Google

גיא בן דור, ספי בן דור, משה פריגן ואח' - מי החולה - אגודה שיתופית חקלאית להספקת מים ביסוד המעלה בע"מ (מ.א)

פסקי דין על גיא בן דור | פסקי דין על ספי בן דור | פסקי דין על משה פריגן ואח' | פסקי דין על מי החולה - אגודה שיתופית חקלאית להספקת מים ביסוד המעלה בע"מ (מ.א)

26773-08/18 א     13/08/2018




א 26773-08/18 גיא בן דור, ספי בן דור, משה פריגן ואח' נ' מי החולה - אגודה שיתופית חקלאית להספקת מים ביסוד המעלה בע"מ (מ.א)












בית המשפט המחוזי בנצרת
ת"א 26773-08-18 בן דור ואח'
נ' שיתופית חקלאית 570029645


13 אוגוסט 2018


בפני

כב' השופט הבכיר שאהר אטרש
המבקשים:

1
.
גיא בן דור

2
.
ספי בן דור

3
.
משה פריגן
4
.
אביהו הרדי
5
.
מישל ברקאי
ע"י ב"כ עוה"ד זיו לאטי ואח'



נגד

המשיבה
:
מי החולה - אגודה שיתופית חקלאית להספקת מים ביסוד המעלה בע"מ (מ.א.570029645)


החלטה


1.
לאחר עיון בנימוקי הבקשה ונספחיה, לא שוכנעתי כי מוצדק בנסיבות המפורטות בבקשה ליתן סעד ארעי/זמני במעמד צד אחד.

2.
המבקשים עותרים למתן צווי מניעה ארעיים, במעמד צד אחד, האוסרים על המשיבה לקדם הכנת התנגדות לפי חוק התכנון והבניה בנוגע לתכנית מתאר כוללנית מס' ג/23255 ולהגישה לועדה המחוזית לתכנון ולבניה, וכן האוסרים על המשיבה לממן מכספה את הכנת והגשת ההתנגדות.

3.
בנימוקי הבקשה הודגש, כי ההתנגדות עתידה להיות מוגשת "מכוח החלטת וועד ההנהלה פסולה, משוללת סמכות וחסרת תום –לב שהתכנסה ביום 10.7.18 לערך, בה הוחלט על הגשת ההתנגדות, מבלי שלאגודה יש סמכות לכך עפ"י הדין ותקנון האגודה...".


המבקשים טוענים כי מדובר בהחלטה "פסולה, לא חוקית, לא סבירה, לא ראויה ואינה לטובת האגודה ולטובת מרבית חברי האגודה...".


עוד נטען, כי כל פניות המבקשים ובא – כוחם לועד ההנהלה בדרישה לביטול ההחלטה או לשינויה, או לכינוס אסיפה כללית לדיון בה, לא זכו למענה. מכאן נולד הצורך, לשיטת המבקשים, בבקשה דחופה למתן צווי מניעה, שיוותרו על כנם עד לקבלת פס"ד בתביעה העיקרית, שעניינה צו הצהרתי המורה על ביטול ההחלטה בנוגע לקידום והכנת תכנית ע"י המשיבה לגבי שטח ה"שיכון" וצו מניעה קבוע שיאסור עליה לקדם את הכנת ההתנגדות והגשתה.

4.
אין בעצם הגשת התנגדות על ידי המשיבה או מי מטעמה לועדה המחוזית לתכנון ולבניה, שיש להניח כי יחלפו חודשים עד לקביעת מועד לדיון בה, כדי לגרום למבקשים נזק חמור; הגם, שנראה כי גם למבקשים עומדת הזכות להגיש את עמדתם לועדה המחוזית או לבקשה שלא לדון בהתנגדות המשיבה עד מתן החלטה אחרת. מכל מקום, דרך המלך היא שהבקשה דנן תידון במעמד הצדדים ולא במעמד המבקשים בלבד; לא שוכנעתי כי קיים חשש סביר שההשהיה שבקיום הדיון במעמד הצדדים תסכל את מתן הצו בצורה כלשהי. יתירה מזו, אין המדובר בבקשה דחופה המצדיקה קיום דיון במהלך הפגרה.

5.
בהינתן האמור, אני דוחה את הבקשה למתן צווים ארעיים במעמד צד אחד.


אני מורה למשיבה להגיש תשובה לבקשה עד ליום 30.8.2018.


המזכירות תנתב את הבקשה לפי הנהלים הרגילים.

ניתנה היום,

ב' אלול תשע"ח
,
13 אוגוסט 2018
, בהעדר הצדדים.












א בית משפט מחוזי 26773-08/18 גיא בן דור, ספי בן דור, משה פריגן ואח' נ' מי החולה - אגודה שיתופית חקלאית להספקת מים ביסוד המעלה בע"מ (מ.א) (פורסם ב-ֽ 13/08/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים