו של העד מטעם הנתבעים אשר ישב בסמוך לנתבע 3 בעת קרות התאונה וראה את רכבו של התובע מגיע מימין לרכב הנתבעים, תומכת בעדותו של התובע ובגרסתו כי רכב הנתבעים נסע בצדו השמאלי של הכביש ובשלב מסוים ביקש לעקוף את הרכב שנוסע לפניו והחל בפני
ה ימינה ואז פגע ברכב התובע. מיקום הנזקים ברכבים תומך אף הוא בגרסת התובע.

9.
מהדברים עולה כי רכב התובע נסע כל העת בנתיבו בצדו הימני של הכביש ואילו רכב הנתבעים הוא זה שביקש לעקוף את הרכב שלפניו ולסטות לכיוון חלקו הימני של הכביש, ובמהלך פנייתו ימינה לצורך ביצוע העקיפה פגע ברכב התובע.

10.
לפיכך הגעתי למסקנה, כי רכב הנתבעים נושא באחריות לקרות התאונה, נוכח התפרצותו לנתיב הנסיעה של רכב התובע.

11.
נוכח האמור לעיל, אני מחייבת את הנתבעים ביחד ולחוד לשלם לתובע סך של
10,019 ש"ח
בתוספת הפרשי הצמדה מיום הגשת התביעה ועד התשלום המלא בפועל ובתוספת אגרת משפט ששולמה ושכ"ט עו"ד בסך של 1,800 ₪.


בהיעדר הוכחה להפסד, אין מקום לפיצוי בגין הנזקים הנוספים הנתבעים.

הסכומים ישולמו בתוך 30 יום מהיום.

המזכירות תשלח עותק מפסק הדין לצדדים.

ניתן היום,
כ"ה אב תשע"ח, 06 אוגוסט 2018, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 26152-09/17 ליאור כהן זאדה נ' הראל חברה לביטוח בע"מ, פריים-ליס ניהול ציי רכב בע"מ, שניידר משה (פורסם ב-ֽ 06/08/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים