Google

מדינת ישראל - יצחק אברג'יל (עציר), אברהם רוחן (עציר), מאיר אברג'יל ואח'

פסקי דין על יצחק אברג'יל (עציר) | פסקי דין על אברהם רוחן (עציר) | פסקי דין על מאיר אברג'יל ואח' |

24984-07/15 פח     11/10/2018




פח 24984-07/15 מדינת ישראל נ' יצחק אברג'יל (עציר), אברהם רוחן (עציר), מאיר אברג'יל ואח'





בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו
תפ"ח 24984-07-15 מדינת ישראל
נ' אברג'יל(עציר) ואח'


לפני
כבוד השופטת גיליה רביד
, אב"ד
כבוד השופט ירון לוי

כבוד השופט שי יניב
המאשימה
מדינת ישראל

נ ג ד
הנאשמים
1. יצחק אברג'יל (עציר)

2. אברהם רוחן (עציר)

3. מאיר אברג'יל
4. ישראל אוזיפה
5. אילן בן שיטרית (עציר)
6. דוד בן שיטרית (עציר)
7. סמי ביטון (עציר) – נמחק
8. מרדכי יאיר חסין (עציר)
9. גולן אביטן
10. שמעון סבח (עציר)
11. פטריק עמוס
12. עופר בוהדנה (עציר)
13. יוסף לוי (עציר)
14. אהרן סוסן
15. משה מלול (אסיר)
16. אברהם לוקר
17. יעקב בן שטרית
18. זכריה אדרי

החלטה

לעניין בקשת עו"ד אבי כהן לבטל את ההוצאות האישיות שנפסקו כנגדו בהחלטתנו מיום 17.9.18:
החלטתנו המנומקת מיום 17.9.18 ניתנה לאחר שנשמעו טיעוני הצדדים באולם ולאחר שניתנה לעו"ד כהן הזדמנות להגיב גם לעניין ההוצאות. אין בנימוקים המפורטים בבקשה משום שינוי נסיבות, באשר אין היא מעלה עובדות או נימוקים חדשים שלא היו ידועים לנו.
נזכיר את תגובתו של עו"ד כהן לעניין האפשרות כי יוטלו עליו הוצאות אישיות: "כבודכם יכול לעשות כחוכמתו" (עמ' 6567 ש' 6 לפרוטוקול). תגובה זו מדברת בעד עצמה, ודומה כי היא ביטאה את תחושתו של עו"ד כהן עצמו במעמד הדיון, שרק חסד ייעשה עמו אם בית המשפט יסתפק בהטלת הוצאות ולא ינקוט בסנקציה החריפה יותר שלה עתרה התביעה, קרי, לראות בהתנהלותו משום ויתור על חקירת העד יוני חג'ג'. עוד נזכיר בהקשרנו, כי עו"ד כהן היה מודע היטב, מבעוד מועד, למועדי חקירתו של יוני חג'ג', לעובדה שהעד מגיע במיוחד מחו"ל לצורך כך, כמו גם לסד הזמנים של בית המשפט. עו"ד כהן היה בוודאי מודע להחלטות בית המשפט שניתנו בסוגיית חקירתו של יוני חג'ג' המורות לכל הסנגורים להיות ערוכים לחקירת העד בכל אחד מהימים הרלוונטיים, כמו להחלטה מתאריך 16.9.18 המתייחסת אליו אישית, שבה נקבע כי בתאריך 17.9.18 הוא זה שיחקור את העד. התעלמותו של עו"ד כהן מכל אלה ובחירתו שלא להתייצב לדיון ללא כל הודעה וללא הגשת בקשה מתאימה, אינה הולמת התנהגות של עורך דין בישראל, והיא מבטאת זלזול בהחלטות בית המשפט. למיותר לומר ששומה היה על עו"ד כהן להימנע מלקבוע דיון מקביל בפני
מותב אחר, ולחלופין, להגיש בקשות מתאימות, בין למותב האחר ובין למותב זה, כדי לאפשר היערכות מתאימה מבעוד מועד, למשל, על ידי שינוי סדר החקירה באופן שעו"ד כהן יחקור לפני עו"ד וייס. משמעותה המעשית של התנהלות עו"ד כהן במקרה זה הייתה לא רק בזבוז זמן שיפוטי יקר, אלא היא גררה אחריה את החובה לקיים דיונים בימים הנותרים עד לשעות הערב המאוחרות, תוך הכבדה על בית המשפט והצדדים. הטלת הוצאות אישיות במקרה שלנו היא ביטוי מתחייב (ומינימלי) לחומרה שראינו בהתנהלותו של עו"ד כהן, כמו גם לנזק שנגרם כתוצאה מהתנהלותו. הטלת הוצאות על עורך דין היא אכן צעד נדיר וחריף שראוי לו שיינקט בנסיבות מיוחדות, אלא שלצערנו הרב לא היה כל מנוס מכך. אין זה מקרה ראשון שבו עו"ד כהן מקל ראש בהחלטות בית המשפט. היינו עדים לכך לא אחת לאורך ניהול ההליך. לא נכביר מילים בעניין זה ונזכיר רק את שאירע ימים ספורים לפני שהחלטנו על השתת ההוצאות, כאשר בבוקר יום 13.9.18 לא התייצב עו"ד כהן לדיון ההוכחות ללא הודעה מראש וללא הגשת בקשה, בנימוק של דיון מקביל בפני
שופט מעצרים. לא פחות משעתיים של דיון נגזלו בשל כך. חסד נעשה עם הסנגור שלא היטלנו הוצאות כבר בהזדמנות זו, כפי שגם פורט בהחלטתנו בנושא.
סיכומו של דבר, איננו מוצאים כל נימוק והצדקה לשנות מההחלטה ולבטל את ההוצאות אשר הוטלו על עו"ד כהן.

המזכירות תשגר עותק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, ב' חשוון תשע"ט, 11 אוקטובר 2018, בהעדר הצדדים.


2 מתוך 2









פח בית משפט מחוזי 24984-07/15 מדינת ישראל נ' יצחק אברג'יל (עציר), אברהם רוחן (עציר), מאיר אברג'יל ואח' (פורסם ב-ֽ 11/10/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים