Google

שלום מזעקי - חברת בינוי ופיתוח ארץ ישראל רמת קדרון, חב' בנייני מ.י. גינדי הנדסה ופיתוח בע"מ, משה גינדי ואח'

פסקי דין על שלום מזעקי | פסקי דין על חברת בינוי ופיתוח ארץ ישראל רמת קדרון | פסקי דין על חב' בנייני מ.י. גינדי הנדסה ופיתוח | פסקי דין על משה גינדי ואח' |

45181-11/16 א     06/09/2018




א 45181-11/16 שלום מזעקי נ' חברת בינוי ופיתוח ארץ ישראל רמת קדרון, חב' בנייני מ.י. גינדי הנדסה ופיתוח בע"מ, משה גינדי ואח'








בית משפט השלום באשקלון



ת"א 45181-11-16 מזעקי נ' חברת בינוי ופיתוח ארץ ישראל רמת קדרון
ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
13

בפני

כבוד השופט
עידו כפכפי


מבקשי/תובע

שלום מזעקי


נגד

משיבים/נתבעים
1. חברת בינוי ופיתוח ארץ ישראל רמת קדרון
2. חב' בנייני מ.י. גינדי הנדסה ופיתוח בע"מ
3. משה גינדי
4. יגאל גינדי
5. משה ויגאל גינדי בוני ערים בע"מ


החלטה

1.
בהמשך לקדם המשפט האחרון, לאחר שהוגשו תצהירי הצדדים, עותר התובע להתיר לו להגיש חוות דעת שמאית להוכחת הנזק הנטען בכתב התביעה. כתב התביעה עוסק בטענה כי נמנעה מהתובע האפשרות לרכוש מגרש שנמכר לו לפני שנים על ידי הנתבעים, וכי נזקו של התובע הוא שוויו של מגרש דומה היום.


בקדם המשפט האחרון בית המשפט העיר, כי מעבר לקושי בעילת התביעה בנסיבות העניין, נדמה כי התובע לא הציג ראיות מספיקות להוכחת גובה הנזק. בעקבות הערות אלו התובע עותר לצרף חוות דעת.


הנתבעת מתנגדת מטעמים דיוניים בעיקר ומהטעם כי הוספת חוות דעת תסרבל ותייקר ההליך שלא לצורך.

2.
לאחר עיון בטענות הצדדים מצאתי כי יש לאפשר לתובע לצרף לראיותיו חוות דעת. הפניית התובע לקטע מחוות דעת שצורפה לכתב התביעה אינה תחליף לחוות דעת להוכחת שיעור הנזק הנטען. קדם משפט נועד לעורר קשיים של הצדדים ואין מניעה להתיר השלמת ראיות מעין אלה למרות שהוגשו כבר תצהירי הצדדים.


לא מדובר בהרחבת חזית לאור עילת התביעה והסעדים המפורטים בה וללא חוות דעת לא יוכל התובע להוכיח את ראש הנזק העיקרי בתביעה. על כן הנזק שייגרם לתובע מדחיית בקשתו עולה על אי הנוחות של הנתבעים מאישור צירוף חוות דעת בשלב זה.


על כן אני מתיר לתובע להגיש חוות דעת מטעמו וזאת עד ליום 15.10.18.


במידה והנתבעים יבקשו להגיש חוות דעת נגדית יעשו כן עד ליום 15.12.18.

לא מצאתי מקום לפסוק הוצאות בגין הבקשה ובמידה ויסתבר כי הגשת חוות הדעת סרבלה את ההליך שלא לצורך, יבוא הדבר לידי ביטוי בפסיקת ההוצאות בתום ההליך.





ניתנה היום, כ"ו אלול תשע"ח, 06 ספטמבר 2018, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 45181-11/16 שלום מזעקי נ' חברת בינוי ופיתוח ארץ ישראל רמת קדרון, חב' בנייני מ.י. גינדי הנדסה ופיתוח בע"מ, משה גינדי ואח' (פורסם ב-ֽ 06/09/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים