Google

ופיקה מוחמד נעמה - אנואר מחמוד דבאח

פסקי דין על ופיקה מוחמד נעמה | פסקי דין על אנואר מחמוד דבאח

4659/01 א     13/04/2002




א 4659/01 ופיקה מוחמד נעמה נ' אנואר מחמוד דבאח




בתי המשפט
א 004659/01
בית משפט השלום קריות
13/05/2002
תאריך:
כב' השופטת, ס. נשיא, בית - נר אביטל

בפני
:
ופיקה מוחמד נעמה

בעניין:
תובע/ת/ים
בוקאעי אמין

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
1 . אנואר מחמוד דבאח

2 . ראאד פריד נעים עומר

נתבע/ת/ים
עו"ד דבאח כמאל

ע"י ב"כ עו"ד
פסק דין
(נתבע 1)

התובעת עותרת לחייב את נתבע 1 לשלם לה חוב שהוא חב לה בגין דברי מזון שנטל מעסקה. כתב התביעה נסמך על כרטסת ניהול חשבונות שצורפה.

מטעם התובעת העיד אביה, שניהל את העסק. האב העיד כי הכרטסת, עליה נסמכת התביעה, נערכה ע"י נכדו על סמך כרטיסיות, שנרשמו בזמן אמת. הכרטיסיות הושמדו והנכד, שביצע את הרישום, לא הובא להעיד. עוד סיפר אבי התובעת כי בנו חיג'אזי היה מוכר בחנות והוא התבקש לגבות כסף מלקוחות בזמן שזו פעלה, עד לסגירה.

נתבע 1 העיד כי מעולם לא רכש בהקפה בחנות התובעת. בסביבות שנת 1995 פנה אליו חיג'אזי, אחיה של התובעת, וביקש לרכוש את רכבו תמורת סכום של 3,500 ₪. עפ"י הצעת חיג'אזי, מחיר הרכב ישולם במוצרי מזון שיטול נתבע 1 מהחנות. נתבע 1 עשה קניות בסך 1,500 ₪ והיתרה בסך 2,000 ₪ שולמה לו במזומן ובשיקים של לקוחות החנות. משקיבל נתבע 1, לאחר שנים, פניה מעו"ד לתשלום חוב המכולת, פנה לחיג'אזי וגם לאביו והאב אמר כי אם חיג'אזי יאשר הסיפור לא יעמוד על תביעתו.

האב אישר כי נתבע 1 סיפר לו את גירסתו אך למרות זאת האב לא טרח להביא לעדות את בנו חיג'אזי והטעם שנתן הוא כי דבר הדיון נודע לו מספר ימים קודם לכן.

גירסת נתבע 1 אמינה עלי באופן מוחלט ואני מעדיפה אותה על פני גירסת האב. הימנעות האב מלהביא כעד מטעמו את בנו חיג'אזי, על אף שידע זה מכבר על גירסת נתבע 1, מחזקת את הסברה כי אילו הובא חיג'אזי לעדות היה תומך בגירסת נתבע 1. לא ניתן לסמוך על כרטסת ניהול החשבונות, שהוברר כי נרשמה במועד אחד ע"י הנכד, על סמך פתקאות נעלמות. העדרם של רישומי המקור והנמעות התובעת מלהעיד את מבצע הרישום, לא מאפשרות ליתן משקל כלשהו לרישום עליו נסמכת התביעה.

עד התביעה אישר כי בנו חיג'אזי מכר בחנות, עפ"י גירסת נתבע 1, שאמינה עלי, חלק מתמורת הרכב שולמה בשיקים של לקוחות החנות, ולא היתה סיבה לנתבע 1 לחשוב שמא חיג'אזי מועל בכספי אחרים. גם לבית המשפט אין סיבה לסבור כך, שכן, כאמור, נמנעה התובעת להביא לעדות את חיגא'זי, שהוא בן, אח ובהישג יד.

אשר על כן החלטתי לדחות את התביעה ולחייב את התובעת לשלם לנתבע 1 הוצאות בסך 350 ₪, שישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

ניתן היום ב' בסיון, תשס"ב (13 במאי 2002) בהעדר הצדדים.

בית - נר אביטל
, שופטת
ס.נשיא בימ"ש שלום








א בית משפט שלום 4659/01 ופיקה מוחמד נעמה נ' אנואר מחמוד דבאח (פורסם ב-ֽ 13/04/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים