Google

שלום בן חמו ( נציגות הבית המשותף סוסקין נהריה) - י.כוכב ובניו בניה בע"מ

פסקי דין על שלום בן חמו ( נציגות הבית המשותף סוסקין נהריה) | פסקי דין על י.כוכב ובניו בניה בע"מ

51093-12/17 תק     19/08/2018




תק 51093-12/17 שלום בן חמו ( נציגות הבית המשותף סוסקין נהריה) נ' י.כוכב ובניו בניה בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בקריות



ת"ק 51093-12-17 בן חמו נ' י. כוכב ובניו בניה בע"מ


תיק חיצוני:


בפני

כבוד השופט
יוסי טורס


תובע

שלום בן חמו
(בשם נציגות הבית המשותף סוסקין 2 נהריה)


נגד


נתבע
ת

י. כוכב ובניו בניה בע"מ




פסק דין



1.
התובע הוא הבעלים של דירה המצויה בבית משותף בנהריה ובו 18 דירות והוא חבר בנציגות הבית המשותף ברחוב סוסקין 2 נהריה (להלן –
הבית המשותף
).

2.
הנתבעת היא חברה קבלנית אשר בנתה בניין מגורים בחלקה הגובלת עם הבית המשותף.

3.
לטענת התובע במהלך הבנייה נגרמו נזקים לרכוש המשותף של הבית המשותף וכל פניותיו לא הועילו. כן לא הועילה פנייה מטעם עורך דין ששכר הבית המשותף. הנזקים התבטאו בלכלוך של פסולת בנייה על שטחים משותפים ושבירת שלושה לוחות אבן בחומה החוצצת בין שתי החלקות. היות ומדובר בנזק לרכוש המשותף, הגיש התובע אישור דיירי הבניין להגשת תביעה זו בשמם. ומשכך, יש לראות את נציגות הבית המשותף כתובעת הנכונה ואת התובע כנציגה.

4.
הנתבעת טוענת כי מדובר בתביעה קנטרנית וכי לא הייתה מודעת לקיומה של בעיה כלשהי לאחר שניקתה את הלכלוך והחליפה את לוחות האבן, שקיבלה מהדיירים.

5.
בתגובה טען התובע כי נושא הלכלוך מניח את דעתו כיום, אך ביקש שיבוצעו תיקונים בנושא לוחות האבן, אשר בוצעו לשיטתו שלא כראוי. בעניין זה לא ביקש התובע להחליפם, אלא לנקות ולשפשף את הבטון שמסביב, כפי שנראה בתמונות שהוצגו. התובע טען כי הוא עותר להשבת ההוצאות שנדרשו לצורך פנייה באמצעות עורך דין לנתבעת (2,030 ₪) וכן פיצוי בגין תקופה בת שנה בה נותר הלכלוך ברכוש המשותף.

6.
במהלך הדיון הסכימו הצדדים שהנתבעת תפעל לנקות את לוחות האבן מהבטון ולאחר מכן כל צד ימסור דיווח על המצב ויטען טענותיו ביחס לשאלת הפיצוי הראוי, אם בכלל.

7.
התובע הודיע כי התיקון לא בוצע כראוי ואף נגרם נזק רב יותר והגיש תמונות כראיה. הנתבעת הגישה תגובה ובה טענה כי פעלה לניקוי החומה. הנתבעת הדגישה כי הסיבה שמדובר באריחים בעלי גוון שונה, נעוצה בכך שאלו אריחים שסיפקו דיירי הבית המשותף. הנתבעת הוסיפה וטענה כי מדובר בכפיות טובה, שכן היא פעלה לטובת דיירי הבית המשותף ללא כל תמורה. יצוין כי התמונות שצירפה הנתבעת נסרקו בשחור לבן ובקשתי להעביר למזכירות תמונות בצבע, לא זכתה למענה.

8.
לאחר שעיינתי בטענות הצדדים ובראיות שהציגו, נחה דעתי כי הוכח ברמה הנדרשת שהנתבעת גרמה נזק לחומה הגובלת בין שתי החלקות. בעניין זה העיד התובע ועדותו נמצאה אמינה עלי. כן, מדובר בנזק סביר והגיוני לאור העבודה הנרחבת שבוצעה בחלקה הסמוכה. מעיון בתמונות אכן ניתן לראות כי מדובר בלוחות אבן שונים, אך אלו סופקו על ידי דיירי הבניין המשותף ויש להניח אפוא כי שינוי הגוון היה מקובל עליהם. בכל מקרה, התובע טען כי אין לו טענות בנושא, אלא רק בנושא הבטון שמסביב ללוחות, לגביו קיימת כאמור מחלוקת אם הניקוי בוצע כראוי. עיינתי בתמונות שצירף התובע ודומה כי ניקוי הבטון גרם כתמים בצבע חלודה שיצריכו ניקוי שוב.

9.
מקובל עלי כי הבית המשותף זכאי לפיצויים שישקפו את התקופה בה היה חלק מהרכוש המשותף מלוכלך בכתמי בטון ותוצרי בנייה. בעניין זה הוגשו תמונות לתיאור הנזק. מדובר בתקופה בת כשנה ונתון זה מקובל עלי לאור עדות התובע שהייתה אמינה עלי. כן, זכאי הבית המשותף להחזר הוצאות ששולמו לעו"ד עבור כתיבת מכתב התראה (2,030 ₪). בנוסף, יש לפסוק פיצוי בגין הכתמים שעל החומה, אם כי מדובר בסכום מתון יחסית. הפיצוי הראוי עבור מכלול הנזקים וההוצאות יוערך על ידי בסכום כולל.

10.
סיכומו של דבר שאני מקבל את התביעה ומחייב את הנתבעת לשלם לנציגות הבית המשותף (ולא לתובע אישית) סך של 4,500 ₪ וכן הוצאות משפט בסך 800 ₪. הסכומים ישולמו בתוך 30 יום, שאחרת יישאו הפרשי הצמדה כדין עד לתשלום בפועל.






ניתן להגיש בקשת רשות ערעור בתוך 15 יום לבית המשפט המחוזי בחיפה.

המזכירות תמציא את פסק הדין לצדדים.


ניתן היום,
ח' אלול תשע"ח, 19 אוגוסט 2018, בהעדר הצדדים.













תק בית משפט לתביעות קטנות 51093-12/17 שלום בן חמו ( נציגות הבית המשותף סוסקין נהריה) נ' י.כוכב ובניו בניה בע"מ (פורסם ב-ֽ 19/08/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים