Google

אנג'ליקה נתנאל, גבריאל תמרוב - בנק הפועלים בע"מ, הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ, מנורה מבטחים לביטוח בע"מ ואח'

פסקי דין על אנג'ליקה נתנאל | פסקי דין על גבריאל תמרוב | פסקי דין על בנק הפועלים | פסקי דין על הבנק הבינלאומי הראשון לישראל | פסקי דין על מנורה מבטחים לביטוח ואח' |

72458-10/18 הפ     04/11/2018




הפ 72458-10/18 אנג'ליקה נתנאל, גבריאל תמרוב נ' בנק הפועלים בע"מ, הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ, מנורה מבטחים לביטוח בע"מ ואח'








בית משפט השלום בתל אביב - יפו

ה"פ 72458-10-18 נתנאל ואח' נ' בנק הפועלים בע"מ ואח'






לפני כבוד השופט אריאל צימרמן

ה
מבקשים:
1
.
אנג'ליקה נתנאל

2
.
גבריאל תמרוב
באמצעות ב"כ עו"ד מאיר קורן


נגד

ה
משיבים:
1. בנק הפועלים בע"מ
2. הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ
3. מנורה מבטחים לביטוח בע"מ
4. מימון ישיר רכבים






החלטה

המבקשים הגישו ביום
29.10.18 לעת ערב המרצת הפתיחה שעניינה בהכרזה על המטלטלין בדירתם כשלהם, ולא של מר אדוארד דוידוב, בנה של המבקשת, החייב בארבעה הליכי הוצל"פ שונים שיזמו המשיבים. בגדרי המרצת הפתיחה באה בקשה ל"עיכוב הליכים", בנימוק שהמשיב 1 פעל מכוח הוראה לביצוע הליך לפי סעיף 5 לחוק ההוצל"פ, וזאת לעיקול ברישום על מטלטלין בדירת המבקשים. מתי נעשה הדבר לא נאמר, זולת כך שההוראה הגיעה למבקשים "בימים אלו", למרות שניתן להבין מן ההעתק הבלתי קריא למדי של ההוראה כפי שמולאה בכתב יד, כי היא נמסרה להם ביד וכי העיקול ברישום בוצע בנוכחות מי מהם. ולאחר הבקשה הראשונה, באה בקשה דחופה למתן החלטה, מיום 1.11.18, ובו מלינים המבקשים על כי החלטה טרם ניתנה בבקשה ל"עיכוב הליכים" אף שתובענתם הוגשה ביום 29.10.18. בקשותיהם הועברו הבוקר לטיפולי.

ראשית יצוין שנדרשת התאמה בין קצב פעולות המבקש עד להגשת הבקשה, לבין הבהילות בהגשת בקשות נוספות לבית המשפט. נדרש גם גילוי מלא באשר למועדים שבו קיבלו המבקשים את הוראת ההוצל"פ. כן יש לזכור שבקשה המוגשת ביום 29.10.18 (ערב שבתון הבחירות) מרחוק, בשעות הערב, אינה כזו שבכל דרך ניתן לראותה ככזו שהוגשה ביום 29.10.18. בנוסף, אין מקום להכתרת הבקשה (באופן המקשה על ניתובה) ככזו הקוראת ל"עיכוב הליכים". המדובר בבקשה לסעד זמני, לפי הוראות פרק כ"ח לתקנות; תוכנו הוא אכן מתן הוראות שונות לרשויות ההוצל"פ בקשר עם דרך ביצועם של הליכים שונים שננקטו אצלן. בקשה לסעד זמני שכזה יש ללוות כמובן בהתחייבות עצמית כנדרש.


לגוף הדברים, ואם נראה את הבקשה ככזו הקוראת לסעד זמני, ולסעד במעמד צד אחד תחילה: אין קושי לסייע, ולו ארעית. ניתן בזאת צו ארעי המורה על כך שבגדרי הליכי ההוצאה לפועל הנזכרים בראש הבקשה לא יינקטו פעולות גביה נוספות, זאת עד החלטה אחרת בבקשה לסעד הזמני, במעמד הצדדים. הצו יחול אך ורק ביחס למיטלטלין המצוינים ברשימה שצורפה לבקשה כנספח א'. יודגש כי אין בצו כדי לעכב המשך הליכי הוצל"פ נגד החייב זולת בהקשר האמור, או למנוע נקיטת הליכי הוצל"פ אחרים נגד המבקשים.

תנאי להמשך עמידת הצו בתוקפו הוא הפקדה של התחייבות עצמית בלתי מוגבלת בסכום (שהמועד הנכון להפקדתה הוא כבר בעת הגשת הבקשה), כמו גם של פקדון כספי או ערבות בנקאית אוטונומית בסך 1,500 ₪ שישמשו כערבון להבטחת המשיבים בגין כל נזק שייגרם להם כתוצאה ממתן הצו, אם יתבטל הצו או יפקע מכל סיבה, וזאת עד ליום 6.11.18.

המבקשים ימציאו את כתבי בי הדין והחלטתי זו למשיבים לאלתר, ואת האישור בדבר הפקדת הבטוחות - מיד עם הפקדתן. המשיבים רשאים להגיב לבקשה לסעד זמני עד ליום 12.11.18 אם יחפצו בכך. לא באה תגובה - יהפוך הצו הארעי לזמני, תוך שכל זכויות המשיבים בהליך העיקרי שמורות להם, וזאת בלא צורך בהחלטה נוספת.

יודגש כי משניתן צו ארעי, יש כעקרון לקיים דיון בבקשה לסעד זמני בתוך 14 ימים מיום מתן הצו הארעי. עם זאת, כיוון שהדיון בהליך העיקרי יישמע בפני
מותב אחר בבית משפט זה, לרוב בתוך פרק זמן קצר ביותר, איני מורה על מועד לדיון בצו הארעי. המשיבים רשאים, במסגרת התגובה לבקשה לסעד זמני (ככל שתוגש), או בכל מועד אחר, להודיע על רצונם בדיון בבקשה לצו ארעי, ודיון כאמור ייקבע לאלתר.

המזכירות תדאג לניתוב מתאים של ההליך העיקרי, למותב המטפל.

ניתנה היום, כ"ו חשוון תשע"ט, 04 נובמבר 2018, בהעדר הצדדים.










הפ בית משפט שלום 72458-10/18 אנג'ליקה נתנאל, גבריאל תמרוב נ' בנק הפועלים בע"מ, הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ, מנורה מבטחים לביטוח בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 04/11/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים