Google

יאסר מגיס - בנק הפועלים בע"מ, מועצה אזורית מטה אשר, בנק מזרחי טפחות בע"מ

פסקי דין על יאסר מגיס | פסקי דין על בנק הפועלים | פסקי דין על מועצה אזורית מטה אשר | פסקי דין על בנק מזרחי טפחות |

10/18 רעצ 78-     15/10/2018




רעצ 78-10/18 יאסר מגיס נ' בנק הפועלים בע"מ, מועצה אזורית מטה אשר, בנק מזרחי טפחות בע"מ








בית משפט השלום בעכו



רע"צ 78-10-18 מגיס נ' בנק הפועלים בע"מ
ואח'




תיק חיצוני: 5003070915






בפני

כבוד השופטת
אביגיל זכריה


מבקש/חייב:

יאסר מגיס
באמצעות הלשכה לסיוע משפטי


נגד

משיבים/זוכים
:
1. בנק הפועלים בע"מ
2. מועצה אזורית מטה אשר
3. בנק מזרחי טפחות בע"מ






החלטה



בפני
י בקשת רשות ערעור על החלטת כבוד רשמת ההוצאה לפועל (גב'
בולוס, להלן - כב' הרשמת) מיום 25.7.18 (להלן - ההחלטה).
בהחלטה נעתרה כב' הרשמת לבקשת החייב להכריז עליו כחייב מוגבל באמצעים תוך שהיא מתנה זאת בהפקדת תשלום ראשוני על סך 1,500 ₪ ובתשלום חודשי שוטף על סך 500 ₪ לחודש והכול במסגרת החלטה מנומקת ומפורטת שסקרה את בקשת החייב ואת הנתונים הכספיים שהוצגו על ידו.

החייב טוען בבקשתו כי טעתה כב' הרשמת עת קבעה כי בשים לב לכך שמדובר בתיק איחוד שני יש להצביע על נסיבות מיוחדות המצדיקות היעתרות לבקשה ולעמדתו הטלת הסכום הראשוני מגלמת מעין "עונש" שאין לו מקום.
עוד נטען כי כב' הרשמת לא נתנה דעתה לנסיבות המיוחדות אשר הובילו לפיזור תיק האיחוד השני, לרבות הליך פלילי שננקט נגדו ואשר הביא לכך שהיה שרוי במעצר בית.
עוד נטען כי כל הנתונים הכספיים הרלבנטיים הוצגו וכי יש לבטל את ההתניה שעניינה הסכום הראשוני. עוד נטען כי כב' הרשמת לא שקלה את מכלול השיקולים המתבקשים והנדרשים בנסיבות העניין ולחלופין טעתה בהפעלת שיקול הדעת.
לאחר עיון בבקשת רשות הערעור ובהחלטת כב' הרשמת מיום 25.7.18 - שהיא ההחלטה היחידה העומדת לבחינה במסגרת זו- הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להידחות וזאת אף מבלי להידרש לתגובת המשיבים .
בשים לב לתוצאה אליה הגעתי הנחתי כי הרע"צ הוגש במועד הקבוע בדין.
להלן הנימוקים.

עיון בהחלטה המפורטת מעלה כי הנתונים האישיים והכספיים שהוצגו על ידי החייב נבחנו במסגרת ההחלטה בקפדנות ובדקדקנות. ההוצאות השונות, שיעור החוב והתנהלות המבקש צוינו בהחלטה באופן ברור ומפורט. עוד נתנה כב' הרשמת דעתה לחוב הכולל ב – 4 תיקי ההוצאה לפועל הפתוחים כנגד החייב העומד על סך של כ – 157,000 ש"ח.
עוד נתנה כב' הרשמת דעתה על הנתון כי מדובר בתיק איחוד
שני
על כל המשתמע מכך ועל היעדר פירוט מספק לסוגיות שונות עליהן עמדה היא בהחלטתה ולהיקף שיקול הדעת השמור לרשם.

לאחר עיון בהחלטת כב' הרשמת לא מצאתי כי נפל בה פגם המצדיק התערבותה של ערכאת הערעור בשים לב לשיקולים שנדרשת ערכאת הערעור לשקול בהליך מסוג זה.

לא יכולה להיות מחלוקת כי עצם קביעת סכום ראשוני, וממילא צו תשלומים, מצויה במסגרת מתחם שיקול הדעת של כב' הרשמת בבואה להכריע בבקשת חייב להכריזו מוגבל באמצעים. לא מצאתי ממש בטענת המבקש כי קביעת הסכום הראשוני חוסמת דרכו של המבקש. זאת בשים לב ללשון החוק בעניין זה ולשיקול הדעת הרחב המוקנה לרשם הוצאה לפועל בבקשות מסוג זה - ובפרט באותם מקרים בהם מדובר בתיק איחוד שני
כבענייננו - והמיושם בכל מקרה לגופו והכול בשים לב לתכלית דיני הוצאה לפועל ולזכויות הזוכים, שגם לזכויותיהם יש ליתן משקל מתאים ואיזון ראוי בבקשות מהסוג הנ"ל.
עוד יצוין כי קיימת פסיקה מקבילה עניפה הסותרת את הפסיקה אליה הפנה המבקש, ר' לדוגמא רע"צ (חיפה) 33409-12-13
נויגדאת נ' חברת פרטנר תקשורת בע"מ
(פורסם בנבו, החלטה מיום 17.12.13).

סקירת ההחלטה מעלה כי נתוני המבקש והתנהלותה נבחנו לגופם כך לדוגמא לעניין אי הצגת הנתונים לגבי הפניית שכרו של המבקש, ואי הצגת מלוא הנתונים בדבר הכנסותיו והוצאותיו. עוד יצוין כי על אף היעדרם של שינוי נסיבות ו/או נסיבות אחרות הרי שכב' הרשמת
נעתרה לבקשה לפנים משורת הדין ומתוך התחשבות בעניינו של המבקש.

ממילא שיעור התשלום הראשוני, כמו גם צו התשלומים ומידת יכולת הפירעון, הינם נושאים המצויים בגדר מומחיותו המיוחדת של רשם ההוצאה לפועל ומתחם שיקול דעתו ולא בנקל תתערב בו ערכאת הערעור. ר' לדוגמא לעניין זה בר"ע 1071/03
דרור גולן נ' בנק לאומי לישראל
(החלטה מיום 2.2.03).
למעלה מן הצורך יצוין כי גם לגופו של עניין לא מצאתי כי מדובר בסכום חריג המצדיק התערבות. הסכום הראשוני (שרק עליו ביקש החייב להשיג) נפסק על הצד הנמוך באופן שאינו מצדיק עילת התערבות בנושא שכאמור ממילא מצוי בתחום מומחיות הרשמת.

אשר על כן, הבקשה למתן רשות ערעור - נדחית.

אין צו להוצאות.

המזכירות תמציא ההחלטה לצדדים ולכב' הרשמת בולוס.

ניתנה היום, ו' חשוון תשע"ט, 15 אוקטובר 2018, בהעדר הצדדים.










רעצ בית משפט שלום 78-10/18 יאסר מגיס נ' בנק הפועלים בע"מ, מועצה אזורית מטה אשר, בנק מזרחי טפחות בע"מ (פורסם ב-ֽ 15/10/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים