Google

פלוני - משטרת ישראל, ערן קוניו

פסקי דין על פלוני | פסקי דין על משטרת ישראל | פסקי דין על ערן קוניו |

11644-01/14 א     23/10/2018




א 11644-01/14 פלוני נ' משטרת ישראל, ערן קוניו








בית משפט השלום בכפר סבא



ת"א 11644-01-14 פשרל נ' משטרת ישראל
. ואח'




תיק חיצוני: עזרוני




בפני

כבוד השופטת
מרב בן-ארי


התובע:

פלוני


נגד

הנתבעים:

1. משטרת ישראל
.
2. ערן קוניו



החלטה

התנגדות התובע למוצגים מטעם הנתבעת 1.

לאחר עיון בבקשה ובתגובות אני קובעת כדלקמן:

1.
הודעתו של יואב אייל:


בתיק קיימת הודעה שמתייחסת לאירוע המעצר (המרדף שנוהל אחרי התובע) וקיים זיכרון דברים של אותו עד, המתייחס להתרחשויות בבית החולים.



התובע נקב במילים "הודעתו" של מר יואב אייל, ולא התייחס לזיכרון הדברים. יתרה מכך, גם הנתבעת לא התייחסה לזיכרון הדברים, ועל פי תגובתה, התייחסה להודעה בלבד (שכן הנתבעת ציינה בתגובתה שיואב אייל לא נכח בבית החולים, דבר שאינו עולה בקנה אחד עם זיכרון הדברים).


עיינתי בכתב התביעה. אף שההליך התמקד, לבטח בנושא הנזקים, באירועים שהתרחשו בבית החולים (השימוש בטייזר), כתב התביעה העלה טענות הנוגעות לעצם המעצר, וטענות לפיהן המעצר היה "מעצר שווא". אני ערה לכך שהתובע הורשע בדין בקשר לחלק מההתרחשויות שהיו קשורות למרדף אחר התובע, משכך, מדובר בהודעה רלבנטית לכאורה. זאת, מבלי לקבוע בתוקפם של ממצאי הכרעת הדין, בהתאם להוראות פקודת הראיות.


עם זאת, אין אפשרות להגיש הודעה של אדם כראיה לאמתות תוכנה, ללא שאותו אדם העיד במשפט ואימת אותה, ועל כן, התנגדות התובע ביחס להודעתו של אייל – מתקבלת.
2.
מסמכים הנוגעים לאירועים קודמים, להרשעות ולפסולות קודמות:


התנגדות התובע נדחית.


ראשית, מעת שהתובע טען כי המעצר היה מעצר שווא, ובהתאם למה שציינתי בסעיף 1 לעיל, הרי ראיות הנוגעות לעברו או לפסילות שהיו לו, וששימשו בסיס להתרחשויות בשטח, לאחר המרדף הנטען, הינן רלבנטיות.


שנית, טענת התובע לפיה מדובר בראיה "שמטרתה היחידה" היא להראות שלבעל הדין נטייה להתנהג שלא כדין משוללת יסוד. מדובר בתביעת נזיקין, שבה ראיות להרשעות, ובכלל, ראיות לאורח חיים כזה או אחר של הניזוק הן בליבת הערכת הנזק. ככאלו, מדובר בראיות רלבנטיות ומותרות, וכך נהוג ומקובל מקדמת דנא בתיקי נזיקין.

3.
גזר הדין:


איני רואה מניעה להגשת גזר הדין. חזית המחלוקת שגדר התובע היא רחבה, ומתייחסת לכלל האירועים, החל ממעצרו. גזר הדין הוא חלק ממסמכי ההליך הפלילי שנפתח בעקבות ההתרחשויות שקדמו למעצרו של התובע. לכן, גזר הדין עומד במבחן הרלבנטיות. מובן, שממצאים הכלולים בגזר הדין, ושאינם חלק מהכרעת הדין, אם בכלל קיימים כאלו, אינם עומדים בתנאי סעיף 42 א לפקודה.

4.
מסמכים רפואיים מעברו של התובע:


כפי שציינתי לעיל, בתביעת נזיקין אומדן הנזק מבוסס על מכלול נתוניו של התובע. טיפולים רפואיים, בעיות רפואיות שהתובע חווה בעברו, ללא כל קשר לאירוע מושא התביעה, הם נתונים רלבנטיים לאומדן הנזק. כידוע, מסמכים רפואיים מעברו של התובע מוגשים כעניין שבשגרה בתיקי נזיקין, לא להוכחת טענת נכות, אלא, בין היתר, לצורך אומדן הנזק, כמו גם בדיקת הנתונים הרפואיים העובדתיים שמסר התובע.





5.
לסיכום:


התנגדות התובע ביחס להודעתו של יואב אייל – מתקבלת.


יתר ההתנגדויות נדחות.

ניתנה היום, י"ד חשוון תשע"ט, 23 אוקטובר 2018, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 11644-01/14 פלוני נ' משטרת ישראל, ערן קוניו (פורסם ב-ֽ 23/10/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים